Ayah masih di Jakarta.
Hujung-hujung puasa ni, mak jadi blur nak masak apa untuk berbuka puasa.
Tiba2 teringat akan menu yang dishare oleh rakan fitness mak di instagramnya tempoh hari.
Menarik sangat dan nampak sedap.
Jadi usai membeli bunga tampalan untuk baju raya girls di Subang Perdana, mak pun singgah di kedai runcit berdekatan situ untuk membeli bahan2 yang diperlukan untuk membuat nasi ayam kukus thai.
Dengar bunyi thai pun..... sudah cukup buat air liur kita meleleh kan....
Hihihi....
Barang yang diperlukan dan yang paling jarang ditemui di dalam kabinet mak ialah taucu dan daun ketumbar.
Alhamdulillah semua bahan complete.
Maka terhasil la.... nasi ayam kukus thai.
Sedap gila.
Healthy.
Mudah.
Sekejap je dah masak.
Yummyyyyy.
Jadi, kini memang tiada alasan untuk kita tidak masak ok.
Haiii laaaaaa! Terbau-bau akan nasi tu.
Tq fren for ur sharing.
Pasti akan masak lagi dan lagi.
Resepi mak simpan sini.
Senang nanti nak buat rujukan bila2.
![]() |
| Ayam separa rebus kemudiannya dimasak bersama nasi. |
![]() |
| Sos nasi ayam kukus thai. Wangi betul.... |





No comments:
Post a Comment