AdAmTifSyah Family

AdAmTifSyah Family

Wednesday, May 11, 2011

Senaman & Kisah Salesman Vakum Mahal Yang Upset.

4 - 5 hari tak membelog.....
Bukan tader cerita tapi lebih kepada menghibernasikan diri sendiri setelah letih seharian dengan rutin harian :)


Hari ni mak sakit kaki....
Adoyaiii!!!
Nak kabo le kisah sebab musabab kenapa lah agaknya kaki ni sakit ha!!
Hihi....
2 petang dah mak walkathon di kawasan kediaman...
Rasa2nya asid laktik dah memenuhi ruang sendi... tu pasal tak selesa hari ni.
Yeehaa!! Semangat tak mak ni nak keep fit???
Apa nak buat.... udah terlalu manja hingga jadi bola. Tu la pasal la ni jenuh!!
Huhuhu.....
1st day mak ronda jalan denai....
Semalam mak ronda semua lorong kediaman C5 :) (umah yang sepaten dengan umah saya)
Dan hari ni tak tahu nak pusing mana....
Insyaallah tetap ronda :)
Mak tak jogging pun.
Tapi lebih kepada train diri mak untuk melangkah >10000 langkah in order to make sure i am healthy, Insyallah.
Mak tader kekuatan nak jogging sebab mak riso nanti mak seksi...
Sini kan banyak indon2 bersidai2.....
Takut jadi kes lain lak... haru!
Jadi jalan la laju2....sambil tolak dua anak perempuan mak yang comot dalam stroller :))).....
Dan encik suami lak menunggu mak di pintu pagar rumah dengan anak lelaki ......
Just nak make sure workout mak itu sukses ....
Hihihi!!!


Then mak nak story sket tentang kisah 2-3 hari lepas.... kalau tak silap la.....
Ni tentang kisah salesman promo produk yang dikatakan sihat, bagus etc
Mmmm nak jadikan cerita, sedang mak rehat2....
Tetiba2 tepon mak ringging .....


"Hello puan ila ... saya dapat no puan dr Puan Masrahha..... nak tak kalau kami nak buat demo alatan baru untuk mudahkan  kerja puan di rumah. Demo hanya sejam. Kami tak suruh beli... tapi lebih kepada memperkenalkan aje. bla bla bla bala......."
Huhuhu......
Masrahha aka kawan sekolah aka agent takaful my family ni memang tabiat dia suka sangat rekemenkan mak lagi ada benda yang mak tak pernah dengar!
Hahaha.....
Memandangkan malam tu kami sekeluarga tader aktiviti, so mak pun agree la untuk melayan orang tu.......
Dan malam tu dia pun datang dengan frennya yang mak tak pasti lelaki atau wanita.....
Tengok dresscode macam lelaki sejati....
Suara macam wanita
Body lak macam wanita yang nak jadi lelaki....
Huhuhu.....
Blur mak sekejap dan sadis buat dia ..........
Moga diberi hidayah Allah hendaknya ... Amin.


Apakah barang itu????
Jeng jeng ......



Menurut salesman itu ini bukan vakum ya.....
Ini adalah hydro apa ke tak ingat....
Mmm tapi basically the function dan cara nak guna tetap macam vakum....
Madi in 100% Germany......
Dan dia tak guna paper beg or beg kain....
Tapi dia guna AIR.
Owhhh dengan 3 liter air semua kerja rumah beres.....
Lain2 function adalah as air purifier.....
Kalau umah busuk.... start kan dia automatik umah akan wangi....
Boleh letakkan wangian aroma terapi yang di ingini.....
Ia akan wangikan umah at the same time sedut segala habuk ....
Jadi umah boleh wangi dan kurang habuk....
Dan dikatakan bila dah kurang habuk.....tak la banyak koje nak ngelap2 itu ini.....
Dia punya suction memang suberb....
Dah la ringan.... jadi no more sakit pinggang ke apa dengan alat ni.....
Tilam pun dia leh vakum ....
Demo hari tu adalah menyedut tilam spring  yang encik suami beli 2 minggu selepas mak kawin....
Lama kan.....
Sedut punya sedut memang kaw la habuk yang ada dalam air tu!!!
Tak sangka ooo!!!
Memang puas hati tengok.....
Tapi dalam masa yang sama wat mak terfikir.....
Tengok habuk yang keluar tu seolah-olah mak ni tak wat kerja satu habuk pun!!!!
Huhuhu....
Walhal hari2 mak vakum.....
Tu la dia!!!


