AdAmTifSyah Family

AdAmTifSyah Family

Sunday, June 14, 2009

Lin Mohamad @ Mummy Irfan datang umah!!!

Ni kisah malam tadi....hehehe!! Siapa yang datang umah aku tu? hehehe...Ni lin @ jiran sebelah bilik kat UIA dolu @ rakan sekuliah @ rakan sok sek pelbagai story hot @ mini perunding imej aku. Ahakssss!!! Bila lin dan ila bertemu....mmm macam2 laa story kuar. Kisah lama dihangkut story .... tak tinggal jugak kisah2 terbaru. Dan lin junior laaa yang paling happy sekali!! Hahahaha...Ada new things dia belajar kat umah aku ni - lorry dan sliding himself kat sofa. Wakakaka....sorry yer mummy irfan coz rakyat aku dah turunkan skill serabut kat anak ko. Hahahaha.....!!!

Pasal datangnya ngejutz...so aku sempat prepare mihun soto je laa. Ahakss...!! Plan nak masak mee bandung; tapi as per bang Pukang @ Hasmi @ lin asben's yang sedang diet intensively....so sup2 je laaa menunya. Next time mai aku masak meriah. Tapi kena janji awal2 dolu. Hikhikhik ...

Dan kebetulan Lin baru amik stok tudung cun + murah2 jadi aku bedal laa 5 helai. Haaa amik!!! Aku ni bukan apa. Sejak kukawin dengan Al Sarip Al Dol Al Harun ni....memang kebulur gilos nak jejak kaki kat Jalan Tar tu!!! Huhuhu...Nak2 anak dah berderet. Laki aku tak sesuai @ allergik pi situ...nanti trus migrainnya datang. Tapi time tak kawin dolu2 mahu je dia teman aku rewang2 situ. Mmm once dah dapat haku ni trus blacklist area situ ek!!! Wakaka!! Tapi tu laa...kalau pi pun memang mental laa aku laki bini...Tak larat nak layan kerenah rakyat!! So, tudung2 ni pilihan Lin utk aku laa banyaknya. Sebab dia memang arif pun dengan tudung2 cun. Mmmm sempat jugak aku menuntut ilmu memutar tudung ala2 Lin ni!! Haaa tunggu tau. Nanti aku dah beli anak tudung Ariani tu memang leh arr posing. Ekekeke!!!

So .... ni pic semalam. Aku tak dan nak snap. Ni gambar aku cilok dari Lin je. Wakakaka!!!

Ish...ish betul betul bulat haku!!!

Mmm...tengok si Irfan nak slide tu!!! Seminit pun tak diam. Ada je keje dia tau!!! Aku dalam gambo ni tetap seketul!! Memang perlu poser sunat rejab dan syaaban!!

Hahahaha....Ni tudung yang macam Lin pakai kat atas. Minat? leh contact Lin Mohamad...!!!

Yang ni plak rm10. Sangat lembut!!! Ish...tak sabar dah aku nk try. Tapi kena selim sket lagi. Baru okey nak bergaya!!!

Ni saja gatol !!! Sori yek...hope tak sengal dengan haku!! Buat dek je!!

Saturday, June 13, 2009

Honda Odyssey Absolute

Ni projek hari ini.... Duit on hand tader tapi semangat nk skodeng2 ni kuat jugak. Ekekeke....Ni gara2 belek2 motor trader minggu ini laa puncanya. So hubby set appointment dgn one of the informative salesman kat one of kedai CBU car ni. Mmm kedai kali ni memang sangat okey coz look mesra alam, jaga kualiti keter, ada aircond dan byk choice. Hahahaha....

Walaupun aku dah blacklist si "PENYET" ni....tapi tetiba bila tengok this absolute unit.....wah...wah...lain plak opinion aku!!! Rasanya nanti ada duit memang aku suh hubby rembat keter ini. Yang ni nak beli baru memang tak dapat ler....Mahal sangat. Dah dekat 240k jugak!! That's why we are seeking recond2 nih!! Tapi rasa2nya memang sangat menarik laa!! Duk bawak dia memang tak rasa MPV. Pastu sporty plak. Lagi satu...aku rasa term "penyet" untuk this absolute odyssey macam tak berapa nak penyet laa!! Tatau apsal. Mungkin kaler kot!! Absolute ni available in two color je - itam dan putih.

