AdAmTifSyah Family

AdAmTifSyah Family

Thursday, June 9, 2011

Cameron Highlands .........


Cuti - cuti Malaysia :)
Alhamdulillah, kami dah pun balik dari mini percutian 2 hari 1 malam di Cameron Highlands.
Mmmm ni adalah first time kami anak beranak stay kat sana.
Usually, Cameron Highlands adalah tempat berehat sebentar kami setiap kali pulang dari Terengganu ke Ipoh.
Tu pasal la tak pernah berhajat nak bermalam di sana since dah selalu pergi :)
Cuma, hanya kali ni kami ronda Cameron betul2....
Kira dari utara Cameron hingga ke selatan kami jelajah :)
Dan rasanya...... owh BEST JUGAK YA CUTI2 DI SINI....... :))
Alhamdulillah.


Sebenarnya, mak memang hairan.....
Selalunya, percutian adalah ajakan mak....
Rasanya tak pernah lagik ayah yang ajak....
Tapi kali ni kami ke Cameron atas ajakan ayah.
Wow!!! Kaya lah plak ayah ek :)) Hihihi.... Sporting plak nak jalan2 though dia tahu betapa serabutnya kalau kami sekeluarga keluar bersama :))


Kami bertolak dari rumah semalam 9/6 jam 12 tengahari.
Mmmm dan hanya berjaya sampai di sana lebih kurang jam 5 lebih petang...
Hihi....
Lama gila.
Mak pi pos order kat pejabat pos dolu, then makan2 lagi..... tu pasal la lambat :))
Baru masuk kereta jek, anak lelaki mak dah bergaduh :)
Ado pening......
Sepanjang perjalanan tu, penuh dengan ugutan jek kat depa nih....
"Siapa nangis2 dan pukul2 orang, kita tinggalkan dia tepi jalan.... orang macam tu tak leh pi Cameron" :)
Gara anak4 mak takut..... so Alhamdulillah memang suasana dalam kereta aman bahagia :))


 
3 orang anak mak yang ceria :)


Adham yang bengang sebab tak dapat lepuk abangnya Ad :) Sebab kalau dia lepuk, dia akan diturunkan di tepi jalan :)))



Dari PLUS Highway, kami exit kat Simpang Pulai.
Perjalanan dari Pos Slim ke Cameron memang laju......
Kereta pun tak banyak.
Tapi cuaca hujan renyai2.....
Memang kena doa banyak2 la sebab keadaan bukit-bukau itu sememangnya horror.
Bila2 masa jek kalau Allah kata nak tanah runtuh boleh jadi......!!!
Bukit terlalu curam.... gondol etc.
Alhamdulillah selamat semuanya..... !
Alhamdulillah jugak tader yang muntah ... hahaha!!
Wah ramai jugak orang yer cuti2 sinik!!! Tapi tak la jem tara mana.... masih ada ruang untuk kami mencelah.
Kami tak booking hotel pun.... ni kira gamble gila punya journey daaa.
Dan tanya punya tanya, at last kami decided untuk stay di Apartment Dahlia sebab tu jek yang paling murah dan sesuai dengan budget kami .....
Satu malam rm160 - lengkap dengan segala macam...
Mak tak kisah..... janji leh tido dan toilet semua selesa :))
Anak4 mak lah yang macam orang jakun kuar hutan.....
Terguling2 masuk apartment .... :))) Epi beno deme aihhhh!!! Agaknya dah lama beno tak tido hotel!! Tu pasal rupa itu...
Hahaha!!





