Minggu yang busy buat anak-anak.
Raptai sukan lah, raptai persembahanlah, hari kanak-kanak lah dan hari ini hari sukan sekolah sktbs yang ke 13.
Temasya sukan kali ini dilewatkan gara-gara gejala musim panas dan HFMD di sekolah hari tu.
Jadi sukan yang sepatutnya bulan Julai telah dienjakkan ke hujung tahun.
Mak rasa sukan tahunan selepas selesainya segala peperiksaan adalah lebih ceria dan happening.
Sebab otak murid-murid dan guru dah kurang berdepan dengan tekanan bahang peperiksaan.
Begitu juga dengan ibu bapa.
Hehehe.
Hehehe.
Ayah tak dapat cuti hari ini.
Ayah ada worksyop.
Its ok, mak budak4 ni kan bravo.
Haahahaah.
So biar mak je yang pi.
So biar mak je yang pi.
Hari ini ayah keluar office seawal 6.25 pagi.
Jadi terpaksalah mak yang menyupir anakanda ke sekolah.
Setel urusan supir, mak dan Aisyah lepak di restoran ulam desa untuk sarapan pagi sambil menunggu tadika buka.
Lebih kurang jam 7.45 pagi, Teacher Mas pun sampai.
Hahaha jadi murid terawal lah Aisyah hari ini ye!
Then mak pun terus ke sekolah.
Anak-anak dah berpesan pada maknya dari minggu lepas lagi supaya hadir ke sekolah sempena hari sukan.
Okey sure anak-anak.
Mak sentiasa support aktiviti anak-anak.
Mak sentiasa support aktiviti anak-anak.
Boys tak masuk apa-apa acara sukan hari ini.
Mereka hanya terlibat dengan perbarisan manakala Awatif sukaneka.
Moga kehadiran mak dapat memberi semangat dan menceriakan anak-anak.
Alhamdulillah masih banyak lagi parking kosong ketika mak tiba di depan sekolah.
Belum sempat buka pintu, tup-tup Teacher Azlifa wassup mak Ila.
Ahaaaaaaa nak tergelak coz teacher hantar gambar comel anakanda berdua.
Kihkihkih......
Taraaaaa.....
![]() |
| Paduka Datok Merah hahaha..... :) Teacher Azlifa kata, punya la payah nak suruh Syawal kecik ni senyum! |
![]() |
| Jejaka-jejaka kawad kaki perbarisan team merah. |
![]() |
| Berkumpul di bawah khemah sebelum perbarisan bermula. |
![]() |
| Berlatih untuk teakhir kali agaknya. Hahaha. |
![]() |
| Ok tu dia ..... team merah in action. |
![]() |
| Spot my boys..... |
![]() |
| Peserta perbarisan ..... |
![]() |
| Iqrar sukan by Aalee the olahragawan sekolah. |
Aksi team merah. Hei..... that was Adham..... never underestimate our kid!
![]() |
| Pemandangan di astaka. |
![]() |
| Ketika ini ketua pemuda Umno Shah Alam sedang berucap seterusnya merasmikan sukan SKTBS tahun ini. |
![]() |
| Berjalan pulang ke khemah rumah merah. |
![]() |
| Wefie with the team. |
![]() |
| Suasana sekitar sekolah. |

Selesai upacara Azhad dan Adham sertai, mak pun beralih ke kawasan sukaneka tahun 3 diadakan.
Mujurlah acara belum bermula lagi.
Senyum ceria je anakanda nampak mak :)
So apa lagi, kita wefie dulu.
Yeah!
![]() |
| Sementara tunggu Awatif settle, boys wefie dulu. Mama, nak rm 5! Hahaha. |
![]() |
| Bawa bola dengan kayu hoki. Masukkan bola ke dalam gelung rotan. Lompat berhalangan dan kemudian baling bola ke dalam bakul. Then patah balik! Hahaha. |
![]() |
| Alhamdulillah, team hijau Awatif dapat nombor tiga. |
![]() |
| Sebelum balik, wefie dulu anak beranak. Tq brother sudi snap our picture. |
![]() |
| Jalan-jalan ke gerai jualan, terjumpa bff's Awatif. So wefie dulu. Kawan baik dari darjah satu ni - Raina Naura dan Dian Shazani. Gang Denai, Iqrak dan Sktbs. Mak panggil depa ni team Mak Temah! |
![]() |
| Hahahaha..... wefie kenang-kenangan dulu sebelum balik. Kami pulang ke rumah sekitar jam 10.30 pagi. Tak tunggu habis acara sebab mak nak masak. Selesai sudah satu hari yang penuh dengan kenangan. |















































