Hari ini hari Sarah Aisyah.
Seawal 8 pagi, kami sekeluarga dah melepak di restoran Ulam Desa untuk makan pagi.
Sarah Aisyah ada exam saringan kemasukkan ke tahun satu Sek Ren Islam Pintar Denai Alam.
Semangat betul anak mak Ila .....
Macam tak sabar-sabar pun ye.
![]() |
| Macam tak percaya je budak kenit ni dah nak masuk darjah satu. |
![]() |
| As usual, golden daughter mesti wefie with golden daddy. |
Lebih kurang jam 8.45 pagi, kami sudah berada di depan SRIP.
Wah nampaknya kami ialah orang ketiga yang hadir.
Hahaha... semangat kan!
Sesampai kami di sekolah, kami dikehendakki mendaftarkan nama.
Then Aisyah pun terus duduk together dengan frens barunya ini.
Bersalam-salaman... bukan main lagi yek!
Hahahaha.
Ada dua family yang memang kenal baik yang turut menghantar anaknya di sini.
Mereka ialah mak Luqman, Cik Mas Moid dan Cikgu Rosnayani SKTBS.
Kebetulan plak, anak cikgu Rosnayani pun namanya Aisyah jugak.
Hahahaha.
Sempat juga la kami bersembang tentang beberapa kisah anak2.
Lebih kurang jam 9.15 pagi, peperiksaan pun dijalankan di tingkat atas sekolah.
Ibu bapa tak dibenarkan untuk naik.
Ujian yang dijalankan ialah ujian akademik, bacaan dan iqrak.
Tujuan utama ujian ialah untuk streaming kelas.
Kelas 1 Arif untuk mereka yang markah sangat tinggi.
Kelas 1 Bijak untuk mereka yang markah tinggi.
Tak lama kemudian, mak pun manghantar ayah dan boys pulang ke rumah dan mak kembali SRIP untuk mendengar taklimat dari pihak sekolah.
Tujuan utama ujian ialah untuk streaming kelas.
Kelas 1 Arif untuk mereka yang markah sangat tinggi.
Kelas 1 Bijak untuk mereka yang markah tinggi.
Tak lama kemudian, mak pun manghantar ayah dan boys pulang ke rumah dan mak kembali SRIP untuk mendengar taklimat dari pihak sekolah.
Taklimat diberi oleh guru kanan SRIP BJ.
Guru besar tak hadir atas alasan kesihatan yang terganggu.
Moga cepat sembuh Teacher Sally.
Taklimat ini ialah tentang sistem persekolahan, tentang guru dan macam-macam lagi.
Banyak jugak la soalan yang diajukan oleh ibu bapa ini.
Masing-masing nak yang terbaik untuk anak mereka.
Insyaallah.
Actually mak Ila pun macam percaya dan tak percaya je.
Ye laaaa ini kali pertama mak join sistem pendidikan swasta.
Banyak jugak persoalan yang terlintas dalam otak ni ye.
Hukhuk....
Taklimat ni habis jam 11.00 pagi dan exam dijangka tamat jam
Mmm ada lagi sejam ni.
So mak balik dulu la nampaknya.
Sebelum balik, sempat jugak mak Ila mengintai anakanda di atas.
Tekun je dia menjawab soalan.
Hahahaha.
Insyaallah berjaya Sarah Aisyah.





No comments:
Post a Comment