Interior ruang tamu apartment itu.... dah semak dek kami sefamily. Bilik ada astro :)



So, aktiviti pertama di Cameron Highland adalah dinner.....
Mmmm payah jugak la since hujan renyai2 kat luar tu....
Dan leh tahan sejuk jugak la :)
Tapi kami redah jek.... bukan selalu mai pun kan :))
Makan di mana tu??
Mmmm kami redah jugak!! Sebab tatau tempat mana yang best pun....
Dalam otak pun yang penting adalah makan!! :))
At last jumpa jugak...
Kami dinner kat warung di Tanah Rata.
Mmm sedap !! Aikk kedai siam... harus la :)
Siam ni dok mana2 pun, depa ni wajib ado!!
Warung ni penuh dengan visitor jek......
Pakat2 berstimboat gitu......
Mak makan menu biasa la - tomyan dan adik beradiknya.
Alhamdulillah konyang perut ati epi :))
Balik apartment pengsan kuak lentang... :))



Semangat gila mak makan :)) Hahaha!!





Dan pagi ni......
Cuaca cerah awal di Cameron Highlands....
Wahhh so fresh...!!!
Mak celik2 jek mata bukak tingkap luas2 trus.... Ekekeke........
Bestnya!! Sejuk gitu though ada matahari......
Dan apa lagi.... Mak pun snap la gambar scenery dari apartment itu......
Subhanallah!!! Jamilah jiddan!!






Itu adalah padang golf ......


Dan setelah semua rakyat bangun......
Kami pun bersiap2 lah nak jalan2 dan check out trus...... :)
O o masih ada orang tak bangun daaaa.....
Sarah Aisyah!!!
Mmmm letih beno agaknya dia eh :)


Sian dia, hari ni dia kena dikejutkan dari lena yang panjang :) Kalau tunggu dia bangun, mmm lambatlah aktiviti pagi ni ......




Rombongan encik sarip dah masuk kereta :)



Hihi.... sekian lama tak interprem blog sendiri. Hanya hari ini mak upload la wajah mak sebab mak rasa, gambo kali ni tak la debab gila..... Aiyaaa perasan gila.... Ini adalah ilusi berbaju hitam :))))



Destinasi pertama kami kujungi pagi ini adalah Butterfly Farm...... :)
Nama jek Taman rama2 tau.... tapi mak rasa dah macam taman macam2.....
Ada kaktus, sayur, haiwan dan serangga serta bunga....
Apa2 pun, kita tangkap gambo dolu yek ...
Hahaha!!




Ayah and kids plak..... This is the first time si ODC ni naik Cameron :) Okey la selesa jugak.....








Ini adalah katak hutan yang lonely..... Gambo di ambil dari arah belakangnya :))))



Ini adalah ular daun..... Sangat halus..... Leh terbang gitu.....








Besonya lah lengan aihhh :) Abaikan ....



Belakang is pokok pumpkin yang subur sangat!!



Sesuai tak????



Tu jek la gambar yang leh mak upload...
Banyak dah tu!!
Then rombongan bergerak ke kedai berhampiran.....
Tengok2..... belek2 dan blah.
Hahahaha!!!




Mak soping baju2 dan goodies2 dekat KEA Farm.....
Mmm tatau la murah ke apa.
Janji kids suka.... dan ayah tak pening kepala.
Mak beli sikit2 jek pun....
Boleh la dibuat kenangan esok lusa :))
Habis untung duit niaga minggu ni eh .....
Hihihi......









Then, rombongan bergerak ke ladang strawberry plak....
Kids amatlah teringin nak self pluck strawberi itu.....
Tapi sebab ramai orang, ayah kata tak payah la.....
Lagi plak, kami mengejar masa.... :)
Yang sebenarnya, mak rasa ayah dah letih nak jaga kids ni....
Hahaha....
Sebab dia siap kata, "next tima la Ad. Nanti kita ajak opah ngan tok.... then ok la nk pi kutip strawberi".
Hihihi.....
So hari ni, kami beli yang dah si kuli kebun tu kutip jek.... :))
Senang .....


Muka macam tak puas hati jek :)


Kat ladang strawberi, kami sekeluarga sempat jugak beli sayur2....
Hahahaha!! Dah macamkan rajin beno memasaknya aihh!!
8 bungkus rm10.....
Hohoho suka lah mak.... masuk dalam pastik jek nak yang ner :))
Then mak beli stawberi coklat.....
So delicious!!! Sebatang ada 4 bijik.... rm2 jek.
Yummy!!!


