2 hari dah mak tak tengok blog....
2 hari jugak la mak tak update kisah kawan2 blog mak.
Dilanda kemalasan tahap gaban!!! Huhuhu.....
Tapi sekarang dah rajin kembali....
Sebabnya .............
Semalam ayah dah balik... Alhamdulillah.
Hahahaha!!
Hari ini, hari gila....
Kenapa mak kata gila???
Dalam satu hari, kami menapak ke tiga buah shopping mall ok :)
Selepas solat zohor kami sekeluarga keluar bershopping atau lebih sesuai lagi jamu mata!!
Destinasi pertama, kami ke space u8, Bukit Jelutong.
Tak de nak beli apa pun..... Saja nak merasa shopping mall baru :)
Mmm tapi nampaknya masih banyak lagi lot perniagaan yang kosong.
Pengunjung pun tak ramai ....
Parking lot tu mungkin penuh dengan kenderaan peniaga aje.
Then kami ke Giant Shah Alam.....
Tujuannya adalah untuk membeli kasut raya anak4 di Bata Giant itu....
Alhamdulillah....selesai jua.
Mak sempat jugak shopping groceries kat giant tu :)
Sebelum asar, kami pun sampai di rumah.
Sekitar jam 6 petang, kami keluar balik.
Destinasi kali ni ke Giant Kota Damansara plak.
Hihihi.....
Bukan untuk shopping tapi untuk berbuka puasa ok :))
Ni kira first time la mak dan anak4 tak berbuka di dapur umah sendiri.
Budak4 memang teruja la.....
Mak pun happy la jugak... sebab tak payah nak basuh periuk, kuali dan pinggan mangkuk.
Hihi.....
Idea buka puasa dia luar ni adalah idea ayah.... Mak ikut aje :)
Kebiasaannya, cara ayah mengqadho waktunya tak bersama kami adalah dengan belanja makan di luar.
Kebetulan plak anakanda Azhad terliur nak makan nasi beriani JM.
Jadi layanz.....
Lau ikut mak, mak memang kureng dengan restoran ni.
Bukan sebab tak sedap ke apa.....
Tapi sebab menu dia macam tak sesuai untuk weight management ....
Hahaha....
Kalau boleh, nak elak masakan sapi2....
Hihihi....
Tapikan..... anak punya pasal, ok la mak ikutkan aje.
Sementara tunggu waktu berbuka, mak snap several pic :)
Adham dok tayang kepala lutut..... Tak sabar nak buka puasa sudah..... :)
Lama tak interprem blog sendiri.... hari ni mak interprem ok :) Mak dan Sarah Awatif yang baru sudah nangis. Dia nak pensil warna..... Baru minggu lepas ayah beli.... Tu yang tak koser layan tu.... !
Budak ini, dari keluar kereta hingga la keluar restoran, tak celik2 mata.... Letih beno berjalan hari ni. Tapinya memang aman la kami berbuka puasa :)) Aisyah o Aisyah !
Pemandangan sekitar restoran itu..... Penuh meja.
Tu la rupa menu kami......
Usai solat maghrib, kami lepak kat JCO donut.
Mak beli 6 ketul....
Langsung makan kat situ jek...
Hihihi....
Sedap ooo......
Sesekali membedal ok la....selalu2 jangan dibuat ok. :)
Gambar anak4 nikmat makan donut terlupa plak nak snap gara2 mak pun khusyuk ngadap.
Ekekeke.
Then, kami pun langsung pulang.....
Ayah nak kejar terawih.
Alhamdulillah sempat......
Esok apa projek pun ntah la....
Masih tak dapat idea lagi.
Yang pastinya, esok dobi memang banyak gila!!
Harap esok cuaca cerah terik la hendaknya.
Amin.....
Okey la...
Nak tido dolu.
Talk later.
Da da...............





oh... menu mak cuma sayur jer, boleh?
ReplyDeleteboleh.... lau bulan posa mmg boleh. lau tak posa byk gangguan sket la. posa ni kita mkn buka tu jek. tader tea time bagai... mkn sket pun, perut dh separuh penuh kan... tu yg sy kuat smgt tu. har2 biasa...wallahu'alam.
ReplyDelete