AdAmTifSyah Family

AdAmTifSyah Family

Thursday, July 1, 2010

Sarah Aisyah Selepas Sebulan

Updet setelah sebulan hidup di dunia, Aisyah kini makin debab....
Sepanjang tempoh tu macam2 jadi...
Aisyah yang dulu tak banyak pe el kini sudah mula tunjuk belang
Kini sudah pandai menangis kuat2 memberontak apa yang tak disukainya....
(tu memang menurun aku agaknya laa!!! Just speak out apa yang kita rasa tak ok)
Minggu ketiga Aisyah kena sakit mata.
Mmm pi kenek pakar dapat laa ubat drop tu.
Tapi keadaan tak membaik tara mana hingga laaa ada orang suggest titiskan susu ibu.
Masya Allah besar sungguh kurniaan Allah.....satu hari titis langsung okey.
Bukan bayi yang sakit mata jek boleh gunakan susu ibu as medicine tapi bapak2 ibu pun boleh yer!! Hehehe.....


Semalam genap sebulan....
Maka kami sekeluarga ke Pusrawi untuk suntikan sebulan Aisyah
Timbang2 Aisyah kini sudah 5 kilo.
Wow drastik jugak yer tumbesaran!!
Bersyukur aku pada Allah SWT kerana dilimpahkan rezeki yang banyak buat Si Aisyah.
Susu badan aku melimpah2 untuk dia minum.....
Alhamdulillah!!
Terlampau banyak hinggakan kadang2 dia pun tak larat nak minum. Ekekeke.....
Dan bila limpahan susu yang banyak tak kuar dari badan, mama akan rasa nak demam. Huhuhu...
Mujurlah ada pam avent.
Though mahal, tapi memang banyak membantu aku.
Harap2nya nanti bulan puasa nanti stok susu aku ni tetap banyak laa hendaknya.



Muka saya hari2 bertukar. Dulu muka saya sebijik mak sadara. Esok plak muka ayah. Lusa muka mama. Tulat muka abang2. Tapi yang yernya muka saya banyak macam muka kakak Awatif saya. Hehehehe.... Tapi pipi kakak saya lagi apam manis.



Semalam appointment aku dengan Dr Zarina setelah 30 hari hari yang mencabar itu berlalu.
Nak cek apa yer???
Cek wound laaa.... hehehe....
Alhamdulillah luka aku cantik tanpa ada tanda2 nak bernanah ke apa.
Yer laaa....macam ner nak nanah?? Dah memang tak leh kena air.
Dr tak bagi kena air.
Mmmm kali ni treatment jaga luka bersalin aku sangat different than before.
Kalau dolu3 Dr allowed me to take bath....bagi luka tu kena air etc tapi ....
Kali ni Dr Zarina tak bagi!!!
Mmm Dr ni Dr veteran.....
Jadi mungkin cara dia agak lama......tapi aku puas hati laa jugak since luka aku kering.
Aku ikut bulat2 pesanan dia.
Haaa 30 hari kena mandi part by part!!! Hahahaha!!!
Tak kisah laa macam ner caranya, tapi yang penting tak kena luka itu!!
Aku dah serik sebab masa bersalinkan Awatif dulu luka aku ada nanah sikit......forward ke klinik Dr tu picit nanah tu then berlubang langsung luka aku!!
Haaaa tak takut??? Ngeri u!!
Tu pasal kali ni aku patient yang sangat bagus.....Dengar je cakap Dr though really menyusahkan aku.
Hehehe.....
Lagipun ni pengalaman terakhir aku confinement.
So usah cakap banyak kan.......


Ada kawan2 aku tanya
Aku makan belaka ke ubat2 aku tu??
Hahahaha!!!
Makan laa jugak.....though start lambat.
Sekarang ni baru nak start membela badan aku betul2.
Baru laa nak berbengkung2......baru nak sapu ubat2 kempis.
Hahaha!!!!
Urut2 pun masih tak habis lagi.
Aku amik pakej urut seminggu.
Baru complete 5 hari jek......ada lagi 2 hari.
Mmmm agak hairan yer.....makin kena urut makin demam aku dibuatnya.
Mmm kata tukang urut tu, urat aku terbenam laa apa laa....
Tu kira dia baru betulkan sikit jek tu.....
Kalau buka semua mahu tak bangun trus aku ni.
Mmm aku diam je laaa......
Antara percaya dan tidak tapi redho je
Hahahaha......
Kadang2 orang nak niaga ni macam2 kan.....
Tapi as long as dia urut sedap then ok laaa
Usah banyak soal.
hehehe......
Tapi one thing aku nak komen laaa
Sejak dia tungku aku....
Aku yang tak sembelit sebelum ni jadi sembelit!!!
Makan jamu lawas nona roguy pun tak layanz.....
Hahaha....
Tapi bila stop tungku2 ni.....smooth balik sistem kolon aku ni aihh!!
Tak faham jugak aku.
Adakah kolon terkejut dengan suhu batu itu??? Langsung kolon jadi demam???
Hahahahaha!!!


Okey laaa
Sarah Aisyah dah bunyi2....
Dah sampai waktu nenen.....
Nanti bebila free aku merepek meraban kembali.
MA'AS SALAMAH
ILAL LIQA'

1 comment:

  1. salam..tahniah dgn kehadiran ahli baru...mmm....tembam...

    ReplyDelete