Mak pernah tengok mesin ala2 gini kat HOMEDEC.....
Tapi mak lebih suka yang tu dari yang ni since yang tu bukan sekadar leh vakum tilam tapi basuh tilam terus....
Rasanya tu lebih ok since ada anak kecik ni.... takkan lepas la adegan tilan kena kencing la apa la :))
Then yg tu siap leh moping dan vakum skali....
Haaa lagi la superb!!
Disebab kan itu, mak rasa mesin ni tak la berapa powerful dan memenuhi apa yang mak perlukan....
Akibatnya mak decide on the spot mak tak berapa nak beli mesin ini......
Lagi plak reganya agak gila....
Hahahah!!
Dengan duit tu mak leh pi umrah dok zam zam tower hotel lagik!!!
Huhuhu....
Jadi mak rasa adalah berdosa membelinya sebab tader keperluan dan lagi mahal dan lagi nampak sangat la gila dunia kalau membelinya!!!
Untuk locked price as ++++ mak kena paid sebanyak --- malam ni jugak....
Kalau esok2 reganya makin naik....
Huhuhu.....
Bagi mak, untuk kita decide membeli barangan semahal tu, mahu fikir sebulan dua....
Ini tak....
Mak baru tahu, how come la he can expect me to pay....
Huhu.....
Tapi memang kami tader duit....
Duit ngam2 untuk makan jek......
Sengket gila!!!!


Dan .....
Part paling suka bagi mak adalah sessi demo ini tamat.
Tapi part ni paling perit bagi si salesman since presentationnya fail .....
Dah macam tak mau balik pun ada selagi tak berjaya!!
Tapi serius tak leh beli!! Maaf.....
Puas pujuk then at last dia terima takdirnya..... :(
Bagi mak presentataion dia superb!!
Even encik suami big boss training dept pun puji dia....
Cuma memang tader rezeki dia malam tu....
Kami pun memang tader duit extra sejak kami pindah ke Denai Alam....
Pokai pindah umah tu still tak recover....
Mahu makan setahun jugak agaknya baru la ekonomi family ni stabil kembali......
Since kami asben wife ni memang kaki mesra alam..... jadi salesman yang formal bertukar jadi fren fren gitu!!
Salesman tu sempat jugak story tentang dirinya....
Tentang incomenya etc
Dia quite upset actually....
Tapi apakan daya....
Kami pun terpaksa menolong diri sendiri untuk survive.....
Jadi memang malam tu kami tak dapat tolong dia....
Dia nak naik pangkat.... dah lama tak naik pangkat....
Jadi since dia ingat kami yang ala2 berada ni leh la tolong dia!!
Huhu....
Kami ni sekarang memang BIAR PAPE ASAL BERGAYE ....
Huhuhu......
Mak macam terkejut actually though mak faham......
Tapi tu la.....
Mak teringin benar nak mencelah....
Once duduk dalam sales activity....
Apa yang penting, adalah solat dan ibadah2 dengan Allah.
Solat complete di awal waktu everything will be smooth....
Akan ada jek rezekinya masuk .....
Tanpa dipaksa2 tanpa stress.....
Jadi takkan ada la Tahzan di hati .... seperti yang berlaku padanya....
Tapi mulut mak terkunci nak ceramah kat dia....
Harapan mak moga dia faham esok lusa ...
Amin..

1 comment:

  1. kecian salesman tu...tapi walau mcmana pun nak kena kecian kat diri sendiri dulu...yer tak....?? aritu ada gak saleman yang nak datang umah promote vakum...tapi anis cepat2 cakap kat en asben tok sah lah dok mengajak datang...bukan ape....karang tak pasal2 melayang duit dek kerana kesian

    ReplyDelete