AdAmTifSyah Family

AdAmTifSyah Family
Showing posts with label Kisah Kenderaan. Show all posts
Showing posts with label Kisah Kenderaan. Show all posts

Wednesday, July 9, 2014

Bas Sekolah Baru Anak3 - Ford Fiesta Ecoboost


4 minggu lepas mak sekeluarga skodeng Ford Intertrade City Damansara. 
Nun dekat Sg Penchala.... depan dan seberang dengan Ikea semua tu. 
Mak dari dolu2 lagi memang berkenan dengan Ford Fiesta (FOFI). 
Car tu rasa sangat cute tapi masih mengekalkan imej sportynya. 
Jadi tiap kali mak jumpa fofi, memang mak akan sebut - bestnya.... nanti nak beli car ni. 
Mak biasa laaa.... suka cakap2 tapi tak semua yang mak cakap tu, masuk dalam hati ok. 
Terutamanya yang related dengan duit2 ni. 
Lagi le!! 

Pertengahan tahun ini, Fofi didatangkan dengan rupa yang baru. 
Hidung yang ala2 car mewah kata ayah. 
Mula2 terjumpa car fofi imej baru di Tesco Shah Alam. 
Owhhhh mak kata rasanya cantik lagi model yang lama lagi. 
Tapi bila mak gugel2 selepas dua tiga hari tu, mak baru notis yang sebenarnya rupa fofi baru ni lebih cantik. 
Yeahhhh. 
Mak pun cakap pada ayah, eh macam cantik la fofi baru ni. 
Ayah apa lagi, haaaa jom kita pi tengok kat mana2 showroom. 

Mencari showroom pun satu hal ok. 
Sebelum ke Sg Penchala, kami ke Shah Alam showroom. 
Tapi, yang hampehnya, tak de kedai ford kat situ. 
Bukan salah alamat. 
Tapi mungkin dah tutup dan pindah. 
Huhuhu.... Ford ni pun satu hal. Awat lah tak update kat web dia ntah!! Huhu.... 
Kecewa tak jumpa showroom trus buat kami pulang ke rumah and take nap. 
Hahaha..... 
Tapi mak gigih gugel jugak. 
Dan akhirnya terjumpa area showroom yang mak familiar sangat. 
Sg Penchala. Yeah...... 
Selesai solat asar, kami sekeluarga pun beredar. 
Yesss jumpa! 

Aicah dan Awatif ...... 

Hari kami visit showroom tu adalah hari pertama Ford launch Fofi special edition. 
Cantik dan comel..... ada stiker belang2 gitu.
Badan special edition sebijik macam ecoboost. Tapi engine spec fofi biasa.  
Special edition ni hanya keluar sekitar dalam 1000 unit je gitu. 
Tapi ayah kurang berminat pada rupa luaran car. 
Engin yang lebih diutamakan.... 
Jadi, banyak soalan dia pada salesman, Eric, adalah soalan untuk spec ecoboost je. 
Huhu.... 
Ecoboost 1.0 dengan engin turbo. 
Fofi biasa dan special edition adalah 1.5.  
Harga plak ecoboost mahal sket je daripada yang fofi biasa. 
Dan jika beli bulan ni, diskaun 9 ribu. 
Huhuhu.... 
Yang edisi biasa, ada pelbagai warna. 
Tapi untuk ecoboost, hanya ada tiga warna je.
Putih, hitam dan merah. 
Tapi untuk diskaun 9 ribu ini, hanya stok putih dan merah sahaja. 
Hitam sold out already dan hanya akan ready by Oktober. 

Gambar gugel.

Gara2 pi showroom dan siap test drive lagi, memang buat ayah semangat nak tukar car viva mak tu dengan fofi. 
Keputusan untuk membeli car baru memang lambat kami buat. 
Kalau ayah, dah lama dah settlenya. 
Tapi mak yang wat hal.... 
Macam2 mak fikir. 
Tak pasti samada keinginan nak berkereta fofi ini sesuatu yang perlu dan wajar ditunaikan atau tidak.... 
Berbaloi ke? 
Tak beban kat ayah ke? 
Dan lagi sakit otak mak sebab keputusan ayah nak pi UK ke tidak tak confirm lagi..... 
Huhhuhu!! 
Jenuh mak lengah2kan..... tapi ayah tak nak lepaskan peluang diskaun itu. 
At the end, mak serahkan je kat ayah. 
Terpulang pada ayah nak beli ke tidak. 
Sebab hanya ayah yang tahu kewangan ayah macam mana. 
Tup2 satu hari tu, ada banker call mak untuk pengesahan nombor telefon. 
Owhhhh dari situ mak tahu yang ayah jadi beli fofi...... 
Ikut je la.... 
He is the boss...... 

