AdAmTifSyah Family

AdAmTifSyah Family

Friday, December 9, 2011

Morib Gold Coast Part 2



Okey, entry sambungan jalan2 Morib......
Hari kedua, awal2 pagi lagi kami dah bangun. 
Mind set kanak4 ni bangun awal2 nak mandi kolam la.... ekekeke...... 


Jadi seawal jam 730, kami dah turun breakfast. 
Sangat luar biasa jika dibandingkan kebiasaan; sekitar 10.00 pagi. 
Ahaaaa. 
Cepat terjun kolam, cepat la habis. Maka cepatlah pulang. 
Mak risaukan keadaan Awatif. 
Tu yang rasa ok je balik Shah Alam awal. 


Kami adalah orang kedua terawal yang masuk kolam hari tu. Hihihi....
Semangat kan? 
Apa2 ni several pic buat kenangan dan info rujukan buat pengunjung blog :D


Kona kanan - lif nak panjat bilik..... Kona kiri, langsung ke water park entrance. Kids yang malas dah nak bergambar..... Depa tak sabo nak masuk daaaa ..


Amik!! Adham menguap beso!! Awal tuh..... 


Awatif yang tak sihat pun tetap berjiwa besar untuk terjun kolam.



Lorong menuju water park entrance..... Kiri kedai alatan mandi..... Kanan adalah kedai runcit. 



Ayah sedang beli tiket buat kids..... rm25 dewasa. rm15 buat kanak2. Untuk guest hotel, though stay 7 hari sini, water park entrance hanya rm25 sahaja. Janji tag di tangan tak dibuang ya. 


First impression......

























































































Okey..... tu aje. 
Mak tak dapat nak bebel lama2..... 
Kids masih belum stabil.... 
Biarlah gambar yang bercerita suasana hari kelmarin :D 
Seronok..... puas hati dan sangat2 gembira. 
Memang mak menyimpan hasrat nak datang lagi.... 
Wiiii woooo :D 
Sebelum balik, last pic taken..... 
Hhihihi....
Muka ayah dah monyot...sebab serangan ceri beri dah mula menyerang dia. 




Bye..... 


Morib Gold Coast Part 1


Alhamdulillah percutian yang mak rancangkan last week at last berjaya juga. 
Memang seronok betul especially kids..... 
Jelas tergambar betapa anak4 mak gembira..... 
Start dari jejak kaki ke resort tu hinggalah pulang dah macam orang tak tentu arah jek..... 
Sindrom terlebih happy aka excited. Hihihi. 
Terima kasih pada hubby aka ayah yang belanja percutian kali ni ... :D


Tapi tatkala mak memblog ni, satu isi rumah tak sihat - anak4 masih tido..... 
Badan depa letih gara2  muntah, ceri beri dan tak selera makan ...... 
Huhuhu.....
Semua kena kecuali mak jek.
Punca utama tak diketahui lagi. 
Sebelum bertolak, Awatif dah start muntah2 dan cirit birit....... 
Hingga nak balik dari hotel esoknya pun tak reda jugak.....cuma ada berkurangan selepas ambil ubat dari klinik. 
Alhamdulillah tak lembik gila..... cuma Awatif agak kurang aktif dari biasa jek la. 
Sampai di hotel, hubby lak seperti nak kena sindron yang sama, tapi tak la muntah2..... lenguh2 badan. 
Tapi, dia still leh layan anak4nya yang excited itu..... 


Malam tadi, dah nak masuk waktu tidur, habis 3 anak mak yang lain start muntah, cirit .....
Hohohoho.....
Awatif dah ok..... yang lain lak sambung. 
Hati mak makin tertanya-tanya puncanya......Cirit - birit pun boleh berjangkit ke? Cooking utensils tak hygiene?  
Tapi mungkin terlalu letih pun ye jugak.... 
Tertelan air kolam yang banyak klorin pun ye jugak....
Atau memang food poisoning wallahu'alam. 
Tapi hairan jugak sebab mak tak kena plak. 
Kalau mak kena tak tahu la.....
Harapnya lewat petang Jumaat yang barakah ini, kesihatan anak mak4 dan hubby beransur baik. 
Kalau tak, memang kena follow up hospital jugak la. 


Berbalik pada tajuk utama entry kali ni  ok...... 
Kami sampai ke Morib Gold Coast  7/12/2011 jam 430 petang...
Cuaca tak hujan..... redup petang dengan udara yang menyamankan. 
Owwwhhh best!
Actually, percutian ni pada mulanya mak booking through cuti.com.my.
Tapi disebabkan confirmationnya lambat betul, mak pun jadi risau tak dapat bilik.... langsung 3 hari kemudiannya mak booking direct aka call dengan pihak hotel tu sendiri aje!
Senang koje!
Hihihi.....
Mak bayar cash guna M2U transfer rm290..... so dapat bekpes 2 org free + 2 water park entrance.
Kalau thru cuti.com.my, hanya ada breakfast free sahaja. No water park entrance okey......
Kalau bayar pakai kredit kad direct thru hotel lak, dapat 2 bekpes free + 2 water park entrance + 2 dinner.
Tapi, kami memang tak pakai kredit kad, jadi tak dapat la akan dinner free itu.
Alahaaii tak kisah lah tu kan ..... :D
Resort pun tak penuh sangat memandangkan hari Rabu kan.... Just ada sekumpulan gov staf yang sedap berkursus di situ je.....
Kami memilih area ni sebagai memenuhi hajat kids yang nak mandi kolam....
Last two weeks, jalan2 Penang kan.....
Time tu kids tak berkesempatan nak mandi kolam pun sebab time yang limited.
Jadi, inilah destinasi yang kami rasa suit dengan kehendak mereka....
Dekat, murah dan best!!
Info lanjut tentang resort ni leh layari web ni ya - MORIB GOLD COAST



