AdAmTifSyah Family

AdAmTifSyah Family

Sunday, April 5, 2009

Percutian Family di Bagan Lalang, Sepang (PART 3 ler plak)

Mmmm lagi story arrr... hehehehe!!! Mmm lenanya tido kami malam tadi. Mungkin pasal letih dan kenyang agaknya!! Pagi ni terkejut coz kasut anak2 dan aku dah tercampak ke tengah jalan!! Mmm nampaknya seperti kena gigit dog jer... Aku wonder laaa plak...ada dog jgk ke ek? Kawasan ni berpagar. Pastu plak cerah...tapi rasanya sahih dah dog ler coz tgk kasut tu ada kesan gigi!! Mmm jadi kami buang je kasut tu. Was2 ler ....

Ni kasut Adham...

Ni kasut Azhad..telah dilarikan kira2 100 meter dari chalet kami menginap. Tengok tu ada tembuk2...gigi apa ler tu?? Huhuhu


Awatif di pantai....


Pemandangan pantai di waktu pagi... nyaman betul!! Air tengah surut tu...saujana mata memandang!!

Adham dah mula start main belon sabunnya.

Mmmm berjinak2 dengan air laut.







Awatif nampaknya terlebih excited ler. Plan tak mau mandi... last2 dia laa orang pertama yang terjun laut!!! Tak takut plak tu.

Mmm posing nampak abang ni.... Dah mandi ke belum?? Ekekekeke!!!



Tu tengok tu...dia punya happy laaa!! Ingatkan takut!!!

Hehehe...Adham memang raja bogel. Dia memang nak mandi tapi nak bogel. Sabo je laa!!






Posing suami isteri sat naaa!!!

Main see saw depan our chalet jap... sementara nak keringkan baju yang basah tu.

Mamat ni tak abis2 dengan belon sabunnya!!!

Dan selepas bermain...kami pun mandi...around 11 kami pun balik. Mmm Azhad kata nak datang lagi!! Okey insyaallah anakku sayang...kita datang lagi. Tunggu Adham matured sket...jadi dia tak laa mandi bogel lagi. HAHAHAAHA!!!!

Percutian Family di Bagan Lalang, Sepang (PART 2)

Okey aku nak sambung balik kisah tadi yang baru nak bermula.... Selepas semua anak3 bangun dari tidur, lebih kurang jam 5 ... kami pun keluar dari chalet dan jalan2 sekitar pantai. Cuaca yang memang sudah redup buat kami sekeluarga rasa bebas jalan2 sekitar pantai. Tapi sebelum itu, kami singgah di bazar Bagan Lalang untuk membeli layang-layang untuk Azhad dan belon sabun untuk Adham. Tak lupa juga goreng pisang untuk aku dan Awatif ler. Hehehehe...... Rasanya entry kali ini penuh dengan gambar je. Mmm coz gambar lebih make sense dan give more meaning than words can say. Yeehaaaaa!!


Awatif makan pisang goreng sambil bermain... Tu abang2nya dok sakan main belon sabun. Huhuhu!!

Wow!! Azhad terbangkan layang2nya!! Dok heboh dari rumah nak beli kite colour oren.

Tu dok buat apa plak tu? Ooo tengah control kite rupanya ek!! Hehehe...


Awatif dan aku as usual kaki mengunyap. Main2 jugak...mulut menten ngunyap!! Hahaha. Sejiwa tu ibu dan anak!!!


Azhad tekun dok main kite dia...mmm masih rendah! Aku kat belakang tu sedap beno makan. Ekekeke!!


Yeehaaa!!! Manisnya muka anak aku ni... Serba oren you!!!


Yang tinggi ni aku ler yang kawal kite tu. First time aku main kite!!


Adham dok cari port kat ner nak main belon sabun nih.

Tengok laa 3 beradik ni... happy sangat rupanya!!


Hubby plak nak tunjuk skill... Terror laa jugak!!


