Salam my diary...
Alhamdulillah aku dah pun selamat sampai dr kg di Ipoh. Mmm rasa berdosa laa jugak coz my sons ponteng sekolah dua hari2 gara2 nak balik kg. Shariff ada kerja di Prai Port... that is why he suggested we all sefamily blk kg. Mmm tak laa rugi sgt coz expenses balik kg tu secara tak langsung will be claim dlm mileage claim dia. hehehehe....
Balik kg kali ni mmg rasa letih sangat la.. Dari Taman Meru ke Kuala kangsar. Esoknya ke Parit coz abah ada urusan di Pejabat Risda. Enjoy laa coz spent masa dgn family. Tapi pasal my children yang lasak dan aktif buat aku jadi pening betul laa... Tired dok kawal depa tu laa....
Mmm rumah aku di Ipoh tu 2 tingkat. Kini rumah atas telah mama sewakan pada sepupu aku yang baru bekerja di Ipoh... So kami just go around umh bwh je laaa. huhuhu... Rasa sempit laa jugak coz ada brg dr umah atas yang dah diturunkan ke bawah. huhuhu...
Mama abah tu dah tak berapa happy nak stay longer kat Taman Meru tu. Abah pun dah pencen... Jadi most of the time dia senggang. Tak tg tv..sapu2 halaman rumah. Dan lagi tidur. Mmm tak baik untuk kesihatan tu.... Lagi tua patutnya kita lagi aktif... Atas alasan tu lah mama dan abah selesa dok di kg mama aku di Kuala Kangsar. Umah Taman Meru tu dah jadi macam rumah weekend mama abah je la. Kampung opah aku yang dulu mcm malap coz semak sana sini kini dah jadi ala2 taman bila mama dan abah menetap kat sana. Kebun mama tu terang .... rumput2 pendek hinggakan kami boleh duduk picnic bawah pokok buah-buahan. Best jugak laa. Tapi untuk aku..kalau balik sekejap2 enjoy laa jgk. Cuma kalau lama2 tu tak best kot.. hehehe.. yer laa coz aku dah biasa dok surrounding bandar yg havoc dan dkt dgn segala facilities. Mama abah sekarang dah lebih pentingkan kepada ketenangan... Tu yg depa suka dok sana tu.
Nak jadi story lagi...sekarang mama dan abah ada projek baru - Projek buat pembenihan ikan keli. Nampak grand laa jugak coz tgk equipment tu mcm beria. Hope ada pulangan yg baik coz kat situ ramai org ternak keli tapi amat laa payah nak dptkan benih keli. hehehe...Mama, kak yong doakan. Cuma bila mama abah dah ada projek tu payah laa aku nak ajak mama dtg KL. hehehe.... Tapi tak kisah la... as long as depa happy...just go on laa...
Okey laa diary.. aku nak mandi dan settlekan projek kerja aku. Dua hari tergendala... ada order yang tak pos. Hari ni all my work should be done completely... Amin...
No comments:
Post a Comment