Selesai sudah di strawberi park, kami pun pulang.
Kali ni kami ikut Tapah.
Saja jek nak merasa jalan lama plak.....
On the way tu, terjumpa plak dengan ladang teh.....
Apa lagik!!! Singgah la jugak!!!
Macam biasa lah.... turun jek kereta....haa cepat beratur nak tangkap gambo.
Hahahaha!!!




Kat sini, mak borong tea leh tahan.....
Tea untuk teh tarik, teh strawberi, teh nak minum hari2 dan teh hijau :)))
Puas la minum teh pas2 ni ek .... ekekee....
Then, kami pun pi santap sat kat cafe Bharat Tea Plantataion nih......
Makan cis kek dan teh tarik jek :)
Wat lapik2 perut sementara nak sampai Tapah.......


Seteko teh tu rm13 ke rm18 ntah,.... tak ingat :) Huhuhu.......



Dan mamat ni, si Adham dah naik angin tension..... letih dah agaknya.... Huhuh tu baru jalan dalam mesia. Kalau la kami ronda obersea mahu mental kisah ke dia jek la aihh!!



Ngamuk2 si Adham pun bior jek la.... Mak nak bergambar jugak... Hahahaha!!! Cantik dan damai gitu !!








Maka complete lah sudah journey mini kami ........
Balik ikut Tapah..... memang gila pening.
Alhamdulillah la anak4 semua tido.
Mak dan ayah ntah berapa kali sendawa rasa nak muntah !! Hahahaha....
Jenuh la tuko mind setting supaya tak muntah di tepi jalan.
Tapi ayah benti jugak sebab ingatkan mak nak muntah :))
Keluar-keluar kereta, sendawa kuat gila....!!! Hahahaha....
Kelako lak bila ingatkan eh....
Jalan lama tu macam ular kena palu.....
Tapi memang green dan nature gila....
Cuma perut dan badan kami gila pressure....
Mujurlah tak muntah :))) Kalau tak haru!!
Moralnya, next time ikut jalan Simpang Pulai....
Kereta pun tak rosak since jalan baru kan :) Dan yang paling penting tak sendawa more than 20 times...
Hihihihi.


Jam 4 petang, kami sampai Denai Alam...
Owh I missed my home sweet home....
Aman dan bahagia serta selesa...... :)
Haaa kids apa lagi...
Buka plastik la.... nak tengok apa yang dibeli di Tanah Tinggi..
Tak sabo2 :))
Dan mak pun apa lagi.... jadi jakun jugak la :)) Ekekeke.....
Amik gambo macam apa jek.
Hahahaha......


Ni beg Awatif dan mak.....



This dolly belong to Aisyah and Awatif..... Sweet sangat!!



Untuk anak lelaki - baju cap Cameron Highlands.... Adham marah mak belikan dia baju warna pink.... Dia kata malu la pakai warna pink :)) Macam2.....



Dan sebahagian barang2 sesuka hati :))



Paling sedap is strawberi :)) Ayah bagi jiran sket :)



Mmmm maka habislah cerita kisah semalam dan hari ini....
To ayah, terima kasih lah coz sudi bawak kami anak beranak berjalan.
Next time kita ronda lagi.....
Mak memang suka aktiviti macam ni....
Tak kisah la ke mana2 pun...
Apa yang penting kita spend waktu bersama :))))
So sweet.


Monday, June 6, 2011

Belated Birthday Ayah dan Sarah Aisyah :)

Semalam, jam 1030 pagi, umah mak dah ada tetamu :)
Alhamdulillah.....
Tetamu mak tu adalah kawan ayah - Suzaimi dan family dari Kuwait.
Mmmm lama tak jumpa.
Macam2 la yang kami borakkan.
Huhu lagi best kalau lebih lama.
Tapi apakan daya, mereka nak pulang ke kampung halaman di Terengganu.
Harap2 la umur panjang, then boleh la kita bertemu kembali.
Amin.