Ayah trade in car viva minggu lepas. 
Dan petang tadi segala urusan jual beli dah selesai. 
Alhamdulillah.
Tengahari ayah pulang ke rumah hantar odc. 
Then kami bersama-sama ke Ford naik kembara. 


Aicah ngantuk mata..... 
Tido time dia kol 2 tu .... harus lah. 
Hihi.... 
Mak balik awal sedikit sebab Aicah dah macam letih je. 
Mak balik Denai dengan kembara..... Ayah pulak naik fofi dan kembali ke opis.
Hihihi... 

Hari ni ayah balik awal. 
Ayah yang ambil anak2 kat sekolah. 
Mak tak masak untuk iftor hari ini. 
Sengaja tak masak dan sengaja nak iftor di luar. 
Tujuannya sebab nak merasa jalan2 naik fofi. 
Hahahaha..... 
So mak dah booking siap2 tempat makan di D Arab Cafe TTDI Jaya. 
Haaa semangat ok! 

Huh, Aicah je mampu senyum. Orang lain tak larat dah. Posa. 


Gambar gugel. Haaaa ni la kedainya. Mak suka nasi arab kedai ni.... sebab nasi arab kedai ini memang ala2 nasi mandy yaman yang mak santap ketika otw nak masuk madinah dolu. Itu pertama kali mak makan juadah nasi arab seumur hidup. Nasi nya simple je. Tapi rasa leh tahan. Sebab tu lah rasa enaknya nasi mandy itu sentiasa dalam ingatan mak..... haaa nostalgia sat. 


Taraaaaa..... 

Mak yang drive car fofi balik ke Denai. 
Mmmm komen mak, oooo memang rasa lain banyak la. 
Hihihi..... 
Harus lah lain. Sebab mak asik drive viva je kan... 
Ce mak drive odc, mungkin tak terasa sangat kot. 
Terasa sangat esp bab naik bukit, time potong car dan time nak masuk pecut kuar simpang. 
Memang pick up gila. 
Car ni banyak features. 
Wat masa ni, mak baru study yang basic2 je. 
Sebab tu je yang perlu nya kan.... 
Lain2 tak penting sangat pun. 

Apa pun, tq to ayah yang busuk.... 
Sebab upgrade bas sekolah anak4 :) 
Depa memang nampak happy pun..... 
Alhamdulillah. 

Habis satu hari dan jadi kenangan sampai bila2. 

Saturday, July 5, 2014

Puasa ke 6 - Selayang Auto City, Kedai Buku SPP Agency dan Jm Bariani Kota Damansara.


Yeay!! 
Hari ini hari Sabtu..........
Happy sebab mak tak payah supir ke sekolah.... mak boleh tidok..... hahaha....
Memang dasar pemalas!!
^_^

Setelah solat subuh kami sekeluarga tidur. 
Yeehaaaaaa.... 
Bila lagi.... 
Wiken macam ni la kan! 

Then sekitar jam 11 pagi, kami sekeluarga ke Selayang Auto City. 
Ayah ada urusan pertukaran nama Viva. 
Dari nama ayah as owner kepada nama kedai itu. 
Ayah je turun.... 
Kami lepak dalam car sambil main tepon, tablet dan ipad. 
Ahaaaaa!! 
Urusan ayah selesai dalam masa 15 minit sahaja. 
Alhamdulillah .... maka dengan itu, viva yang banyak berjasa itu sah la bukan milik kami lagi. 

Then kami pun ke Bukit Rahman Putra Sungai Buloh. 
Mak nak ke kedai buku kat situ. 
Bukan tempat lain tiada kedai buku. 
Tetapi mak mencari set penuh buku Kunci Emas Sasbadi. 
Jadi, mak pun gugel la dealer Sasbadi yang terdekat. 
Dan sebab itulah kami ke mari - kedai buku SPP Agency...... 
Alhamdulillah ada. 


