AdAmTifSyah Family

AdAmTifSyah Family
Showing posts with label Tempat menarik - Selangor. Show all posts
Showing posts with label Tempat menarik - Selangor. Show all posts

Monday, April 15, 2013

Sabtu di Ikea Malaysia.

Alhamdulillah kami sekeluarga sudah sihat sepenuhnya.
Minggu lepas, semua anak3 mak sekolah penuh.
Tiada yang cuti sakit....
Alhamdulillah.
Dan mak pun dah kembali sihat macam biasa.
Tapi sepanjang minggu lepas mak malas tak sudah.
Hahahaha.
 Malas dan serabut o!!
Umah mak dah mula make up wet kitchen sejak Jumaat 5/4/2013.
Hajatnya tak nak mula lagi.....
Kerja2 reno kali ni diawalkan atas permintaan jiran mak.
Jiran mak kejar waktu nak bersalin :)
Reno wet kitchen ni memang melibatkan umah dia memandangkan tembok batu dinaikkan antara umah dia dan umah mak.
Sebelum ni hanya gril yang memisahkan wet kitchen kami berdua.
Jadi, sebelum dia sibuk dengan nak menyambut orang baru, maka kerja2 reno pun dimulakan lebih awal dari yang mak planned.
Dan...... sepanjang hari hingga ke pagi ini, umah mak didendang dengan bunyi ketuk2.... bunyi zzzz mesin pemotong tile.
Habuk ada juga walaupun kerja2 reno di bahagian belakang.
Pili air ditutup untuk laluan kerja2 piping selama beberapa hari.
Jadi memang tak masak2 lah mak sepanjang minggu!! Huh.
Nak jadikan cerita,  
Bukan umah mak dan jiran mak aje yang reno ok....
Jiran mak sebelah kanan juga reno!!
Maknanya tiga biji rumah reno serentak....
So boleh bayang tak macam mana??
Ado pening .....
Dapo basah kami memang tak siap lagi.....
Tapi Sabtu yang lepas kami sekeluarga belum apa2 dah semangat soping2 kat ikea :)
Ni namanya orang yang tak sabo!!
Hahahaha....
Family mak memang akan jenguk ikea setahun sekali..... Dan selalunya di bulan April.
Hahahaha....
Asal April je, tabung dah penuh.
Jadi, boleh la dapatkan apa yang teringin selama setahun nih.
Ngeee :)

Mak dah buat list apa nak dibeli sejak hari Khamis lagi.
Beli apa yang kami listkan.....
Alhamdulillah ikea memang tak padat dengan orang....
Jadi kerja2 membeli mak dipermudahkan.
Alhamdulillah.
Nanti wet kitchen dah siap, langsung fixkan aje....
Mudah.

 Aisyah si penjaga besen TROFAST :)


Ahaaa...... ayah tak nak bergambar!! Dalam trolley, ada rak kasut plastic trones 6 unit dan storage mainan kid - Trofast. 


Nak balik dah..... Tunggu ayah amik car.


Bebudak dua orang ni sempat dok main gayut2 kat sini :)


Sampai je umah, mak dan ayah pakat2 lena dolu.
Ahaaaaa :)
Malam2 ayah pun apa lagi....
Fix situ dan sini....


Ini ready made diy kitchen cabinet ikea brand UDDEN. Mak beli 3 biji untuk digantung di wet kitchen mak nanti.


Ini lah rupa trofast..... Bagus rak ni.... basic sistem storage. satu besin penuh dengan lego.... satu lagi cooking utensil.... satu lagi hot wheel aje.... bla bla bla......

Ahaaa.....
Tinggal lagi nak fix apa yang patut.
Cepatlah abang indon weh.
Daku letih dah tak buka tingkap dapo lebih seminggu dah.
Haahaha.....
Patutnya hari ni leh siap semua dah....
Sikit jek lagi tuh.
Nanti dah siap semua, mak share wet kitchen mak sebelum dan selepas.
Kat gugel, ramai orang share dapo je.
Tapi sikit orang share akan wet kitchen.
Leh la mak nyibuk2 join rating search wet kitchen tu nanti.
Hihihi...
Ok laaa dadadadada......

Sunday, April 19, 2009

Wet World Shah Alam

Suppose today as planning kami sekeluarga nak ke rumah Masrahha Adnan. Mmm tapi tup2 dia ada parenting talk. Jadi plan cancel. So we just decided to follow aka fulfill our children plan @ desire ... ekekeke. Mmm nampaknya depa nak aktiviti riadhah mandi2 instead of jalan2 mall. Wakakaka.

Kebetulan semalam aku baru beli swimming suit untuk depa bertiga. Plan nak dipakai during family day Malakoff ujung bulan nih kat Sunway Lagoon. Tapi biasa laa budak2....memang laaa tak sempat2 nak pakai. Semalam dah terjun kolam plastik depan rumah ni. Masih tak puas lagi agaknya. So depa pun ajak mama & ayahnya ke Wet World Shah Alam. Masuk hanya rm10 untuk dewasa. Manakala rm8 untuk kanak2. My kids really enjoy laa... Tak kurang jugak mama dan ayah... hehehe... Pakat2 terjun kolam you!! Siap gelongsor lagi. Yeehaaaa!!! Next time nak datang lagi!! Hehehehe.
Masih ada cameraman time nih. hihikhik....Di kolam pertama..baru je nak memulakan sessi mandi2.


Memperkenalkan wanita besi junior. Tak gentar..rilek je... cool... berani mencuba sesuatu!! Ekekeke!!


Time ni budak3 ni sibuk dok tanya ayah pi mana. Mmm "ayah korang dah tergoda. Tak tahan tengok kita best mandi-manda." Jadi dia pun apa lagi .. pi simpan brg kat peti besi... dan last2 terjun mandi. Mmmm terlebih dos laa plak. Dia yg nmpk sakan mandinya. Hahahaha!!