Okey ni features yang ada. Seingat aku laa....dia ada navigation, TV, DVD, 5 speed, 200 horse power, sunroof, ada air bag, 17 inci sport rim, ada aircond merata2...hahaha...half leather seat, meter merah....pastu kalau bawak 180 pun menten....2.4 liter.....2005 dan brand yang buat dia brand HONDA. Mmm keter ni cater hubby needs laa kot. Dia tu macam tak leh tinggalkan kesportyan dia. Ekekeke!! Mmm dah jadi family man yang anak berderet2.... tapi bila bab2 keter2 ni jiwa mudanya tetap tak leh tinggal. Hahahaha!!! So sekarang buat laa keputusan. Gua memang tak mau kacau !!!! Pasal aku sekarang dok nak fokus ngan kisah aku nak poser ganti & sunat rejab syaaban (sebenarnya nak slim cara jimat...poser je laa...hahahahaha!!!) Da da..... bye....

Ooops lupa....malam tadi mummy irfan datang umah. Haaa nanti aku upload kisah tu esok. Tak lama lagi leh laa aku upload gambar "sengal" pakai tudung baru; jualan mummy irfan!! Murah je!! RM 25 dan RM10 aja. So aku rembat laaa 4-5 helai.....Hahahaha!!!! Tunggu !!!










Friday, June 12, 2009

Mitsubishi Grandis GT

Dan before any decision taken...aku nak tunggu yang ni dulu. Akan ada kat Mitsubishi showroom end of this month!! Sangat sporty....!! Dan yang pastinya DUIT laaa lebih sporty. Wakakakaka!!! Nak sebijik kena banyak berpuasa laa kami laki bini. Ahaksss!!! Macam2 kan...kalau dilayan unlimited wants memang gitu laa.. Huhuhu!!! Jadinya better bersyukur dengan apa yang ada....ITU LEBIH BAIK SEBENARNYA!! Tapi tu laaa susah laa aku nak cakap. Mmm nak buat macam ner. Wallahu'alam........


Kisah Kereta CBU

Mmm kenapa aku rasa blog aku ni dah mcm blog laki. Asyik talk pasal keter je. Wakakaka!!! Tapi tak kisah laa. Blog memang untuk kita humbankan pelbagai kisah!! Sedih...happy...romantik dan tak kurang jugak kisah tension!!! Tapi lega laaa once dah membebel dalam ni coz bebelan kita tader saper nk bidas dan jawab!! Kalau bebel kat hubby ada je jawapannya! Huhu!!

Okey ni kisah rabu hari tu....pasal hubby pun off lagi so kami pun jalan2 laa skodeng keter. First time menapak tengok keter CBU dan kuarganya!! Ada estima, odyssey dan bas Alphard!! Tader niat sekuman pun nak nyambar cuma saja layan hati yang penuh nafsu nak tengok barang mewah dan mahal.

Mmm dan hasilnya quite upset ler. Pendapat aku selepas berkunjung ke kedai itu ..... memang membazir laa spend duit kat keter mahal nih!!! Aku sedih coz tgk seat yg dah kusam tu!! Aku rasa tak leh terima!! Mmm bayar duit dekat 200k tp conditionnya tak laa comel sgt. Tapi tu laa ni pendapat mata kasar aku je regardless spec2 yg ada dalam tu laa ek...!!! Hikhikhik..... Kalau hubby aku dia tak pandang semua tu .... katanya small matter!! Yang penting power ke tak!!

So ni gambar Odyssey "si penyet" !!! Hahahaha..... Aku tak suka dia. Tapi bila intai dalam rasa sangat ok ler plak. Huhuhu..... Jom laa jamu mata....ekekeke!!!

Lokasi - On the way ke Selayang. Odyssey dari tepi...


Ish ni memang aku bebel laaaa!!! Ada kuning laa plak!! Dah laa seat biru!!
Dalamnya luas laa jugak. Untuk aku sangat sesuai. Bonet pun ada. Tapi tu laa sebab dia si penyet...tak per laa ek. Mahal pun yer jugak. Tu sebenarnya!!!

Wednesday, June 10, 2009

Hari letih ......

Sebelum balik semalam ..... anak3 sempat lagi berendam kolam!! Sabo je depa nih!! So aku pun snap laa gambar. Hehehee.... Meh layan sat naa!!!


Interprem sekitar umah MIL aku sat naaa. Hehehe!!!



Take time ler nak penuhkan kolam tu. Besar jugak!!

Kami balik ikut Cameron Highland. Though Selasa....tetapi kereta on the road memang banyak laa! Semua pakat2 amik kesempatan pulang ke kampung agaknya kan.... Ikut sini lebih jimat masa. Tapi agak pening kot!!! Cuma hubby memang suka coz dapat enhance gaya pemanduan katanya. Tatau laa haku!!! Okey .... kami berhenti sebentar kat kedai teh ni coz Awatif melepas!! Wakakaka...Jadi apa lagi ...amik kesempatan snap gambar laa. Yeehaa!!! Dan kami sampai Kota Damansara tepat2 jam 8 malam. Rehat sat....dan bermula laa aktiviti aku mengemas rumah. Hehehe..... Habuk betul laa!!!

