AdAmTifSyah Family

AdAmTifSyah Family

Thursday, March 19, 2009

Minggu jalan-jalan.

Khamis minggu lepas family asben dari Terengganu datang ke umah anaknya. Mmm nenek dan ayah su melawat kami yang dah lama benar tak balik. Rasanya sudah 4-5 bulan jugak laa tak jejak kaki ke Jerteh. Anak-anak busy dengan sekolah...mama dengan kisah perniagaan & rumah tangga dan pastinya ayah dengan meeting, workload dan other hot issue kat opis.

Bertemu nenek dalam masa yang singkat betul2 menyeronokkan though letih. Macam2 cerita kami dok kongsi...kisah itu ini...kisah sedih pun ada jugak. hehehehe.... Sesekali berkumpul nikmat jugak laa rasanya. As usual...ila as dapur officer menjamu tetamu dengan juadah yang sedap2. Insyaallah. Berdebar jugak...yer laa mak mertua mai; service mesti tip top maa. hehehehe....

Menu hidangan yang ila sediakan simple je...

Day 1
- Bekpes - nasi goreng
- Lunch - nasi, sup ayam, ikan bakar, budu dan bendi rebus.
- Dinner - Ikan terubuk bakar & sup tghr tadi....

Day 2
- Bekpes - nasi lemak ikan bilis
- Lunch - jalan2
- Dinner - Asben beli satay kajang.

Day 3
- Tak masak coz jalan dan tido umh adik ipar di Seri Kembangan.

Day 4
- Dinner - Siakap sweet sour, kailan ikan masin dan daging masak hitam.

Sedap laa kot coz kelihatan biras, adik2 ipar, suami dan mak mertua makan bertambah. hehehe... Kira ok laaa... Alhamdulillah.

As usual ronda2 KL...tempat kali ni sekitar KL Tower, KLCC (wajib), Aquaria, Putrajaya dan byk lagi. Aktiviti jalan2 kali ni seronok coz kebetulan time family datang..asben ila dapat bonus. So rancak jugak laa jln2nya. Hehehehe...rezeki adik ipar laa. Okey ni gambar jln2 hari tu.




Adham nampak beno excitednya kat Aquaria. Dia ketawa besaq...habis org keliling dok tgk. Mmm tu menurun ila laa kaki ketawa beso ..... wakakakaka!!!


Mak balik Isnin malam menaiki bas Mahligai W13 ke Jerteh. Cucunya nangis coz still tak puas lagi spent masa dgn nenek mereka. Adham nangis start kat Putra lagi....Azhad nangis bila kami masuk ke dalam kereta untuk pulang ke rumah. Kedua2nya melalak sampai laaa ke Kota Damansara. Huhuhuhu...Sabo je!!! Mmmm to anak2...nnti kita balik Jerteh....korang main / sembang / spent masa puas2 ngan nenek, aki, ayah su dan ayah teh .... baru kita balik KL semula.... Hehehe

No comments:

Post a Comment