Belian buku rujukan hari ini hanya untuk Azhad. 
Azhad perlu double the effort memandangkan result peperiksaan pertengahan tahun yang tidak memberangsangkan. 
It's ok anak.... 
Yang penting ada usaha untuk bangkit berusaha dan memperbetulkan kembali. 
Insyaallah berjaya. 
Mak sentiasa doakan yang terbaik buat anak mak. 

Then, kami pun trus balik. 
Petang ni, mak layan Hindustan sambil berehat. 
Mengikut plan asal, kami sekeluarga akan berbuka puasa di luar. 
Tapi anak3 terutamanya Adham tak nak la plak.... 
Dia nk berbuka puasa di rumah dan masakan mak je. 
Huhuhu..... 
Jadi mak pun defrostlah lauk apa yang patut untuk dijadikan juadah petang nnti. 
Tapi..... 
Hati tetap berat. 
Huk huk.... malasnya ya Allah. 
Pms plak tu.... 
Lagi le rasa malas jek! 

Dan at last mak ikutkan kata hati mak juga. 
Mak pun telefon JM Bariani Kota Damansara..... Kihkihkih.... 
Kebetulan mak memang nak beli barang sket untuk masak2 esok lusa. 
Ahaaaaa..... ini hari pertama kami iftor dengan masakan bukan air tangan mak. 
Adham terpaksa ikut je la nampaknya.
Hahahaha.... 
So sesudah asar, kami pun keluar. 
Soping2 kat Giant dan lepak di playground Giant sementara menunggu azan. 
Hohoho..... happy betul budak4 ni tau. 
Paling excited si Adham la..... 
Hahaha..... 


Kami buka puasa dengan air jus je dahulu. 
Then solat maghrib. 
Selesai solat barulah kami bergerak ke restoran untuk buka puasa. 
Lebih mudah dan selesa begini. 

Pulang dari Giant, ayah ke masjid. 
Mak pun mula memasak lauk frozen untuk 3 hari berbuka puasa. 
Terajin masak sebab siang tadi dah defrost lauk kan..... 
Jadi, masak je la trus. 
Lauk frozen kali ni adalah - kurma ayam, daging masak hitam dan sup ayam cair untuk dimakan bersama bihun atau mee. 

Alhamdulillah settle urusan satu hari...... 

Sunday, June 29, 2014

1 Ramadhan 2014 - Viva Terjual, Baju Kurung & Melayu Anak.


Hari ini hari pertama puasa untuk tahun 2014. 
Kebetulan jatuh pada hari Ahad plak ye. Jadi mudahlah nak melatih anak2 yang berpuasa.
Alhamdulillah kami sekeluarga berpuasa kecuali Sarah Aisyah. 
Tapi jangan kata dia tak puasa ok.....  
Memang dia akan marah. Hahahaha..... 
Layan jek la. 

Hari ini, mak masak nasi goreng telur je untuk anak2 bersahur. 
Mak hanya minum protein shake je. 
Sahur hari pertama memang la pakat2 slow mengunyah. Hahahaha!
Mungkin sebab waktu makan anak2 hari ini terlalu pagi dari kebiasaannya.
Mak tak kisah, janji habis... Itu dah cukup baik ok.

Sarah Awatif dan aksi kemam nasinya. Hahaha. Satu suapan lama giler nak settelnya!

Usai subuh dan mengaji, kami bantai tidur beramai-ramai. 
Huhuhu.... 
Sekitar jam 10 pagi, mak dan ayah pun bangun diikuti anak4 semua. 
Usai solat dhuha, ayah pun keluar sebentar. 
Ayah ada appointment dengan salesman kereta 2nd hand di Ford Intertrade City.
Ada salesman nak tengok car viva mak tu. 
Memandangkan ayah nak beli car Ford Fiesta jadi kenalah let go viva yang banyak berjasa itu.
Hihihi..... 

Sejam lebih kemudian, ayah telefon mak dan meminta mak ambil ayah di Giant Kota Damansara.
Hohoho.... 
Viva mak tu dah diambil oleh salesman tu ok. 
Ni betul2 unplanned!! 
Sebenarnya, ada insiden berlaku. 
Salesman tu nak test drive viva. Tapi terhilang kawalan pemanduan gara2 memakai kasut besar. Akibatnya dia telah terlanggar dinding Ford building lalu kemek la pintu viva mak itu! 
Mmm dah jadi gitu, terpaksa lah dia beli viva mak tu kan...... 
Huhu... 
Jadi, bermulalah urusan pembelian car ford fiesta ...... 