Tengok seluar laki haku.....hahaha!! Baru kuar toilet tuh...settlekan Awatif. Ekekeke...




Tuesday, June 9, 2009

Kisah aktiviti kat Jerteh, Terengganu @ Pantai Ayer Tawar Besut

Waaaa...I missed my blog very much!!! Aku sepi 2-3 hari coz pulang ke kampung. Kali ni turn pulang ke kampung hubby di Jerteh, Terengganu. Kami balik pada hari Jumaat pagi dan kembali ke KL semula petang ini. Huh....journey memang letih!!! Tapi we were really enjoy ourselves coz dapat spend valuable time with our family.

Satu je haku nak highlight .... balik kg kali ni boleh dikatakan penuh dengan aktiviti membuncitkan perut haku yg dah ready buncit. Subhanallah kenduri berderet ko!!!! Aku ni memang kaki ngeko mak mertua aku jalan2...Hahahaha!! Ada satu hari tu sampai 5 umah kendurinya!!! Sambung esoknya plak 2 umah!!! Dari selatan Kelantan pusing ke Besut dan berakhir di Jerteh!! Haaaa tau2 perut haku ni dah ala2 mengandung 3-4 bulan gitu. Wakakakaka!!! Pasal sesekali ... so such things doesn't matter laaa ek..Hahahaha!!! Cuma rasa kelakar jugak coz seingat aku laaaa that day adalah hari paling banyak kali aku makan nasi!!! Ish..ish...though sikit2 ...tapi kalau di lump sum kan semua nasi2 tu; aku rasa banyak ler jugak. Hahahaha!!!

Hari ketiga baru ada masa terluang nak jalan2 situ. Hehehehe....Tu pun selepas pi makan kenduri sepupu sepapat aqiqah kan anaknya. Hikhikhik....!! So selepas tu, kami pun amik kesempatan melawat Tokki hubby di Kuala Besut aka merendek kat kawasan sekitar tu!! Haahahaha....!! Mmmm kampungnya just nearby pantai Ayer Tawar. Memang best. Angin kuat oooo!! Nyaman gitu!! So sempat jugak mensnap gambar buat tatapan. Hehehehe......

Yang sayup tu adalah Pulau Perhentian. Just 40 minutes from Jeti Kuala Besut. Boat charge RM30 per person per way. Ahaksss!!!!

Yang dekat ni adalah Pulau Rhu. Ada kampung2 orang je siu....

Adik ipar bongsu - Shahir Azhar, aku yg nerd (attire baru balik kenduri tu!!) dan anak3...

Sarah Awatif Tasnim

Syawal Adham is actually sedang scared dengan waves. Tu yang mukanya gitu tu!!! Panik!!


Turn hubby plak posing!!

Yeehaaaa!!!

It's so hot laa hubby....!!

Haaaa lari2.......

Azhad terbang!! So excited !!!


Dah macam drama Melayu je ayah oiii!!!

Hahahahaha!! Lari2 takut!! Ombak Laut China Selatan memang kuat!! Tak macam pantai2 kat tempat aku.. Hehehehe....



Aaaaa pipi haku dah ala2 apam manis!!! Asik makan tak abis2. Wakakaka!!!


Thursday, June 4, 2009

Jom berdangau @ main pondok2 nak?? Hahahaha!!!

Yeehaaa.... today rumah haku berantakan gilos!!! Mmm bukan apa tau....memang tak larat !!Lagipun haku pun memang tengah musim malas nak kemas. Wakakaka..!! Suara plak still tak okey lagik. Jadi arahan aku anak3 buat dek je. Ekekeke... So lantak kome laaa nak buat apa. Hahahaha.

Dan bila aku buat dek...(dok fokus kat internet - ajar kak Shida buat blog niaganya) tahu2 inilah hasilnya ...... Haaa amik ko !!!

Sib baik aku tader sakit jantung .... tidaj leh pengsan !!! Idea si Azhad....Kreatif jugak ek ...
Kata future jiran aku kat Denai Alam; Wiwi .... so cute....kreatif !!! Ahaksss cute beno laa kiranya tu siap menjenguk dari tingkap umah depa kononnya!!!! Isap susu pun dalam tu. Hahahaha!!! Nostalgia aku zaman kecik main masak2 bawah meja jugak..Menurun kat anak laa plak. Hahahaha!!!

Malamnya kami pi giant. Mmm pasal aku risau meja aku jadi dangau bebudak ni lagi.....so aku suh ayah beli khemah cap giant...Murah je...rm49. Ahaksss...Suka beno deme bertiga nih!!!
Sekarang dah pukul 12.05 malam....anak aku still tak tido. Baru je habis berdangau. Wakakaka!!! Esok kena bangun awal.....nak balik umah nenek kat Jerteh Teganu......!! Yeehaaa bedal kopok lekor ler teman !!!!