Haaaa ni baru betul. Tu dongak tu!! Tinggi tau kite aku main!! Tapi tu laa kurang berkenan sket ngan pic ni... amik dari angle ponggong ler plak. Malu ler ... lebo!! Ekekeke!!!



Posing romantik laki bini sat naaa!!!

Lagi pose cintan!! Hubby ... bini sayang kat hubby !! Hehehehe

Owwhhh see a crab!!! Banyaknya!!!

Aku dah kenyang dengan goreng pisang yang mama beli tadi!!!

Ni tudung Ariani yang aku baru beli ... hehehe!! I like!!!

Dah puas main2 di pantai...around 620 petang...kami pun bergerak ke kedai makan. Mmm pasal ramai yang dok sebut "pi la makan kedai yang tepi sekali - HMS Seafood tu, jadi aku dan family ke sana jugak laa. Hehehehe!! Dah ramai laa jugak. So kami pun masuk dan cari meja outdoor. Setelah order nasi dan air diambil...aku pun pi pilih seafood apa kami nak "melantak" malam ni!! Wakakaka!!!! Mmm aku dah jadi rambang mata laa jugak!! Pasalnya memang segar! Banyak pilihan ler plak.... Yang menariknya aku pun memang dah lupa kisah diet aku tu sepanjang hari ni!!! So aku order laaa... siakap stim, udang galah butter, sotong goreng tepung, pari bakar, tomyam campur dan nasi. Sesuai laa dengan kami yang sikit ni...Tu pun dah kira meriah sangat lah tu!! Huhuhu...Sesekali taper laa ek!!! Hehehehe... Okey lagi pic slot....

Sementara tunggu hidangan kami dimasak...kedai ni jamu air suam dan kerepek ubi.

Ni pemandangan dari atas pelantar yang kami duduk tu!!


Hubby ni allergik tunggu lama2... Sabo2! Dia bukan apa...anak aku dah buat hal macam2...panjat meja ler ...nangis ler...gaduh laa... tu yang dia allergik tu. Wakakaka!!!

Alahai manja laa kononnya si Awatif ni !!! Hehehehe

Syawal Adham plak dok posing. Hehehehe

Aku ni risau nih!! Tengah dok tunggu hidangan ni suddenly guruh sabung. Mmm at last memang tukar tempat coz hujan!!!

Hidangan yang diorder... Tapi lupa ler nak snap dari awal. Dok kalut ngan anak dan hujan. Ekekekeke.... Anak2 aku buat hal...tengah2 makan ni hero 2 orang tu heboh sakit perut nak terberak laa plak. Sabo je... At last kami bungkus je ikan stim tu makan dalam chalet. Ikan tu sampai lewat !!!

Udang butter tu sedap!! ... Dan dia buat bil kami jadi melambung yang teramat banyak!!! Taper2...sesekali!!!

Haaa ni laa totalnya.... udang tadi tu caj us rm35!! Nasib baik marvellous!! Tapi kira ok laa.


Dan inilah keadaannya setelah pulang ke chalet.... After that kami pun tidur... dan sambung esok plak!!!


Percutian Family di Bagan Lalang, Sepang (PART 1)

Lamanya aku tak update blog ek.. Tader isu menarik nak story. Lagipun 2-3 hari lepas aku diserang sakit kepala berdenyut2. Jadi banyak rest je lah. Ekekeke...

Seperti yang telah hubby janji, percutian family 2009 kini bermula!! Hehehehe.... jadi sabtu hari tu aku dan family pi take a rest kat Pantai Bagan Lalang, Sepang. Percubaan nak bercuti kat sana ... rasanya sudah empat kali. Cuma kali ni je percubaan aku membooking hotel yang asyik penuh tu berjaya. Yeyeye..happynya!!!

Apsal laa ke situnya ??? Hehehehe... Saja2 cari kelainan!! Mmmm destinasi kali ni mmg lain dari tempat yg biasa aku dan family pi. Lagipun aku yang rajin memblogging ni dah byk kali jumpa entry talk about Bagan Lalang... Tgk pic mereka tu nampak best!! Most of them mentioned pantai situ cantik, menarik, family oriented dan yang paling best acara makan malam - seafood yang meriah dan murah!! Wakakaka!!!