On the way balik, ayah tanya nak ke mana? 
Mak pun memberitahu ayah hasrat mak nak membeli baju kurung girls dan baju melayu boys di Kedai Kemboja Subang Perdana. 
Kebetulan hari tu ada lalu2 area situ, ternampak banyak pilihan baju yang dia display dalam kedai tu. 
Macam cantik je. 
Ayah pun ok je..... 
Sampai2 kedai..... eh memang menarik dan comel2 la baju yang dijual. 
Geram plak mak tengok. 
Anak4 pun berkenan.... jadi mak pun beli la trus. 
Mudah.... 
Merah2 la semua anak4 mak tahun ni 
^_^

Posing sat..... Girls je. Boys low profile. Hahaha.


Nak pakai tudung raya ni...... So mak beli jugak.


Close up baju girls.


On the way balik ke rumah mak ajak ayah singgah ke rumah Rynna untuk ambil tempahan brownies buat Aisyah. 
Order kali ini special dari biasa sebab tak buh coklat tapi digantikan macademia. 
Ini request dari kawan mak yang lagi sorang si Fizza. 
Sound macam sedap je..... 
Jadi mak pun tumpang la order sekaki. Buat makan2 masa berbuka puasa nanti.
Hihihi.... 
Dan mak rasa memang lebih sedap dari biasa. 


Brownies Rynna Shadila


Inilah budak kaki brownies!! Dia kata sedapppp sangat!

Petang tu, kami spend waktu di rumah je dengan apa2 aktiviti yang patut2 dan berfaedah. 
Petang tu, mak hanya masak nasi dan sayur campur taugeh.
Main dish mak dah masak semalam dan difrozenkan. 
Jadi menu buka puasa hari ni - sayur taugeh campur, tembikai, milo tabur ais dan kerutub ayam yang tak berapa nak jadi. 
Itu jek. 


Hahahaha...... posing dari ayah. 

Malam plak.... macam biasa, ayah ke masjid dan mak solat di rumah sahaja. 
Tapi tu la..... 
Ayah balik mak ngan anak4 dah lena tidur dah. 
Hahaha.... 
Letih gitu. 
Tamat lah cerita satu hari 


Saturday, January 19, 2013

Kereta Baru Tapi Lama Ayah ...........

 
Petang ni, mak tak ke mana-mana pun.
Sebab pagi2 buta tadi dah keluar :) Huh....
Jadi santai petang sabtu mak adalah menghabiskan novel belian pertama tahun ini - Sehangat Asmara......
Isnin depan dah mula dramanya kat mustika HD kan....
Tu yang mak jadi rajin nak membaca banyak2 nih.
Hihihi....
Koyaaalah (vocab Pantai Timur) sensorang..... hihihi...
Ayah mana??
Ayah dah hilang keluar.....
Ayah ke pusat servis Perodua Shah Alam..... :)
 
Mak nak jot down kesinambungan aktiviti dua minggu lepas......
Hanya hari ini baru boleh jot down my memories sebab dah konpem :)
 
Kami sekeluarga ke Selayang Auto Mart dua minggu lepas.....
Ayah bercadang nak "KAWIN TIGA" plak ....
Ahaaaaa....!!
Jadi mak dan anak4 layanz jek la.
Sambil tu leh layan mata jalan2 :)
Kami sekeluarga jalan-jalan survey calon yang sesuai tanpa arah....
Dengan kata lain, window soping gitu..... :)
Tup-tup terjumpa plak yang berkenan!!
Maka bila udah berkenan...... langsung bertunang.
Ngeh ngeh :)
 
 
 
 
Ayah memang pencari car 2nd hand yang murah2 .....
Yang bayar bulan2 rm 200 gitu....
Hihi.....
Katanya nak bawak pi opis hari-hari dan outstation dekat-dekat.
Kata ayah, car yang ketiga ni perlu dibeli untuk memanjangkan jangka hayat car pertama kami......
Car pertama dah mula mileagenya tinggi.....
Nampaknya car pertama dah nak menjejak langkah car lama kami.
Pakai 4 tahun, tapi mileage macam dah pakai 15 tahun!!!
Ni gara-gara ayah kerap outstation!!
Huh!
 
