Tepat jam 1.45 petang, kami pun keluar rumah.
Destinasi petang ni ialah Dewan MBSA Shah Alam.
Ad Am Tif ada tournament karate peringkat zon tengah petang ni.
Ini ialah tournament kedua yang disertai anakanda bertiga.
Yang pertama hari tu telah diadakan pada Mei kalau tak silap mak la yang mana team karate SKTBS telah menggondol tempat kedua untuk acara kumpulan team basic.
Untuk kali ini, peserta karate SKTBS hanya tinggal 5 orang daripada 13 orang.
Entahlah kenapa bilangan kian merosot.
Mungkin sebab dah hujung tahun.... motivasi ibu bapa menghantar anak latihan karate pun dah berkurang.
Tak pun mungkin sebab nak cut cost bayaran bulan2 hahahaha.
Yang tu memang tak dapat dinafikan lah.
Ayah pun terasa juga especially kami ada tiga anak sekaligus dalam aktiviti ini.
Tapi tak pe.... rezeki anak sentiasa ada.
Doa je ya.
Tournament kali ini, anak-anak bukan sahaja diberi peluang untuk tunjukkan bakat dalam acara berkumpulan sahaja.
Bahkan acara individu juga.
Hahahaha.... serius mak cuak jugak sebab anak3 mak Ila bukanlah kategori yang kaki gaduh dan lasak begitu.
Tapi tak pe.
Ini pun part of learning.
So kita beri peluang pada mereka untuk rasa pengalaman ini.
Seriously, Mak Ila tak sangka betul anak2 ni merasa pengalaman sebegini.
Bagi mak, cukup sekadar ada pendedahan basic untuk mempertahankan diri.
Alhamdulillah anak2 diberi peluang untuk kutip pengalaman begini.
Moga bertambah ilmu hidup anak2.
Alhamdulillah anak2 diberi peluang untuk kutip pengalaman begini.
Moga bertambah ilmu hidup anak2.
Asalnya mereka bukan nak masuk karate!
Tapi mak yang paksa especially Azhad la.
Dia perlukan sijil as a proof yang dia aktif dalam bidang koko.
Jadi adalah extra point untuk permohonan sekolah kawalan, SBP dan Mara.
Jadi adalah extra point untuk permohonan sekolah kawalan, SBP dan Mara.
Antara sebab lain ialah...
Kenapa ye mak Ila gigih paksa anak masuk karate?
1) Skill yang perlu ada untuk anak2 zaman ini sebab terlalu banyak jenayah terhadap kanak-kanak. At least they know how to protect themselves.
2) To build extra confident dalam diri.
3) Bagus untuk stamina anak-anak.
4) This is the time for them to release tension after study for the whole week.
5) Untuk lasak dan ganaskan anak2 mak Ila yang lembut ni. Hoi bukan pondan.... tapi a bit fragile.
6) Badan cergas, otak cerdas.
Hehehe.
Ini adalah acara berkumpulan.
Low stamina memang tak boleh buat la.
Mak tengok pun mengah anak oi.
Hahahaha.
Team group basic ialah team dari SK Subang Bestari 2, SK Pristana, SK Saujana Utama dan SK Simpang Lima.
Semangat bagai api membara.
Walaupun berlima tetapi kekuatan semangat dalam diri ini bagai beribu.
Yes! SKTBS johan di kejohanan karate antara sekolah peringkat zon tengah 2016.
Tahniah kids.
Mak pun tumpang happy.
![]() |
| Wajah-wajah ceria dapat gold. Tahniah. |
![]() |
| Eh ayah sendiri yang bagi hadiah! Hahahaha. Seorang wakil parent akan dipanggil untuk menjadi pemberi hadiah. |
![]() |
| Bertambah lagi sijil Ad ye. Kena amend SBP form la. Hahaha. |
![]() |
| Tahniah Awatif, Adham, Azhad, Ariana dan Wan Ariff. |
Selesai acara berkumpulan....
Kini tiba acara individu.
Yang ni mak dan ayah kena tunggu lama.
Hukhuk.
Perlawanan individu dibuat mengikut umur anak-anak.
Tahun satu lawan tahun satu...
Begitulah seterusnya.
Mak memang tak harap anak3 menang.
Sebab tak percaya anak boleh buat. Hahahaha.
Jahat kan mak ni.
Kihkih.
Dan keputusannya ..... jeng-jeng......
Azhad naib johan untuk kategori tahun 6. Ariana tempat ketiga untuk kategori tahun 2. Adham, Awatif dan Wan Ariff saguhati aje.
Tahniah kids. Next year try lagi.
Pengalaman baru untuk anak-anak.
Congrats
![]() |
| Awatif sedang tunggu turn. |
![]() |
| Ad, Am and Tif in action. |
![]() |
| Gold, Silver and Bronze. Congrats. |


















