Hari ni Azhad baru nak mulakan persekolahannya....
Berasa lama dia bercuti....
Huhuhu.....
Ada dia asik bertekak jek ngan mak ni....
Ada jek mende dia nak argue...
Hoho.....
Kenapa mama makan sikit? Kenapa mama nak kecikkan ponggong? Kenapa mama asik minum air? Ada2 jek soklannya la....
Pening nak jawab :)
Sekarang ni tido time 3 rakyat kecil mak.....
Tapi tak nampak pun petanda yang mereka nak lelapkan mata.
Sementara mereka bermain sesama mereka, mak update la belog mak sat yer :)
Cerita hari ni.....
Kisah diet mak :)
Cakap pasal diet ni, tahun ni sahaja rasanya dah 4 kali mak war2kan kat fb yang mak ni nak diet.....
Tapi sebanyak 4 kali jugak la... misi diet mak tersungkur di tengah jalan....
Hahahaha!!!
Tapi start last week, mak declared kembali misi diet + kempis perut ni.
Kebetulan plak kawan diet mak selama bertahun2, Cikgu Syidah dah pun nak bersalinkan anaknya bulan depan....
Dia berisi sebab alasan....
Jadi takkan lah mak yang tak peknen ni sama beso dengan orang yang peknen....
Tak leh jadi tuh!! Hahaha!!
Jadi mak harap mak bolehlah selim sedikit sebanyak time visit dia dan baby nanti.....
Ngeeee :))
Lagi satu yer.....
Lagi satu yer.....
Misi ni mak rasa sangat perlu dijot down dalam blog ni.... in order buat mak lebih disiplin dalam berdiet....
Then mak akan dapat tengok progressnya macam mana.....
Dan kalau ada progress positif, secara tak langsung misi diet mak ni akan inspire kawan2 mak yang lain,
Insyaallah.
Projek mak ni dah nak masuk 2 minggu dah pun....
Alhamdulillah macam masih kuat semangat!!
Semangat mak nak diet ni memang susah benar nak dicari la!!!
Dari bersalin dolu hinggalah dekat setahun baby mak lahir barulah semangat yang hilang itu muncul betul2 seperti sekarang.
Hahahaha....
Ni semua gara2 mak diserang sakit lutut dan semput gila kronik....
Dan mak sangat risau makin banyak penyakit pelik2 hinggap kat badan mak ni!! Riso sangat!!
Sepanjang mak gemuk2 .... tak pernah lagik mak sakit lutut macam mokcik2....
Dan lagik...gemuk2 mak sebelum ni, perut mak tak pernah lagi selevel dengan dada mak....
Tapi kini ia sama.....
Uwaaaaaa!!!
Encik suami jenuh dah nasihat.....
Tapi mak buat dek jek....
Dia siap buat reverse psycho mak ni.....
Caranya - dia akan buh pati halia etc kat petut dia yang tak lobo tuh..... dia akan tak mkn malam....
Walhal,,,, dia memang tak perlu wat semua tuh...... sebab dia selim jek!!!
Agaknya memang dia nak suh mak diet sangat2 :))
Dan sejak mak diet ni, tak plak mak nampak dia berpati sireh @ pati halia sudaaaa.
Nampak beno misinya udah tercapai, agaknya....
Hahahaha.
Bagi dia alasan anak 4 tak leh diterima untuk gemuk....
Since ada je orang dah czer 5 - 6 kali menten selim.....
Jadi nak ngan tak nak jek la ...
Huhuhu......
Bila nak kuruskan badan.....
Mesti kena senaman ya.
Mak terpaksa memaksakan diri ini untuk curi2 jugak bersenam....
Paling koman pun 10 minit la.
Memang semput....
Tapi kena buat jugak!!!
Kerana mak sayangkan badan mak....
Sebelum dia jadi semakin gemuk, gelambir, lembik dan lenyo....
Okey, mak repair!!!
Hahahaha.... dah ayat macam orang desperate lah mak rasa!!!
Hihihi....
Dan lagi, mak nak selim sebab mak rasa risau lah jugak kan....
Orang laki in nature makin lama makin ensem.....
Wanita lak makin lama makin kutai....
Aii nak buat macam mana??? Dah memang gitu hormon Allah cipta.
Aii nak buat macam mana??? Dah memang gitu hormon Allah cipta.
Though umur encik suami dan mak beza 3 tahun, tapi kami nampak lebih kurang jek.....
Macam kan sebaya jek pun!!
Sebelum mak nampak lebih tua dari dia dan sebelum mak semakin membesar dari dia.......
Sebelum mak nampak lebih tua dari dia dan sebelum mak semakin membesar dari dia.......
Mak bela la apa yang patut.....
Mak tak de la suh jadi kurus kering....
So long sakit lutut mak ni hilang then ok laa.....
Dan lagik, perut buncit itu :)))
Tolongla kempis wahai perut!!
Tolongla kempis wahai perut!!
Hahahaha.....
.
.
Encik suami selalu cakap....
"My life begin at 40".....
Jadi make sure by 40 (jika diberi umur panjang) mak ni masih menawan.....
Masih menyelerakan di mata dia ...
Yeeehaaaa!!!
Itu pasal la mak risau....ekekeke.
Untuk encik suami, isteri sanggup buat semua.
Harap2nya usaha isteri dihargai oleh encik suami :))
Ok laa...
Ada yang nak join me???
Lauk lunch today..... amalkan menu dalam pantang :) Mudah, sedap dan menyelerakan yer. Malam kang kita makan epal jek..... Cut off time to eat is 7 pm............
Mak tak sekat pun pemakanan mak....cuma mak makan semua in small portion. Mak perlu makan since i am fully breastfeeding mother :)

hahaha.. tak boleh tahan tang perut tu. okey lagi tu ila sama level.. akak ni dah macam terlebih level jer... hasben takle nka kata apa sebab dia pun sama jer.. kikiki..
ReplyDeletehahaha :))
ReplyDeletenak suka rasa :))
tak pe lebih pun...selagi tak sakit. saya sebab dah sakit2 tu psl kena nekad jugak :)