Mak memang tak masuk campur.....
Mak hanya amik tahu pasal car mak @ car kedua ayah tu - Viva :)
Mak enjoy memandu dan menjaga dan sepahkan car tu jek.
Lain-lain kereta, mak tak amik pot.
Hahahaha.
Jadi bila ayah buat keputusan nak beli car lagi satu, mak senyap jek.....
Hanya remind ayah, jangan dek kerana ada car lagi satu, ayah potong elaun mak udah :)
Ekekeke....
Elaun mak tu penting o .....
Nak bayar ptptn..... !!!
Dan nak soping-soping online..... Hihihi.
Nasib la!
 
 
Merisik sket-sket.....
 
 
Merisik dengan lebih detail......
 

Langsung hantar cincin!!!
 

Pagi tadi kami pi amik car yang dah settle segalanya kat Selayang.
Balik-balik umah, langsung ayah ke Perodua.
Katanya nak buat alignment car barunya.
Aaaaa tengok....
Bila kawin banyak, gini la!!!
Masa bersama keluarga dicuri sket sket......
Huhuhu.......
Jeleskah mak?
Hihihi......
Tak kisah lah tu......
Malam ni nak suruh ayah bawak mak pi jalan-jalan dengan car opisnya tu :)
Hihi.....
Macam2 budak2 plak mak ni aihh.
 
Okey lah....
Esok plak .....
Da Daaaa :)
 

Friday, January 18, 2013

Car Wash.....

 
Oiiii mata mak toksir tido ler!!
Selepas menonton Dendam Sarakit final episode jam 11 tadi, langsung mata mak jadi segar.
Jadi.....
Mak pun lipat baju dua bakul....
Gosok baju sekolah 8 pasang....
Dan .....
Mata masih tak ngantuk2 jugak!!
Huhuhu.
 
Jadi, disebabkan tetap tak ngantuk jugak, mak pun layan internet sat.
Haaa apa lagi, update apa yang patut dan tertunda la :)
 
Ni actually kisah aktiviti hari Rabu yang lepas......
2 minggu sekali, mak dan girls akan ke car wash untuk mebasuh kereta kecil mak ni.
Mak nak share tentang pusat cuci kereta faveret mak.
 
Nak kata basuhan hebat, tak la jugak.
Tapi, anak mak memang happy datang sini.
Hihi.
Sebabnya cara basuhan di sini adalah drive thru.
Part paling depa suka adalah apabila kereta di simbah sabun buih tuh.....
Ketawa bukan main...... Hihi.....
Tengok depa ketawa, mak pun ketawa jugak :)
Hihi....
 
 
 
 
Ayah tak berapa suka membasuh keretanya di sini....
Katanya bangla yang vakum kereta kat sini buat kerja sambil lewa.
Lagi truk, dia kata bangla ni tengit baunya.
Hahahaha.....
Ayah memang cerewet!!
Mak bab tu, memang tak amik pusing la.
Yang penting mak dapat outsource satu pekerjaan mak udah la.....
Ringan beban dah.
 
 
 
 

Sambil tunggu car divakum, Awatif isap susu dulu :) Dah tadika 6 tahun pun suka hisap botol lagi :)
 
 
Lebih kurang 15 minit melepak kat situ,
Akhirnya car mak siap.
Harga caj rm10....
Tapi yang rimasnya, bangla ni dok gigih promot mak suh amik servis polish.
Katanya kereta mak ni baru tapi buruk betul sebab tak polish.
Sabo jek la .....
Tapikan..... apa dia cakap tu memang betul !! :)
Kempen la kau gigih tara mana pun, mak takkan tergoda.......
Mak nak balik cepat!
Ni kalau nak suh polish2 ni kol berapa plak la nak settle :)
 
Disebabkan terasa hati dengan bangla yang kutuk kereta mak hodoh, petang tu mak tersemangat polish kereta sendiri!!
Hahahaha.......
Rabu petang, mak settle polish pintu sebelah....
Semalam petang pun polish jugak.
Dan pagi tadi.....
Selepas bangun pagi, terasa tangan mak lenguh!!!
Ni pun masih terasa lagik.
Hahahaha......
Pecah lemak agaknya....
Hahaha.....
 

