Ni peristiwa sekitar Sabtu yang baru lepas..... :)
Last week adalah minggu sport carnival opis ayah.
Mmm ayah tak main pun.
Dan memang turun temurun pun ayah ni tak main..... :)) Sebab dah bukan bakat ayah kat situ pun...
Hahahaha.
Last time ayah main pun time Azhad berusia 6 bulan....
Haaa lama kan!!
Dan time tu ayah main bola sepak mewakili staff KL.
Ayah tak bagi mak datang jadi pom pom girl.
Hahaha... Alasannya takut Azhad panas....
Tapikan,...mak rasa dia segan :)) Ekekeke.
Okey tak alasan mak?? Ngeee .... :))
Okey tak alasan mak?? Ngeee .... :))
So macam biasa, bila ada sport carnival pasti ada dinner.
So dinner tahun ni kat SACC.
Mmm ok la... happening jugak.
Tapi pada hemat mak, dinner kali ni macam jaga bajet jugak la....
Sebab hidangan makanan pun tak la membazir macam dolu2 :) Terlampau banyak makan sampai tak larat nak makan trus!!
Dan menu malam tu adalah menu masakan melayu....
Komen mak, Alhamdulillah.... tapi gak, rasanya sedap lah lagi kalau makan kat warung Kg Melayu Subang ni ha :))
Hahahaha.... dengan kata lain, rasa masakan malam tu adalah ala2 jek la :)
Sedikit info tentang sport carnival Malakoff Berhad ----
Ni adalah carnival yang ke tujuh.
Dan mungkin yang terakhir untuk di attend oleh kami sekeluarga.
Since ayah dah pun tender resign letter :(
Sport carnival ni adalah medan untuk staff Malakoff bersaing secara sihat walafiat......
Yer la.... keluar peluh gitu :)))
Macam2 acara la yg ado - bowling, snuker, badminton, bola jaring etc
Dan berlawanlah mereka itu antara site - prai, lumut, tg bin dan kl ....
Resultnya KL jugak la yang penggondol juara keseluruhan ....
Tahniah la kome2 sekalian :)))))
Seperti tahun dolu, ayah jadi mc dinner....
Dan partnernya still Fiza.
Pada mulanya ayah tolak....
Tapi sebab ramai staff nak dia jugak jd mc, so then no choice.... by hook or by crook kena naik pentas jugak la as a slumber kepochi mc for the dinner.
HAHAHAHA!!!
Saat ayah yang penyayang menjadi rockers Ye Ye - kids pakat2 pandang mama sambil tutup mulut dan tersenyum...
Hahaha!!
Depa ni macam antara percaya ayah tu rockers tak hengat.
Hahaha.... kelako lak bila mak ingat2 balik eh.
Saat ayah yang penyayang menjadi rockers Ye Ye - kids pakat2 pandang mama sambil tutup mulut dan tersenyum...
Hahaha!!
Depa ni macam antara percaya ayah tu rockers tak hengat.
Hahaha.... kelako lak bila mak ingat2 balik eh.
Actually mak memang riso.... sebab dolu2 time dia jadi mc, anak3 dah beso.
Mmm this time Aisyah is still baby yang mak kena gendong2 gitu....
Hohoho...
Tapi alhamdulillah Sarah Aisyah seperti menyokong ayahnya...
So that nite, dia tak jerit2 hilang kawalan.
Hahaha....
Siap ketawa2 dengan anak4 staff yang lain....
Senang koje mak :))
Ni antara gambo yang sempat disnap.....
Tangkap guna nokia n97..... blurr gila....
Pakat2 mata merah ...
Hahahaha!!!!
Ye ye !!!
Ayah yang sedang bertugas.....
Ni gambar ayah yang dapat hadiah untuk long term service.... Ramai jugak la.... Ni kira siapa yang dah cukup keje ngan Malakoff dapat la sijil, jam TISSOT rega seribu lebih, duit dan lain2. Huhuhu..... se hemat mak, ayah ni humble. Tak pernah langsung dia pakai jam semahal itu.... Huhuhu....
Ni auntie Suraiya the lawyer....aka wife Azlan Zakaria. Dan itu anaknya Aireen.... Mereka tolong jaga Aisyah :)) Suka cik minah kenit tuh!!
Mereka yang duduk di belakang meja kami...... Tekun giler!! Hahaha....
Rambut punk Adham... :))
Anak4 yang tak boleh duduk diam sudah...... Aisyah didukung oleh mokcik Ilah aka wife Hairul Khairudin :)
Huda Lutfya :))
Ni mak dan Sarah Awatif,.... Memang tak dapat terima kenyataan sebab mak nampak seketul bulat :))) Rasanya sebab baju tu ropol2 yang wat mak look fat... hahaha
Bila majlis dah tamat, boss ayah encik BZA pun datang menghampiri.... What a gud job Shariff!!! Cewah mak.... So mak pun suh la dia posing :)) hahaha..... Tepi tu anak buah ayah - Azizi Mazlan.
And the best part ..... sampai2 umah ayah masak megi :) Tadi mc rockers Ye Ye ni tak dan nak makan :) Tu la dia.... majlis habis jek, table dah wrap up. Aduss,... sian plak aih!!!
So... hanya itu jot kali ni....
Mak nak cara ke kedai lak sat eh.....
Mak nak settle apa yang patut...
Malam kang mak sambung entry kisah ahad lak eh......
Da da ...........













kehkehkeh.. alahai kesiannya mc makan megi jekkk... hubby ila resign dapat better offer ke..? make sure takde pindah randah lagi la ye... :)
ReplyDeletehahaha.... tu ar. si mc ni kalau kena bab keje, makan pun leh lupa. tu psl selim :))
ReplyDeletehubby resign join bos lama dia. gaji lebih better la yg sekarang. cuma yang br ni dia dpt belajo la cara2 nk jd professional consultant. kalau tak, menten laa makan gaji smpai tua.
mak ni tak mau cmpo hal dia. ikut dia. tp nnti mmg byk la waktu dia kat umah :))
cik mas, tok sir pindah dah. penat gila. brg pun byk rosak2 .... 3 thn sekali jek kena pindah....huhu. sib baik la tak keje.