Hehehe.....setelah lama menyepi, harapnya aku pas ni rajin laa mengupdet diari online aku ni. Ekekeke.....!! Banyak story yang aku missed to jot down actually. Huhuhu...... So entry pepagi buta ni special dedicated to my new baby yang sedang membesar dalam rahim aku ni. Hope catatan aku ni akan jadi kenangan buat dia esok2. Hahaha!! Yer yer je aku ni lah. Ntah ntah time dia nanti blog ni dah outdated dah kan!! Ekekeke....
Khabar aku sejak pregnancy ni pastinya terlebih sihat. Dah ala2 labu + buyong pun ada. Aku ni kalau pregnant memang facing drastik weight increasing!! Hahaha!! Ramai jugak yang dah mula menegur - eh ko ni makin kembang laa!! Hehehe.....Aku ni bila dengar orang cakap macam tu, automatik aku senyum je. Tak marah2 since gemuk aku ni gemuk pengorbanan. Eh yer ker?? Ayat macam nak sedapkan hati pun ada. Hahhaha!! Tak kisah lah tu. Yang yernya baju cute mute aku tak leh pakai daaa. Aku dah kena kuarkan stok baju aku saiz L, XL!! Huhuhu...... Yang pastinya lepas deliver nanti aku nak all out project slimming ni. Bukan untuk kecantikan tapi untuk kesihatan.
Ada perubahan lain yang jelas menampakkan kepregnancian aku ni, muka aku yang dah lama tak tumbuh jerawat mula menumbuh laa plak. Bukan jerawat besar2 tu tapi ni spesis jerawat nasi!! Tekstur kulit muka aku jadi tak rata disebabkan itu. Jenuh aku dok buh macam2.....sama jek. Sah laa gangguan hormon!! Ia akan hilang lepas pantang nanti. Insyaallah. Usually, kalau kena sindrom macam ni, anak yang akan kuar adalah anak bapak. Ekeke!! Aku tingin nak timang baby girl. So that Awatif akan ada gang. Tapi my instinct macam kuat je aku will deliver baby boy. Hahaha....Mmm makin manjalah si Awatif kalau benar tekaan aku ini.
Tentatively, aku will deliver this baby on 12/6/2010. Tapi since aku will undergo c-section as usual, usually date akan awal 2 weeks from actual due date. So aku plan nak bersalin on 31/5/2010. Mmmm same besday with his @ her beloved dad. Hubby, bini bagi extravaganza present on ur 33th besday. Hahaha...... Payah nak dapat tu tau!!
According to the gynae, this is my last pregnancy. Insyaallah. Mmm rasa baru je aku bersanding!! Dah empat dah anak aku ni haaa!! Cepat benar masa berlalu. Tak sangka betul. Hehehe..... Umur pun dah genjak angka lain dah next year! Pregnancy kali ni though accident yang sebenarnya disengajakan really make me enjoy laa. Mungkin sebab aku tahu this is the last one. So ia amat membantu dari segi emosi, mental dan sikap aku sehari-hari. Hehehe..... Tak sangka aku akan menamatkan bab2 baby at the age 30. Actually at the age 29 since aku lahir bulan disember kan!! Walaupun sekarang c-section leh go till 6 baby, tapi aku tak mahu amik risiko. Aku dah rasa sangat bersyukur dengan empat zuriat kurniaan Allah ini. Lagipun aku tahu bukan senang nak mendidik.....lebih2 lagi bila dah masuk sekolah. Aku perlu bimbing dan ajar anak aku sepertimana mama coached me old days. Kerana bimbingan mamalah, aku yang level otak biasa2 je leh jugak berjaya though cara dia disiplinkan time belajar aku dolu really make me mental. Hahahaha!!! Tapi aku salute my mum. Thanks mama......
Okey laa, tetiba plak rindu kat my mum. Hehehe..... Okey, back to the story. Kat sini, for the first time my future baby nak interprem. Hehehe!! Baby ni dok terlangkup pandang ke bawah actually. Alhamdulillah dah lengkap semuanya -kaki dan tangan dah tumbuh. Terlompat2 dia dok dalam tu. Really touching!! So gang2.....mana2 yang plan nak berbaby, cepat2 usahakan. Hope leh lalui detik2 manis ni. Serius best. Aku sentiasa doakan kalian. Amin. Dan yang paling jongosnya, aku tak tahu exactly aku ni dah pregnant berapa bulan. Hahaha....Masa anak sulong dolu, tak pernah tak tahu. Hatta hari pun aku ingat. Tapi baby ujung ni serius aku rileks terover dos. Terukkan. Tapi kalau tak silap, around 3 month gitu laa. Hehehe. Tak kisah laa ek adik....janji ko sihat yer!! Hehehe.......
congrats ila!!!!HUHU....best best.smoga selamat semuanya ye..kontrol ckit mkn tau!~
ReplyDeletetq su.... insyaallah selamat. tapi aku tak leh control makan laa. semuanya aku nak bedal. gila lebor. hahaha....
ReplyDeletehmm.. lama tunggu ila update pasal baby ni tau. alhamdulillah.. da msuk 3 bln pun ye. ila da tuko spital ke? ritu kat PMC kan..?
ReplyDeletehehehe...malas terover dos cik mas oi. ila kisah nak tido je lately. teruk tul laa. ha ah tukar sepital. dr hari tu lembut sangat. tak meyakinkan. lgpun dekat dan murah sket. murah 500 utk czer compared ngan pmc.
ReplyDelete