Tu dia..... beza yang dah polish dan belum :))
 
 
Ok la..... dah nantuk dah.....
Need to sleep.....
Da daaaaa...
 
 

Thursday, December 10, 2009

Kereta Yang Cedera

Nak story tentang keter lama hubby dan kini telah ditake over oleh aku. During hand over time, condition kerete ni sangat laa cun. Pendek kata clean luar dalam. Tapi kini, menurut hubby sejak aku yang jadi drebar tetap, keretenya ini telah bertukar kepada sejenis freaky object!!! Bahagian dalam sah2 kadang2 je clean nya aihhh..... (mana nak clean, bdk suka makan dalam keter. Punca utama makan sebab aku suka beli kekudap kat depa. Hahahaha!! Tu yang hubby membebel tu.) Dan kini bukan setakat itu aje. Ada bunyi2 yang pelik2 jugak aih. Terganggu jugak kalau bawak keter without radio. Huhuhu.......

Baru2 ni tatau laa pesal......aku dah jadikan this car condition become worse. All incident happened within a week!! Terrible betul laa haku ni aih. Tatau apa yang aku pikir, wallahu'alam. Mmmm aku terlanggar bontot keter orang exactly depan ikano. Ada berani??? Tapi keter iswara apek tu tader apa!! Aku sedar yang bunyi kuat laa jugak. Sib baik apek tu kuar keter very cool. Dia pun tanya kat aku "are u ok? be cool madam. are u ok?" Ingatkan nak marah aku. Aku yang memang sah2 paniknya mintak maaf laaa dengan sepenuh hatinya. Mmmm time tu a bit lega since ingatkan keter aku tader yang cedera. Rupa2nya.......jeng..jeng....Balik umah baru perasan!!! Bising laaa abang Sarip aku tu haaaah!!! Aku diam je laaaaa... Hikhik.....

Bumper kesayangan dia nak roboh daaaa.


Haaa yang ni plak happened several days before. Rasanya time aku nak @ balik opis. Tak sure dan tak sedar bila jadinya. Bila balik tu hubby tanya - eh bini ada langgar lubang ke? Aku dengan konpidennya kata, eh mana ada....!! Hihikhi....Dia pun ajak aku pi kat porch. Punya laa terkejut!! Awat jadi lagu ni ek?? Sabo jek!! Dan aku pun wat escapism as usual. Hubby diam je. Diam menahan marah agaknya ehhhh.


Amende plak yang kuning tu??? Owh, yang ni aku terlanggar divider pondok tol Jalan Duta. Gara2 aku gelakkan mokcik depan aku yang terpaksa hulur tgn jauh ke jurutol tu. Dalam hati aku kata - mokcik ni tak pandai agak tul laaa. Ai pemandu pompuan memang macam gitu!! Hahaha. Dan bila turn aku, haaa amik kau!! tersagat trus!! Len kali kata orang lagi!!! Dan dan dapat balasannya.



Dan selepas several incident, kini aku sendiri rasa tak best nak pandu that car. Mmmm takut jugak u. Hihihi..... Hubby kata keter paling sesuai kat aku keter kat bawah ni!! Kalau langgar apa2 pun tak laaa ralat sangat. Sebijik keter ni dalam 4 ribu dah leh dapat dah. Huhuhu......

Aiseh...tak leh bayang aku bawak keter ni. Rasanya ramai yang akan honk aku!!! Hahahaha!! Nerd gila!! Hihihi......

Thursday, August 27, 2009

Balik Kampung

Okey kawan2....aku nak balik kampung. Balik kali ni best sket pasal dapat naik keter baru. Ekekeke.... Aku dan anak2 jadi jakun sekejap coz baru first time dapat merasa keter luar negara. Ekekeke!!! So lepas ni tutup isu kereta @ tak de entry about kenderaan dah yer...Udah settle. Perjalanan kali ni jauh. Nak cover kampung aku dan asben sekali. Huhuhu.... KL - KUALA KANGSAR - JERTEH - KUALA KANGSAR - KL. Jadi aku akan bersiaran kembali on Monday. Doakan perjalanan kami sefamily.....Bye2..

Our new frens

Tuesday, August 4, 2009

Gen2 2007 H-Line Full Spec for sale

Anyone nak beli keter? Kalau ada kawan2 atau sedara mara yang nak beli keter leh laa rekemen my car ni. Mmm aku & asben nak let go this car as soon as possible. Hehehe....