Excited anak4 mak ni kan.... Awatif though muntah2 dan cirit2 time tuh tetap berjiwa besar nak pi holiday mandi - manda.... huhu....



Syawal Azhad & Syawal Adham.....



Udah terlompat-lompat kat lobby sementara tunggu ayah check in...... Tu cara anak4 express their excited feeling. 



Sarah Awatif....... 



Usai proses check in, kami pun naik ke bilik..... 
Bilik kami memang tinggi... TINGKAT SATU.... ekekeke..... 
Macam biasa, masuk je bilik kat mana2 resort atau hotel, kids4 memang akan semakin excited..... ekekeke....
Macam2 benda yang depa kagumkan.... 
Time ni memang ayah dan mak akan tersengih tengok gelagat anak4.... 
Ekekeke..... 
Deko suite ni memang simple je. Tapi nampak cantik sangat. 


Katil in the suite..... 



Our spacious room balcony. Tak dapat bilik yang ngadap water park.... Tapi ngadap parking. Jadi memang tak bising la.... 



Jacuzzi in the bathroom..... Best!!!  Ada tingkap besar Bali concept. Cuma apa yang tak best sket tentang tingkap ni, my kids skodeng mak mandi through tingkap tuh. Nakal.... Ekekek. 



Resort ni resort baru..... 
Jadi semua kelengkapan memang cantik dan bersih lagi. 
Jadi memang happy betul la menginap di sini though resort masih tak siap sepenuhnya lagi.
Nampaknya Pantai Morib memang dah naik taraf.....
Kalau tak, memang tak best langsung dah rasanya!! 
Sekarang, macam banyak je projek hotel nak naik area nih..... 
Tu yang tetiba jek teringat akan arwah Dato' Sosilawati yang dibunuh selepas tengok2 tanah sekitar sini...... 
Time tu kami macam pelik, wat apa la nak beli tanah area sepi nih... !! 
Rupa2nya ini lah dia.... 
Projek pelaburan hartanah resort2....hotel2....Memang lumayan..... !
Huhuhu......
Al fatihah buat arwah dan rakan2.


Usai solat asar, kami jalan2 di pantai dan sekitar resort. 
Apa lagi, aktiviti snap2 gambar, minum air kotak dan kunyah kekudap.... ekekeke. 
So, biar gambar menceritakan segalanya...... :D
Jadi tak perlulah mak bebel banyak kat sini... 
Ekeke.


 Mak, awatif dan adham..... Belakang adalah restoran terapung.... Malam2 kot bukanya.... Wallahua'lam.... 


Sarah Aisyah makan roti kolat :D 



Syawal Azhad ...



Mak pun bedal roti kolat gak..... Lapo ooo 



Turun menghampiri pantai Morib yang surut......



Kami menghampiri restoran terapung itu..... Sayup kelihatan Pantai Morib yang surut jauh airnya..... Tak pi dekat.... sebab letih sudah..... 


Then, sesudah snap several pic di area pantai, kami pun move ke sekitar depan lobby resort plak.....
Kami tertarik dengan deko roundabout hotel ni..... Ada pokok ala2 i city la plak..... ekekeke.
Jadi apa lagi....snap pic la lagik!!!




Omak pun nak join jugak..... 



Macam2 ragam!






Udah manjat pokok la plak eh!!! Lantakkan!! 



Usai bergambar, kami pun naik atas..... 
Aisyhh apa lagik!! Terjun jakuzzi daa.... 
Ekekeke.... 
Semua terjun kecuali Awatif. 
Best!! 
Kami memang la jakun, since ni pes time kami menginap bilik yang ada jakuzi private. 
Hahahaha....... 


Tapi orang paling excited mamat ni la!! Dolu2 dia yang paling penakut dengan air dan kolam....... 








Letih2 berjakuzzi...... apa lagi, perut pun lapo. 
Sesudah maghrib, kami pun keluar makan di jalan on the way ke Banting. 
Nama restoran Faaizal Tomyam. 
Rasa leh tahan la.... 
Tapi, sian Awatif. Dia termuntah kat sini.... 
Huhuhuhu..... 
Sian dia.... tak leh nak telan apa.... semua keluar. 


Pas makan, kami pun balik bilik... 
Malam tu tido awal since esok nak bangun awal..... 


Kisah esoknya mak jot down later ok.... 
Tu baby dah berbunyi.... 
So nak settle apa yang petit terlebih dahulu.... 
Da da.......