AdAmTifSyah Family

AdAmTifSyah Family

Saturday, January 12, 2013

Buku Latihan Anak2 Untuk Revision Di Rumah.

 
 
Projek membeli buku latihan untuk anak3 selesai ....
Alhamdulillah.
Jangan tak tahu!! Mak pun tumpang sekaki beli novel....
Novel sehangat asmara ooo.
Novel dah hampir sedekad wujudnya.
Hanya sekarang baru mak berkesempatan untuk membacanya.
Hihihi......
 
 

 
Mak memang suka beli buku.
Senang nak buat exercise dengan anak-anak.
Anak3 pun lebih bersemangat dengan buku latihan baru.
Selalunya mak akan beli beberapa jenama buku latihan dalam satu tahun supaya anak3 tak bosan.
Jadi kerja2 ulangkaji bersama lebih mudah dan menarik.
Senang sket kerja mak :)
 
Mak memang ajar sendiri anak3 mak.
Buat masa ni, mak kurang percaya dengan keberkesanan tuisyen di luar.
Di taman mak ni, tuisyen malam boleh dikatakan wajib bagi setiap pelajar.
Budak darjah satu pun dah pergi tuisyen ok :(
Bagi mak, mengajar anak sendiri lebih memberi kepuasan.
Mak dapat memantau kefahaman mereka dengan lebih mudah.
Itu lebih baik ....
Sambil2 ajar anak3, pastinya ikatan rasa kasih saying kian kukuh walaupun kadang-kadang mak ternaik angin dengan mereka :)
Biasa lah tuh.....
 
Tak kisah la tu.....
Azam mak moga anak mak lebih cemerlang dari tahun lepas.
Yang penting usaha yang berterusan.....
In shaa Allah hasilnya pasti manis.
Amin......


2 comments:

  1. Bagusla mokcik ni....cikgu anis kalu ajar anak sdiri gerenti ajar penuh keibuan utk 5 minit jer. Minit2 yg seterusnya mesti jadi singa lapar hehehe....

    Ila, buang la verification utk komen ni......sakit ati dua tiga kali baru betul type huruf2 tu huhuhu

    ReplyDelete
  2. eh sama la mak pun.... 10 minit baik. pastu singa la!! anak3 mak, lau blajar manja2 dia akan jd ngada2. bila ngada2, tak abis nak ketawa. tu yg mak jd garang trus.... aaaa br boleh focus :)

    ila dh try buang.... harap jd la. tak berapa pandai godek setting

    ReplyDelete