Plan asal, hari Ahad lepas mak nak wat makan2.
Tapi tetiba jek rasa tader nafsu nak masak2...
Sib baik la tak ajak orang lagi.
Hahaha.
Kalau tak, kena gagahkan jualah nampaknya.
Mak plan nak wat makan2 sempena birthday Sarah Aisyah dan ayah 31/5 yang lepas.
Mmmm ayah tu dah celebrate 3 kali la kiranya...
Hari tu informal kat umah opah, then kat opis lak. Then kat yang semalam :)
Amboiii dah mengalahkan celebrity glamer gitu.
Hahaha!!
Aisssshhhh terasa baru jek kan mak bersalin kan Aisyah....
Terasa baru sangat mak tumpah darah!! Lalu mak diliwat dan di seluk oleh mak gynae....
Adusss... semua itu jadi sweet memory dah yer......
Cepat betul la waktu berlalu!!!!


Okey nak cerita tentang kek lak ok.
Kek mak memang dah tempah dari awal bulan lagik.
Tujuannya sebab takut tukang buat kek tak terima tempahan kek.
Mak tempah kat mana??
Actually this is the first time tau mak tempah2 ni...
Usually kami beli kat kings confectionary atau Secret Recipe jek.
Tapi baru ni ada isu2 halal haram so mak pun kena cari option lain yang tak syubhah.
Mak pun tempah la kek dengan kastemer baju mak.
Mmmm dia pun bukan calang2 orang tau!!
Siap kuar tv gitu!!!
Last month dia keluar TV3 - WHI - demo apam polkadot :)
Haaa kelas !!
So semalam dapat lah mak merasa air tangan nya....
Sedap!!!
Next time memang boleh order la :))
Infonya leh dapat kat sini ya ---
Mak ni tamak,.... siap order roti jala gitu.
Bukan tak reti buat.
Tapi kalau mim alif lam sin datang.....sendiri mahu ingat la :))


Lepas amik kek jam 230 petang semalam,
Mak pun langsung ke rumah Mira adiknya ayah.
Sepatutnya dia yang mai umah mak.
Hahahaha....
Tapi disebabkan mak plak dah rasa lemas tak jalan2, so mak pun tukar la plan....
Celebrate besday kat sana :))
Sib baik la dia pun sporting.
Tq ma chik :)


So ni gambar2 sekitar majlis mini semalam.....




Mak memang konpius besday siapakan yang sebenonya aihhh :))



Ni la rupa keknya..... Chocolate Indulgence :)



Deko dari tepi..... ada pagar2 lak :))




Dan ini ? Ngee,.... ni kek red velvet si Ma Chik. Kebetulan dia baking kek mini pagi semalam :)) Dia pesan semalam, usah interprem kek dia kat alam cyber. Tapikan, mak rasa tak patut lak :) Kek ni sedap. Lemak berkrim... mak mkn byk jgk la :)) Next time kena wat lagik ......




Dan ini roti jala dari kedai Fifa :) rm 15 untuk sekilo tepung......



Habis lah kisah Sabtu dan Ahad :))
Mak sedang mood nak pi holiday....
Tapinya sangat2 la blur mana mahu pigi daaaa......
Ayah cuti start Rabu - Ahad.
Mungkin nak ke Cameron Highland lagik....
Tapi tatau laaaaa......
Ikut la ke mana roda odc berpusing....
Kita pegi aje :)))


Sport Carnival Malakoff 2011 - SACC.

