AdAmTifSyah Family

AdAmTifSyah Family

Sunday, June 29, 2014

1 Ramadhan 2014 - Viva Terjual, Baju Kurung & Melayu Anak.


Hari ini hari pertama puasa untuk tahun 2014. 
Kebetulan jatuh pada hari Ahad plak ye. Jadi mudahlah nak melatih anak2 yang berpuasa.
Alhamdulillah kami sekeluarga berpuasa kecuali Sarah Aisyah. 
Tapi jangan kata dia tak puasa ok.....  
Memang dia akan marah. Hahahaha..... 
Layan jek la. 

Hari ini, mak masak nasi goreng telur je untuk anak2 bersahur. 
Mak hanya minum protein shake je. 
Sahur hari pertama memang la pakat2 slow mengunyah. Hahahaha!
Mungkin sebab waktu makan anak2 hari ini terlalu pagi dari kebiasaannya.
Mak tak kisah, janji habis... Itu dah cukup baik ok.

Sarah Awatif dan aksi kemam nasinya. Hahaha. Satu suapan lama giler nak settelnya!

Usai subuh dan mengaji, kami bantai tidur beramai-ramai. 
Huhuhu.... 
Sekitar jam 10 pagi, mak dan ayah pun bangun diikuti anak4 semua. 
Usai solat dhuha, ayah pun keluar sebentar. 
Ayah ada appointment dengan salesman kereta 2nd hand di Ford Intertrade City.
Ada salesman nak tengok car viva mak tu. 
Memandangkan ayah nak beli car Ford Fiesta jadi kenalah let go viva yang banyak berjasa itu.
Hihihi..... 

Sejam lebih kemudian, ayah telefon mak dan meminta mak ambil ayah di Giant Kota Damansara.
Hohoho.... 
Viva mak tu dah diambil oleh salesman tu ok. 
Ni betul2 unplanned!! 
Sebenarnya, ada insiden berlaku. 
Salesman tu nak test drive viva. Tapi terhilang kawalan pemanduan gara2 memakai kasut besar. Akibatnya dia telah terlanggar dinding Ford building lalu kemek la pintu viva mak itu! 
Mmm dah jadi gitu, terpaksa lah dia beli viva mak tu kan...... 
Huhu... 
Jadi, bermulalah urusan pembelian car ford fiesta ...... 

On the way balik, ayah tanya nak ke mana? 
Mak pun memberitahu ayah hasrat mak nak membeli baju kurung girls dan baju melayu boys di Kedai Kemboja Subang Perdana. 
Kebetulan hari tu ada lalu2 area situ, ternampak banyak pilihan baju yang dia display dalam kedai tu. 
Macam cantik je. 
Ayah pun ok je..... 
Sampai2 kedai..... eh memang menarik dan comel2 la baju yang dijual. 
Geram plak mak tengok. 
Anak4 pun berkenan.... jadi mak pun beli la trus. 
Mudah.... 
Merah2 la semua anak4 mak tahun ni 
^_^

Posing sat..... Girls je. Boys low profile. Hahaha.


Nak pakai tudung raya ni...... So mak beli jugak.


Close up baju girls.


On the way balik ke rumah mak ajak ayah singgah ke rumah Rynna untuk ambil tempahan brownies buat Aisyah. 
Order kali ini special dari biasa sebab tak buh coklat tapi digantikan macademia. 
Ini request dari kawan mak yang lagi sorang si Fizza. 
Sound macam sedap je..... 
Jadi mak pun tumpang la order sekaki. Buat makan2 masa berbuka puasa nanti.
Hihihi.... 
Dan mak rasa memang lebih sedap dari biasa. 


Brownies Rynna Shadila


Inilah budak kaki brownies!! Dia kata sedapppp sangat!

Petang tu, kami spend waktu di rumah je dengan apa2 aktiviti yang patut2 dan berfaedah. 
Petang tu, mak hanya masak nasi dan sayur campur taugeh.
Main dish mak dah masak semalam dan difrozenkan. 
Jadi menu buka puasa hari ni - sayur taugeh campur, tembikai, milo tabur ais dan kerutub ayam yang tak berapa nak jadi. 
Itu jek. 


Hahahaha...... posing dari ayah. 

Malam plak.... macam biasa, ayah ke masjid dan mak solat di rumah sahaja. 
Tapi tu la..... 
Ayah balik mak ngan anak4 dah lena tidur dah. 
Hahaha.... 
Letih gitu. 
Tamat lah cerita satu hari 


No comments:

Post a Comment