Ini entry pertama selepas mak balik dari Jerteh Terengganu.....
Last weekend + public holiday, kami sekeluarga balik ke kampung halaman encik suami.
Rasanya hampir 5 ke 6 bulan jugak la tak balik... Huhuhu.
Nak buat macam mana.... encik suami busy + anak dah sekolah memang buat kami sekeluarga terkejar-kejar.
Dan lagi dah 3 kali jugak ibu mertua mak ni kemas bilik kami di kampung..... tapi malangnya kami tak pulang ke kampung seperti dijanjikan gara2 encik suami ada urgent case kena settle.....
Pastinya sedih hati si ibu.... tapi apakan daya....
Begitulah kami...... :(
Hajat kami pulang ke kampung hendak melawat keluarga tercinta....
Dan lagi nak menyambut anak sedara yang bakal lahir..
Haaaa siapa yang bersalin itu???
Ni dia ......
Ni gambar Kak Nani kahwin di rumah suaminya di Kuantan.... dah setahun lebih berlalu.....
Tapi time mak dok sana, ibunya (kakak encik suami) masih tak tunjukkan apa2 tanda untuk melahirkan.... though dah lewat seminggu.....
Hihihi.....
Memang sah la tak de rezeki nak tengok baby fresh :)
Sebab baby hanya selamat dilahirkan semalam jam 535 petang di HUSM secara normal.
Sebab baby hanya selamat dilahirkan semalam jam 535 petang di HUSM secara normal.
Alhamdulillah......
Jenuh jugak la kronologi kelahiran dia.....
Yang pasti ia buat mak insaf....betapa payahnya melahirkan bayi dan betapa besarnya pengorbanan ibu itu.....
Mak tak merasa diberi peluang sakit sebegitu rupa. Mungkin ada hikmah disebaliknya....
Apa2 pun tetap Alhamdulillah sebab mak diberi zuriat oleh Allah jua.
Mak masih menunggu adik beradik mentagging wajah fresh baby girl Kak Nani @ Ma Long kat FB.
Mungkin esok lusa lah kot.....
Sebab sekarang keadaan mereka masih kelam kabut....
Hihihi....
Jadi cucu nenek dah ada enam....
3 lelaki dan 3 perempuan....
Balance :)
Alhamdulillah.
Okey, balik kisah di Jerteh......
Mmmm kebetulan time mak balik tu Ida Hanim aka adiknya encik suami yang ketiga bongsu konvokesyen.
Aii ya Allah.... nak dijadikan cerita hari konvonya ida - Isnin sama dengan hari kak Nani menyerah diri di HUSM Kubang Krian.....
Orang yang paling risau pastilah hati si ibu.... Puan Nafisah @ Maimun.
Di kanan nyawa anak sulung yang bakal melahirkan...
Di kiri plak konvo anak ke keempat.....
Mmm maka pada hari Isnin tu terpaksa lah keluarga encik suami dibahagikan kepada dua kumpulan.....
Ayah; encik Harun dan mak puan Maimun dan kak Nani ke HUSM....
Dan mak, encik suami, anak4, Sapik dan Shahir (adik2nya encik suami) ke UITM Dungun....
Tiada pilihan lain..... :))
Jadi pagi2 Isnin tu kami bertolak keluar bersama-sama..... perjalanan sejauh lebih 160km.....
Dan kami sampai di Dungun jam 11.
Dan yang sedihnya Ida Hanim dah pun selesai......
Tapi mujur baru jek.....
Tunangnya Noormy Jusuh yang masuk ke dalam dewan.
Dia masuk sekali dengan handycamnya :) Jadi semua memori dalam dewan tu ada dalam simpanan.....
Nanti leh la family view kembali.
Mmmm mak rasa dia pasti sedih,....
Tapi nak buat macam mana kan.....
Namun. sempat lah jugak kami ni bergambar.....
Orang paling beso...mak le!! Sapa lagi... Hahaha... Mak memang sihat betul la.... sedih beno tengoknya la. Gambar ni bersama bakal tok besan mak mertuaku.... Alhamdulillah depa jadi wakil mak dan ayah yang tak hadir. Terima kasih pokcik dan mokcik... :)
Sarah Awatif baru bangun tido,..... :)
Tahniah jugak buat dik Noormy atas kejayaan dia grad as master student dan ida hanim..... lagi satu tangga noormy ada title.... wahhh!!!
Sebelah mak si Sapik.....
Dan ini Adham dan Azhad yang dah haus gila.... hihihi
Mak pi konvo orang ni mula la rasa nak belajar je....
Zaman belajar adalah zaman paling best dan diingat dalam otak ni....
Dan lagi mak teringin nak pakai mortar board tuh!!
Hahhaha
Zaman mak konvo UIA pakai cekak...
Cuma la ni jek baru depa pun pakai topi gitu.... hihihi.....
Tapi untuk belajar kembali tu memang kena ada semangat besi dalam diri.
Kalau la ada sponsorship rasanya memang mak kuat....
Cuma masalahnya sekarang tader sponsor :(
Hahaha....
Berangan dah weh!!!
Sekarang ni settle apa yang priority dalam hidup mak dolu......
Nanti2 kendian baru la kita fikir2kan yer :)
Da da da da da.....
Mmmm ngam2....
Sarah Aisyah pun bangun dari tidurnya.... :)





No comments:
Post a Comment