Ni peristiwa sekitar Sabtu yang baru lepas..... :)
Last week adalah minggu sport carnival opis ayah.
Mmm ayah tak main pun.
Dan memang turun temurun pun ayah ni tak main..... :)) Sebab dah bukan bakat ayah kat situ pun...
Hahahaha.
Last time ayah main pun time Azhad berusia 6 bulan....
Haaa lama kan!!
Dan time tu ayah main bola sepak mewakili staff KL.
Ayah tak bagi mak datang jadi pom pom girl.
Hahaha... Alasannya takut Azhad panas....
Tapikan,...mak rasa dia segan :)) Ekekeke.
Okey tak alasan mak?? Ngeee .... :))


So macam biasa, bila ada sport carnival pasti ada dinner.
So dinner tahun ni kat SACC.
Mmm ok la... happening jugak.
Tapi pada hemat mak, dinner kali ni macam jaga bajet jugak la....
Sebab hidangan makanan pun tak la membazir macam dolu2 :) Terlampau banyak makan sampai tak larat nak makan trus!!
Dan menu malam tu adalah menu masakan melayu....
Komen mak, Alhamdulillah.... tapi gak, rasanya sedap lah lagi kalau makan kat warung Kg Melayu Subang ni ha :))
Hahahaha.... dengan kata lain, rasa masakan malam tu adalah ala2 jek la :)


Sedikit info tentang sport carnival Malakoff Berhad ----
Ni adalah carnival yang ke tujuh.
Dan mungkin yang terakhir untuk di attend oleh kami sekeluarga.
Since ayah dah pun tender resign letter :(
Sport carnival ni adalah medan untuk staff Malakoff bersaing secara sihat walafiat......
Yer la.... keluar peluh gitu :)))
Macam2 acara la yg ado - bowling, snuker, badminton, bola jaring etc
Dan berlawanlah mereka itu antara site - prai, lumut, tg bin dan kl ....
Resultnya KL jugak la yang penggondol juara keseluruhan ....
Tahniah la kome2 sekalian :)))))


Seperti tahun dolu, ayah jadi mc dinner....
Dan partnernya still Fiza.
Pada mulanya ayah tolak....
Tapi sebab ramai staff nak dia jugak jd mc, so then no choice.... by hook or by crook kena naik pentas jugak la as a slumber kepochi mc for the dinner.
HAHAHAHA!!!
Saat ayah yang penyayang menjadi rockers Ye Ye - kids pakat2 pandang mama sambil tutup mulut dan tersenyum...
Hahaha!!
Depa ni macam antara percaya ayah tu rockers tak hengat.
Hahaha.... kelako lak bila mak ingat2 balik eh.
Actually mak memang riso.... sebab dolu2 time dia jadi mc, anak3 dah beso.
Mmm this time Aisyah is still baby yang mak kena gendong2 gitu....
Hohoho...
Tapi alhamdulillah Sarah Aisyah seperti menyokong ayahnya...
So that nite, dia tak jerit2 hilang kawalan.
Hahaha....
Siap ketawa2 dengan anak4 staff yang lain....
Senang koje mak :))


Ni antara gambo yang sempat disnap.....
Tangkap guna nokia n97..... blurr gila....
Pakat2 mata merah ...
Hahahaha!!!!






Ye ye !!!



Ayah yang sedang bertugas.....



Ni gambar ayah yang dapat hadiah untuk long term service.... Ramai jugak la.... Ni kira siapa yang dah cukup keje ngan Malakoff dapat la sijil, jam TISSOT rega seribu lebih, duit dan lain2. Huhuhu..... se hemat mak, ayah ni humble. Tak pernah langsung dia pakai jam semahal itu.... Huhuhu....



Ni auntie Suraiya the lawyer....aka wife Azlan Zakaria. Dan itu anaknya Aireen.... Mereka tolong jaga Aisyah :)) Suka cik minah kenit tuh!!






Mereka yang duduk di belakang meja kami...... Tekun giler!! Hahaha....



