AdAmTifSyah Family

AdAmTifSyah Family

Tuesday, June 17, 2014

Udang Goreng Tomyam Minyak Sebaldi.


Morning yarwl.
Mak baru breakfast nasi goreng ok :) 
Jangan tanya tentang diet, sebab mak malas nak kisah buat sementara waktu ni. 
Nanti2 mak kisah balik. 
Hahaha. 

Pagi2 ni entry tentang lauk semalam. 
Lauk campak2 yang mudah dan sedap jugak kot. 
Dah dasar pembedal, masak macam mana pun semua mak kata sedap. 
No problemo. 
Hahaha.... 

Nama resepi - udang goreng tomyam minyak tumpah sebaldi. 
Hahahaha.... 
Siap wat tuturiol okeh. 
Memang poyo tader koje.


Comelnya kuali! Goreng bawang besar dan bawang putih hiris sehingga naik bau..... 


Campakkan hirisan cili. Kacau sebentar. Then masukkan sos tiram dan 2 sudu paste tomyam apa2 jenama. Then buh beberapa cubit garam. Kalau ada serai, kasi titik dan masukkan juga. Lagi sedap. Lau tak ada, tak payah buh macam mak ni haaa. Kasi kacau semua. Biarkan sebentar. 


Pastu, buh la udang. Kacau rata. Dah agak2 masak tu, tutup le apinya. 


Taraaaa siap dah. Leh dimakan. 


Gambar gugel. Ni paste tomyam yang mak guna ok. Kurangkan minyak ketika menumis jika menggunakan paste ini. Sebab paste ni pun berminyak dah. Kalau tak, jadi macam udang mak tu la. Sebaldi minyak. 


Okey..... dah siap. 
Anak4 kata yummy. 
So nanti2 leh buat lagi la. 
Sekejap je dah siap. 

Da daaaaaaaaaaaaa.

No comments:

Post a Comment