This car has been used as a second car....guna untuk jalan2 ronggeng dekat2 je. Hehehe.... Before this aku pakai kelisa. Bila ada rezeki lebih, my asben upgrade sket laa kenderaan aku nih. Huhuhu....Basically this car aku guna untuk amik anak dari school, pi kedai, pi pos order kat courier, jalan2 shopping....itu aje. Hehehe....Memang tak lasak sangat laaa. So best buy and value for money. Ni projek nak let go tader untung punya.... Lebih kepada nak let go je. Tak kisah laaa tu.....

Okey, ni butirannya ek....

Mileage: 45 000 - 49 999
Reg. year: 2007
Register 2007, Full Spec ABS, Dual Airbag, Auto cruise, full leather, veryclean interior, Careful lady owner, no accident, polish and wax every 3 month
Price RM 38000 .... (masih leh nego lagi...jangan le risau) hahahaha!!!
Contact Number : Sarip Dol 0122867588 @ Aku 0123982250.










Saturday, June 13, 2009

Honda Odyssey Absolute

Ni projek hari ini.... Duit on hand tader tapi semangat nk skodeng2 ni kuat jugak. Ekekeke....Ni gara2 belek2 motor trader minggu ini laa puncanya. So hubby set appointment dgn one of the informative salesman kat one of kedai CBU car ni. Mmm kedai kali ni memang sangat okey coz look mesra alam, jaga kualiti keter, ada aircond dan byk choice. Hahahaha....

Walaupun aku dah blacklist si "PENYET" ni....tapi tetiba bila tengok this absolute unit.....wah...wah...lain plak opinion aku!!! Rasanya nanti ada duit memang aku suh hubby rembat keter ini. Yang ni nak beli baru memang tak dapat ler....Mahal sangat. Dah dekat 240k jugak!! That's why we are seeking recond2 nih!! Tapi rasa2nya memang sangat menarik laa!! Duk bawak dia memang tak rasa MPV. Pastu sporty plak. Lagi satu...aku rasa term "penyet" untuk this absolute odyssey macam tak berapa nak penyet laa!! Tatau apsal. Mungkin kaler kot!! Absolute ni available in two color je - itam dan putih.

Okey ni features yang ada. Seingat aku laa....dia ada navigation, TV, DVD, 5 speed, 200 horse power, sunroof, ada air bag, 17 inci sport rim, ada aircond merata2...hahaha...half leather seat, meter merah....pastu kalau bawak 180 pun menten....2.4 liter.....2005 dan brand yang buat dia brand HONDA. Mmm keter ni cater hubby needs laa kot. Dia tu macam tak leh tinggalkan kesportyan dia. Ekekeke!! Mmm dah jadi family man yang anak berderet2.... tapi bila bab2 keter2 ni jiwa mudanya tetap tak leh tinggal. Hahahaha!!! So sekarang buat laa keputusan. Gua memang tak mau kacau !!!! Pasal aku sekarang dok nak fokus ngan kisah aku nak poser ganti & sunat rejab syaaban (sebenarnya nak slim cara jimat...poser je laa...hahahahaha!!!) Da da..... bye....

Ooops lupa....malam tadi mummy irfan datang umah. Haaa nanti aku upload kisah tu esok. Tak lama lagi leh laa aku upload gambar "sengal" pakai tudung baru; jualan mummy irfan!! Murah je!! RM 25 dan RM10 aja. So aku rembat laaa 4-5 helai.....Hahahaha!!!! Tunggu !!!










Friday, June 12, 2009

Mitsubishi Grandis GT

Dan before any decision taken...aku nak tunggu yang ni dulu. Akan ada kat Mitsubishi showroom end of this month!! Sangat sporty....!! Dan yang pastinya DUIT laaa lebih sporty. Wakakakaka!!! Nak sebijik kena banyak berpuasa laa kami laki bini. Ahaksss!!! Macam2 kan...kalau dilayan unlimited wants memang gitu laa.. Huhuhu!!! Jadinya better bersyukur dengan apa yang ada....ITU LEBIH BAIK SEBENARNYA!! Tapi tu laaa susah laa aku nak cakap. Mmm nak buat macam ner. Wallahu'alam........