Rambut punk Adham... :))



Anak4 yang tak boleh duduk diam sudah...... Aisyah didukung oleh mokcik Ilah aka wife Hairul Khairudin :)




Huda Lutfya :))



Ni mak dan Sarah Awatif,.... Memang tak dapat terima kenyataan sebab mak nampak seketul bulat :))) Rasanya sebab baju tu ropol2 yang wat mak look fat... hahaha



Bila majlis dah tamat, boss ayah encik BZA pun datang menghampiri.... What a gud job Shariff!!! Cewah mak.... So mak pun suh la dia posing :)) hahaha..... Tepi tu anak buah ayah - Azizi Mazlan.



And the best part ..... sampai2 umah ayah masak megi :) Tadi mc rockers Ye Ye ni tak dan nak makan :) Tu la dia.... majlis habis jek, table dah wrap up. Aduss,... sian plak aih!!!




So... hanya itu jot kali ni....
Mak nak cara ke kedai lak sat eh.....
Mak nak settle apa yang patut...
Malam kang mak sambung entry kisah ahad lak eh......

Da da ...........









Wednesday, June 1, 2011

Kisah Opah & Saka :((

Musim exam dah pun lepas.....
Kini cuti sekolah dah bermula.....
Kami sekeluarga hanya balik kampung last weekend....
Dan the rest of cuti sekolah ni banyak masa dihabiskan dengan lepak2 di rumah jek.
Kids plak tak abis2 bermain bersama-sama.
Biarkan.....
Mainlah kome puas2 :)


Semalam besday anak bongsu mak, Sarah Aisyah dan encik suami mak :)
Alhamdulillah dah setahun dah umur dia....
Dan encik suami dah masuk 34 hihihi...
Dah tua :)
Yang pasti encik suami kena la lipat gandakan amalan... yer la usia makin banyak... maknanya makin dekatlah waktu kita nak menghadap Ilahi....
To encik suami, happy besday....
Semoga panjang umur dan dilimpahi rezeki dari Allah SWT.
Amin....
Dan buat Sarah Aisyah, mama doa, moga anak mama akan jadi anak yang solehah dan juga dilimpahi rezeki dari Allah swt juga.
Amin.
Mak tak wat special masak2 pun semalam....
MALAS....
Insyaallah ahad ni nak wat makan2 lah sket :)
Wat kecil2 jek....
Orang kata jangan tak buat..... :))
Nak ajak sapa pun tak tatau lagik.....
Hahahaha.


Ni kisah balik kampung baru ni.....
Opah mak baru jatuh toilet....
Uish, mujurlah tak teruk!! Alhamdulillah.
Tak de patah2.......
Tapi since dia dah tua, sekali jatuh memang cukup dah lemahkan dia.
Banyak tulang-tulang dia dah haus....
Mmmm bak kata DR, ni memang masalah biasa bagi orang tua ...
Huhuhu...
Dan la ni dia terbaring di katil.....
Sebab utama, dia rasa sakit di bahagian tengkuk.
Opah mak ni badan beso kaki kecik.
Bila dah sakit tengkuk, mmm memang payah la untuk dia nak duduk apatah lagi berdiri.
So baring jek la....
Even nak pusing kanan dan kiri pun payah.
Jadi mama dan pak yop lah yang banyak membantu dirinya....
Mmmm mak tengok opah la ni buat mak terfikir lak, macam ner la nasib mak tua2 esok?
Adakah anak yang 4 ni akan berbakti?
Harapnya yer la..... Amin.


Mama buat kenduri doa selamat sket petang sabtu lepas.
Menu minum petang jek pun...simple jek la.
Kenduri ni sempena opah yang selamat dari cedera itu dan beberapa alasan lain.
So mak tatau nak sponsor apa...
Mak sponsor kek besday kek in advance untuk Aisyah lah kononya :)
Kek sponge simple2 jek.....
So ni antara gambar yang sempat ayah snap .......



Aisyah tak sabar :)











Ni Alya dan Balqees..... Anak sedara mak aka anak kepada sepupu mak :) Dah beso dah depa ni haaa !!!





