AdAmTifSyah Family

AdAmTifSyah Family

Friday, March 1, 2013

Selamat Ulang Tahun Perkahwinan Yang Sedekad

 
Sekejapnya hari ini berlalu.... !!
Kalaulah hidup ni macam cerita kartun tu, rasanya mak tak nak hari ini berlalu pergi....
Owhhh !!
 
Ayah baru balik dari outstation tengahari tadi.
Rindu betul mak pada ayah!! Anak4 apatah lagi.....
Bukan main riang bila nampak kelibat ayah :)
Dari hari Sabtu yang lalu, ayah sibuk....
Ke Gunung Jerai lah... then ke Tanjung Bin lah.... then ke Lumut lah....
Nasib baiklah opah dan tok ada di sini....
Tak la mak dan anak4 lonely sangat...
 
Hari ini juga adalah "hari dalam sejarah" buat mak dan ayah....
Tiap-tiap tahun mak tunggu.....
Alhamdulillah dan syukur pada Allah SWT, mak diberi kesempatan melayari hidup berumah tangga dengan ayah ....
Pejam celik, sedar tak sedar,  sepuluh tahun sudah kami bersama.
Aish..... rasa baru lagi kami kahwin.
Rasa baru jugak mak belajar memasak....
Dan rasa baru lagi mak bercinta....
Dan yang pastinya, mak masih tak jemu2 bercinta dengan ayah.....
Hihi....
(Ayat boleh pengsan @ muntah hijau nih!!)
Hahahaha......
Happy Annivesary Ayah :)
 
 
Usia kad ini adalah 10 tahun ++.
 
 
Mak dan ayah tak de budaya menyambut anniversary beria pun...
Selalunya, kami beli kek - potong dan makan bersama anak4 dan malamnya makan di restoran mana2.
Kali ni lain sket.
On the way balik dari outstation tadi, ayah beli Tiramisu sempena anniversary ni....
Sebelum solat Jumaat, kami makan beramai-ramai....
Berebut-rebut anak mak nak memotong kek tuh .....
Aduhaiii ...
 
Jadual makan2 di restoran di awalkan ke sesudah solat Jumaat.
Sebabnya ayah ada perlawanan bowling dengan staff opisnya malam ni.
Tapi yang bestnya, kami makan berdua jek :)
Boys ke sekolah kebangsaan.... Girls plak tinggal di rumah bersama opah dan tok.
Kalau ikutkan, mak nak bawak girls sekali...
Tapi, opah yang suruh tinggal.
Hihihi....
Aaaa apa lagi, jom dating :)
Happy jugak tau!!
Tapi mak memang tak leh berpisah ngan anak4 le....
Macam mana nak romantika de amour pun, otak tetap teringat kat anak4 sebab sangat2 terasa yang mak kekurangan sesuatu.....
Ibarat pakai baju tak pakai kain gitu......
(Sedap pepatah mak ni :))
"Kalau ada Azhad mesti dia suka...
Kalau Adham mesti dia nak rasa itu ini....
Aisyah nangis ke?
Apa yang Awatif buat gamaknya?"
Hohoho....
Missed them so much.
Haaaa itu lah dia....
 
Waktu yang limited itu, kami peruntukkan sepenuhnya di restoran sahaja.
Restoran pilihan kali ni, The Chillis di Citta Mall....
Owhhh mak bab ni memang follow ayah jek.
Mak kan orang dapo jek....
Memang tak berapa pandai dengan kedai2 makan yang pelik2.
Hahahaha....
Kami mengambil masa yang agak lama jugak ....
Mungkin sebab hidangan yang diorder adalah yang bakar membakar....
Maka banyak lah  masa kami nak berpandang-pandangan.....
I lap u ...
U lap me ....
Hahahaha!!!
 
Mak order Chicken Citrus with prawn grill....
Ayah plak South West lamb steak......
Ok laaa sedap jugak!
Tapi makan sesekali ok la...
Kalau sokmo2 jenuh la nak bayar!
Hihihi.... 


 

 
 
Kami balik sekitar jam 5.10 petang....
Opah dah siap menu petangnya -  goreng cempedak :)
Semerbak bau rumah mak dengan cempedak goreng....
Yummy.
 
Ayah plak mengambil kesempatan berehat sebentar....
Ayah take nap depan tv bersama anak2 perempuannya.
Mak plak lepak2 tengok pangako sayo.
Hihi....
 
Jam 630 mak pun macam biasa, fetch boys from skul....
Balik tu, tengok ayah dah stanby depan rumah untuk bertolak ke Berjaya Times Square - bowling tournament.....
Ayah gigih suruh mak tengok video trainingnya kat Lumut ....
Setelah bye bye ayah, mak pun tengok la....
 
Owhhhhhh !!!
Patut lah beria nak mak on lappy.....
Rupanya ayah buat surprise kat mak !!!
Dalam laptop mak, ayah selitkan anniversary kad buat mak :))
Owhhh
I am so surprised....
And so happy!!!
Tq hubby........
 
 




Now dah jam 1130 malam....
Mak masih mode happy....
Satu hari di dalam mode nostalgia yang indah memang membuatkan mood hari ini stabil.
Terima kasih Ya Allah......
Terima kasih kerana memberi aku kesempatan bahagia di dunia ni....
Terima kasih jua kerana pinjamkan aku insan baik yang ceria dan memahami aku....
Semoga insan itu diberi rahmat Allah dari mu selalu.....
Panjangkanlah jodoh aku dan dia....
Tambahkanlah rasa kasih sayang di antara kami....
Tingkatkanlah rasa iman dan kesabaran dalam jiwa kami....
Damaikanlah hati kami....
Redhoilah kami.....
Bantulah kami agar berjaya mendidik zuriat kami agar berjaya di dunia dan akhirat.
Amin Ya Allah.....
Amin Ya Allah.....
Terima kasih Ya Allah.
 
 
 


No comments:

Post a Comment