As pompuan yang memang semangat bab2 makan ni...ekekeke....for sure ler aku terpanggil nak ke sana. Teringin jgk nak rasa makanan disamping bawak anak2 jalan dan yang paling penting aku dapat spend masa dengan family dgn surrounding yang berbeza laa sket. Ekekeke....Instead stay at hotel .. kali ni we stay at chalet ...ala2 umah pegawai Felda pun ada. Ekekeke.... Yang nyatanya my kids memang enjoy...siap tak nak balik la plak..wakakaka!!! Okey2... slot gambar sat...hehehe....

Bagan Lalang Beach...belakang tu Gold Coast Sepang...insyaallah tak lama lagi siap lah tu. Confirm rega kaw2!! Ekekeke


Pemandangan dari depan chalet yang kami sewa tuh!!

Tu laa rupa chalet - Camar Laut yang kami sewa tuh. Rega rm 100. Nak tempah tepon ler 03-31411912. Tapi kena tempah awal....hehehe. Chalet ni semuanya nama2 ikan. Kami dok chalet Tenggiri. Hehehehe..


Bertolak dari Kota Damansara lebih kurang dekat pukul 12. Mmm sebelum tu just drop by my sister in law kat KLIA - asben dia balik dr outstation kat Sabah. So as usual, dia menginap kat umah abangnya since Wednesday. After that trus ke Bagan Lalang... Dari situ lalu di tepi F1. Mmm ramainya laa orang!! Jalan ke sana agak ular laa jgk. Ekekeke...Kiri kanan kelapa sawit. Hehehe.... Pekan Sepang nampaknya majoriti orang Hindu je .... hehehe... Sg Pelek plak penuh ngan orang Cina. Melayu plak penuh kat area Bagan Lalang. Laluan situ mengingatkan aku jalan nak ke Tg Bin site je ... aku laki bini nostalgia sekejap - living in Pontian 2005-2007. Hehehehe...

Sampai je Bagan Lalang..trus pi makan nasi dulu!! Perut lapar...kruk!!kruk!! Huhuhu!! After that pi check in kat Camar Laut Resort. Mmmm aku arahkan anak3 aku tu take a nap sat. Mmm kalau tak confirm patang2 depa dok ngamuk kalau tak tidur. Jadi selepas susu coklat depa habis sebotol...alhamdulillah depa pun tido!! Yeyeye... Aku pun tido laa jgk sat. Hubby tak tido laa plak. Nmpaknya dia dok layan lagu blues dengan lagu 80 an dari henpon dia. Hehehehe - my hubby ni jiwang ler jgk. Tapi kalau aku cakap tak ngaku. !!! Hehehehe.... Okey... ni muka3 orang yang tido dan keletihan..Ahaks!!!


Awatif lena diulit intan!!

Azhad ni memang tido dia nampak nikmat je!! hehehe


Adham yang aktif sedang tido...sat lagi kita main kite ok!!

Okey laaa nak stop dolu. Aku nak pi makan goreng pisang bersama suami tercinta. Will be continued malam karang plak...insyaallah!!!

Wednesday, April 1, 2009

Lauk orang malas masak...

Today, aku rasa tader mood nak membebel kat blog nih. Mmmm so entry for today aku just upload menu for our dinner today. Dua tiga menjak ni amat laaa malasnya nak masak. Tapi kalau makan luar pun tatau nak makan apa ler. Huhuhu...jemu dah kot ek... Adik ipar tidur sini tonight coz asbennya outstesen ke Sabah. Gara-gara ketandusan idea so aku masak simple2 je ... janji selera dan kenyang udah laa. Ekekeke....

Sotong goreng kunyit


Ikan bakar tawar


Kali ni cicah kicap limau. Asyik budu je. hehehe


Kailan goreng ikan masin.


Sementara aku dok idang untuk makan malam...Ad buat his homework.


Dan Am just sibuk2 kat situ...