Sebelum mak sibuk di dapur tengahari ini......
Mak nak abadikan gambar jalan2 ke Penang last week.......
Best ke??
Penang ni destination well known zaman dolu2....
La ni tak ramai yang spend vacation kat sana unless bagi pencinta makan2 jek :D
Hehehe.....
Tapi bagi kami, cuti2 bersama anak2 ni lebih prefer lepak hotel dan menikmati facilities hotel jek dari jalan2 merata nih.
Paling digemari, mandi kolam la .
Hihihi.
Kami ke sana suka2.....
Kami pergi sabtu petang..... dan plan nak balik isnin.... tapi at last kami balik ahad .... hihihi.
Sabtu tu, jiran mak buat jamuan makan....
Pagi2 sabtu tetiba jek rasa nak ke Penang.
So mak pun kemas la barang2 yang sepatutnya..... dan after zohor, kami pun bertolak......
Perjalanan ni serius gamble gila....
Hotel pun booked on the way ke sana jek....
Hahahaha....
Itu lah kami..... dari tak de anak.... habit jalan2 tetiba tetap sama !!
Mujur lah ada bilik hotel...
Kalau tak, tido dalam keter jek la :D
Highway plus hari tu ala2 nak raya ooo!!
Pakat2 berjalan orang Malaysia sempena cuti sekolah ni eh.....
Jadi traffic on that day, memang tak laju....
Kami sampai hotel Sunway Prai jam 9 malam.
Wajah 3 beradik..... lagi satu orang dok berlari tak henti2 sekitar lobby......excited agaknya :D
Anak mak, memang a bit jakun.....
Walaupun rasanya lebih selesa tido di rumah, tapi mereka memang suka gila bila tido hotel.
Hahahaha...
Terlompat2..... segalanya kagum belaka!!
Nak ketawa pun ado tengoknya.....
Hilang letih perjalanan dengan gelagat budak2 nih......
Malam tu kami makan kedai tomyam sekitar situ jek.....
Kalau tak silap, Pak Dan Tomyam....
Rasa ok la.... janji kenyang ok......
Esok tu, setelah makan pagi, kami langsung check out hotel.....
Sebelum bertolak..... snap sat gambar bdk4 ni sebagai kenangan yang kami dah pernah tido sini. Hahahaha.
Destinasi pertama nak visit adalah Bukit Bendera.
Sampai2 memang terkejut la......
Parking hanya di bahu jalan....
Orang beratur macam semut!! Hanya sekadar nak menunggu kereta kabel yang setengah jam sekali......
Adusss ada pengsan jugak itu macam daaaaa!
Jadi macam biasa, encik suami memang tak nak tunggu..... kami pun beredar la ke tempat lain.
Area Penang, gps on off.
Walhal cuaca hari tu sangat baik.
Jadi, agak pening jugak la......
Kami tak visit Taman Botani, Rama2 dan Ular since kat KL pun banyak kan ....
Jadi kami direct trus ke Toys Museum di Tanjung Bungah.
Again, prob utama Penang adalah parking yang limited.
Tapi mujurlah waktu kami nak cari parking tu, ada kereta yang keluar.....
So kira rezeki la nak jejak kaki situ kan.....
Masuk dewasa rm10......kids rm6.
Apa yang ada di situ?
Segala toys displays dalam almari kaca.
Anak mak, masuk situ wajah macam buhsan jek eh.....
Tak macam budak lain, excited bagai.....
Ekekeke....
Depa tak nak yang tengok jek.
Bagi depa, apa yang seronoknya, tengok + amik + ayah bayar + bawak balik umah.
Hahahaha!!!
Tak kisah la..... janji kami dah tinggal jejak kaki di sini.
So sebelum balik, snap la several picture buat kenangan.......
Mak lak nak bergambar ........
Hohoho..... turn ayah lak.....
Dari toys museum, kami ke Batu Feringgi......
Plannya nak nginap situ.
Tapi bilik yang mahal2 jek tinggal.....
So kami just jalan2 jek la......
Berhenti makan kat situ......
Sambil2 tu dok wat decision nak balik ke tidak......
At last, kami decide balik Kl jek la.
Sebab macam no point jugak nak jalan2 ke tempat lain.....
Semua tempat padat dengan orang....
Rasa pening gitu.....
So, kami decide untuk datang kemudian jek....
Tapi adalah by flight is better.....
Sampai Penang sewa van untuk tour Penang..... baru rm50 sorang dewasa.
Lebih santai ....
Malam balik naik flight jugak..... !
Tapi bila nak pi tu, wallahu'alam.
Kami sampai Denai Alam jam 9 malam.
Tempat paling aman jiwa dan mental is ur own home.......
Yeehaaa....
Mak masak mihun singapore dan goreng nugget for the dinner that day.
Kenyang2......tido.... hihihi......




No comments:
Post a Comment