AdAmTifSyah Family

AdAmTifSyah Family

Thursday, December 10, 2009

Kereta Yang Cedera

Nak story tentang keter lama hubby dan kini telah ditake over oleh aku. During hand over time, condition kerete ni sangat laa cun. Pendek kata clean luar dalam. Tapi kini, menurut hubby sejak aku yang jadi drebar tetap, keretenya ini telah bertukar kepada sejenis freaky object!!! Bahagian dalam sah2 kadang2 je clean nya aihhh..... (mana nak clean, bdk suka makan dalam keter. Punca utama makan sebab aku suka beli kekudap kat depa. Hahahaha!! Tu yang hubby membebel tu.) Dan kini bukan setakat itu aje. Ada bunyi2 yang pelik2 jugak aih. Terganggu jugak kalau bawak keter without radio. Huhuhu.......

Baru2 ni tatau laa pesal......aku dah jadikan this car condition become worse. All incident happened within a week!! Terrible betul laa haku ni aih. Tatau apa yang aku pikir, wallahu'alam. Mmmm aku terlanggar bontot keter orang exactly depan ikano. Ada berani??? Tapi keter iswara apek tu tader apa!! Aku sedar yang bunyi kuat laa jugak. Sib baik apek tu kuar keter very cool. Dia pun tanya kat aku "are u ok? be cool madam. are u ok?" Ingatkan nak marah aku. Aku yang memang sah2 paniknya mintak maaf laaa dengan sepenuh hatinya. Mmmm time tu a bit lega since ingatkan keter aku tader yang cedera. Rupa2nya.......jeng..jeng....Balik umah baru perasan!!! Bising laaa abang Sarip aku tu haaaah!!! Aku diam je laaaaa... Hikhik.....

Bumper kesayangan dia nak roboh daaaa.


Haaa yang ni plak happened several days before. Rasanya time aku nak @ balik opis. Tak sure dan tak sedar bila jadinya. Bila balik tu hubby tanya - eh bini ada langgar lubang ke? Aku dengan konpidennya kata, eh mana ada....!! Hihikhi....Dia pun ajak aku pi kat porch. Punya laa terkejut!! Awat jadi lagu ni ek?? Sabo jek!! Dan aku pun wat escapism as usual. Hubby diam je. Diam menahan marah agaknya ehhhh.


Amende plak yang kuning tu??? Owh, yang ni aku terlanggar divider pondok tol Jalan Duta. Gara2 aku gelakkan mokcik depan aku yang terpaksa hulur tgn jauh ke jurutol tu. Dalam hati aku kata - mokcik ni tak pandai agak tul laaa. Ai pemandu pompuan memang macam gitu!! Hahaha. Dan bila turn aku, haaa amik kau!! tersagat trus!! Len kali kata orang lagi!!! Dan dan dapat balasannya.



Dan selepas several incident, kini aku sendiri rasa tak best nak pandu that car. Mmmm takut jugak u. Hihihi..... Hubby kata keter paling sesuai kat aku keter kat bawah ni!! Kalau langgar apa2 pun tak laaa ralat sangat. Sebijik keter ni dalam 4 ribu dah leh dapat dah. Huhuhu......

Aiseh...tak leh bayang aku bawak keter ni. Rasanya ramai yang akan honk aku!!! Hahahaha!! Nerd gila!! Hihihi......

4 comments:

  1. ila,
    kite ade 1 kete jek...tp hb kite g keje naik motor.jadinye kete tu ana yang punyalah...tp bulan2 laki kita yg bayo kakakakaaa

    samelah...lakiku pun mulutnye ngalah tutttttt biler sesekali dok bawak kete.dah mcm 'tong sampah' katenye.sume segala mak bapak ade dalam kete hasil kerja tgan anak2 kekekekeeee dan biniknye ni buat nohen jela...kang menjawab lagi panjang citekan...

    setakat ini pernah sekali je xcident...lame dah, mase anak sorang.sekarang dah anak 3! langgor bontot bas intrakota.hawau...bas tu selambak je blah...kite yg terkulat2 kat tepi jalan tu sengsorang...agaknye pemandu bas tu tak sedo pun montot dia kene langgor kakakaaaa lesot wehhhh mase tu pun kite pakai perdana...sekarang dah tuko pakai waja jek...jadi wajarlah daku berhati2 ekekekeeee

    nauzubillah le nak xcident lagi....selisih malaikat forty four!

    okeyh...nak balik! time kasih yek bg direction tu...tp daku belum bace lagi...pasni baru bace eheheheee

    ReplyDelete
  2. sabar jer ler la..mmg malang tak berbau..huuhuh..tp I seriau u tgk keta ko jd mcm nih..uhuhuh...dasat ler hg nih..

    ReplyDelete
  3. salam ila....
    hehehhehee...gaya hang bawak keta, samalah cam akak...macam2 jadi kat getz akak tu wpun baghu pakai tk sampai 2 tahun.... terbaghu, skirting tkopak....tak ganti2 lagi tu..... :)))

    kalau masa bawak kancil dulu....kalau gate tutup semula ditiup angin..... akak pakai langgar je gate tu.....mentang2 lah masa tu pakai kancil 2nd hand je...hahahha..... geleng kepala je laki akak nengoknya....tk leh nak kata apa dah..... :)

    ~ila, nk tgk gambar kawen kat azma dgn lbh byk....tgk kat fb akak, atau fb yusniza, zamzurina.... byk gambo ......
    hehehhehe...memang akak yg paling kurus pun...hehehhe...maintain.... :)

    ReplyDelete
  4. salam kak ila

    abeh tu dh bepe tmpt dah kete tu ter"cedera" kak ila..cian dia..hihi...

    Eh kak ila masuk opis mana?dah mula keje ke?

    ReplyDelete