Sepanjang mak di Kuala Kangsar,
Ramai lah yang visit opah......
Mmm opah mak ni bila ramai tetamu dia nampak happy sangat walupun tak larat.
Tapi bila tak de orang, dia akan jadi macam sakit sangat.
Mmm mama mak kena temankan dia sentiasa.
Kalau boleh, jangan jauhi dia.....
Kalau boleh dia nak mama mak tido sebelah dia :)
Owhhh opah macam nak bermanja dengan anak4nya la :)
Mmm tapinya sian jugak kat mama....
Nampak sangat letihnya.
Tapi dah jadi tanggungjawab anak untuk berbakti, mama yang letih macam mana pun turutkan jua.....


Opah akan mengerang setiap jam 3 pagi.....
Mmm mungkin cuaca sejuk.... buat urat2nya keras kot....
Tapi balik kali ni membongkar satu rahsia keluarga.....
Opah mak ada saka jugak :(
Owhhhh takut tuh.
Saka yang diterima tanpa kerelaan......
Orang dolu2 memang ramai yang begini tau....
Mmm dolu2 kan iman mana kuat.
Tapi menurut pak yop, sakanya dah pun dibuang....
Tapi sejak dia jatuh ni, mungkin badannya lemah, mmmm banyak la makluk Allah yang datang menjenguk agaknya.
Anak4 opah mengagak yang sakanya mungkin kembali atau mungkin ada makhluk2 lain mengganggu opah mak itu....
Tapi ntah betul ke tidak wallahu'alam.....
Hanya Allah yang tahu.
Cuma Alhamdulillah makhluk itu tak pernah pun dilihat oleh ahli keluarga.
Cuma kadang2 memang terasa jugak la dia tu ada :(


Time dia kat hospital Taiping baru2 nih,
Mama cerita opah kata dia nampak hantu kat tingkap la.... yang bergayut kat kelambu la.... dan paling horror yang meraba badan dia.
Mama dan mak yong yang menunggunya di hospital lak yang meremang bulu roma :(
Huhuhu
Takut jugak.....
Dan kat umah plak, dia asik cakap sorang2....
Mmmm mak ni malas nak layan kisah2 nih....
Sebab bagi mak, yang penting kita jaga amal sudah....
Tak perlu takut2.
Cuma kadang2 tu datang jugak la mode seram :))
Nak wat macam ner kan......
Macam hari tu....mak dan sepupu serta mama dok sembang la topik horror ni kat depan opah yang sedang tido.....
Mmm mulut mak ni memang mak lampir.
Mak terlepas cakap..... mak kata ntah2 ada hantu kot gigit tengkuk opah macam dalam cerita mantera anjasmoro.... tu pasal dia asik ngerang jek sakit kat situ......
Dan......
Atap umah opah yang tader angin dan hujan tu berdentum2 seperti ada orang pijak2.....
Owhhhh kami pun terdiam....
Then, sepupu mak pun balik ke rumah dia.....
Sebelum mama solat isyak, mama pun tanya balik kat mak ni.....
Eh apa ke benda yang berbunyi kat atas atap tadi ek??
Mak dengan selamba jawab - hantu marah la kak yong kata dia gigit opah!!!
Dan tanpa disangka2, atap tu bunyi lagi kuat dari tadi!!!
Mama marah mak.... sebab katanya mulut mak tak makan saman!! Huhuhu.....
Owhhhh mak memang debo gila!!
Dah la time tu abah, encik suami dan semua anak lelaki mak ke masjid....
Jadi tinggal la gang perempuan jek.
Tapi bila fikir.....jangan lah takut selagi kita berpegang pada Allah dan kitabnya,...
Then perasaan mak kembali neutral.


Mak masih tak update dengan mama macam mana kisah opah ni....
Harap2 ok la....
Mmm doa yang terbaik buat dia....
Moga dipermudahkan segalanya.
Amin.