AdAmTifSyah Family

AdAmTifSyah Family

Wednesday, January 5, 2011

Sekolah Ad, Sekolah Am & Celoteh Mama.

Assalamualaikum.....
Masih ada ke my loyal blog reader ek :) ??
Gila lama makcik nih menyepi!!! Huhuhu....
Rasanya ni entry pertama since pindah ke Denai Alam.....
Bukan tak de story....
Tapi....
Perhatian aku dah terdivert ke blog niagaku itu......
Lagipun problem internet line sebelum ni really make me sick!
Akibatnya langsung berhabuk la kisahnya wanita besi celup ni ha :))


Okey.....
Untuk entry pertama kali ni, aku dah make some minor changes kat background blog ni.
Owwwwhhhh gambo lilin ko!!!
Hehehe.....
Dolu2 aku perasan jadi wanita besi yer...sekarang perasan jadi lilin yang membakar la plak :)
Layannnzz yek...jangan tak layan.
Hehehe.....
Tapikan...aku rasa hidupku kini memang lilin daaa.
Without me my kids tak dapat menikmati hidup....
And without me hubby won't happy and lough like today.....
Hehehehe....
Apa2 pun, Alhamdulillah.
Tapi lilin ni ikut angin.....
Sometimes memang takkan padam......
Tapi sometimes malap lalu padam tanpa angin.
Hehehe....
Hubby pasti faham apa yang kumaksudkan.....
Tak kisah la ek....
Janji kau sayang akan daku :)


Okey, udah2 laa merepek berangan itu wahai Mrs Shariff!!
Entry pertama di tahun baru.......nak cerita tentang apa??
Owhhhh hope masih tak terlewat yer!! 
KISAH SCHOOL ANAK2 2011. 


2011 adalah pengalaman pertama kids bersekolah di Shah Alam. 
Azhad bersekolah di sk tmn bukit subang. 
Adham plak tadika 6 tahun di Young Thinkers Sdn Bhd Denai Alam. 
Jadual aku memang pack!! 
Letih giler.....
Terasa macam every minute is very valuable. 
Jadi aku takleh  bazirkan waktu yang ada itu dengan bebenda yang nonsense gitu tau. 


Hari2 jadual aku bermula seawal 430 pagi....
Eh awalnya laaa!!! 
Bukan nak kata bagus.... tapi dengan wake up seawal itu la then almost my job done!
So no choice .... WAKE UP early la :)
Early in the morning tu aku perlu kemaskan rumah....
Basuh apa yang patut....
Mop apa yang nak dimop....
Solat dan baca apa yang patut.....
Then baru lah wake up isi rumah ni......
Jadinya umah aku memang akan bising la....
AD AD AD AM AM BANGUN!! U ARE LATE ALREADY LAA!!
Hihihi......
Sebenonya tak pun.....
Saja nak rushingkan depa :)
So right now.....
I still haven't heard hubby the mumbler mumbling that my time management is out :)
Nampaknya ur wife kini is so efficient yeah.
Hahaha!!


Ad bangun kol 7 pagi....since sekolah pagi start kol 8 pg.
Am plak bangun kol 730 since tadika start kol 8.30 pagi.
Then aku memang kena tunggu my kids kat toilet sebab ada di antara mereka yang mandi ngelat!!
Hahahaha....
Dok kisah nak basahkan perut dan kaki jek tapi.....mata just lap jek :))
Jadi pengawas umah ni; puan ila terpaksa la tunggu.
Macam2 laa bebudak ni.
Rasa nak suka pon ado....
Hehehe.


Anak2 aku memang dihantar dan diambil.
Tak nak naik bas la plak sebab kata Ad bas tu busuk....
Huhuhu.....
Ayat macam anak orang kaya!!
Tapi sebab aku pun tak berapa percaya dengan keselamatan anak2 sekarang ni so aku rela amik, hantar, tunggu dan tunggu lagi dan lagi anak2 itu.
Yang penting aku tahu yang mereka selamat.


Kol 745 ad pi sekolah agama dengan ayah.
1030 aku plak amiknya dari sekolah agama...
(angkut baby aisyah dan awatif skali)
1230 amik Adham kat young thinkers.
100 ptg hantar ad kat skul plak.
kol 630 ptg plak amik ad.....


Letih memang letih..... 
Tapi memikirkan anak2 yang kuhantar ini mungkin esok lusa mungkin ......
seorang doktor.....
seorang pensyarah...
seorang jurutera......
JADI.....
Aku tetap happy!!! 
Hari2 berdoa moga anak yang kujaga ini bakal menjadi anak yang soleh dan solehah....anak yang berjaya dunia akhirat.....anak yang berbakti pada orang tuanya dan masyarakat serta agama....!!
Moga doaku akan termakbul jua..... 
Amin.
Lagipun lama mana kita akan bersama anak kita itu??
Sementara kita masih sihat....kuat.....
Buat yang terbaik buat mereka.
Insyaallah.


Several pic has been snap by my hubby.....
Taraaaa .......  





This is Adham @ Young Thinker Denai Alam.....
Sedikit info buat rujukan umum untuk anyone yang nak searching kindy area Denai Alam next year.
Monthly fee - rm 430 for half day programme. Full day is rm 650.
Rasanya dia kindy termahal area nih.
So for registration rm 1050 (insurance, nov and books)
Only 8 - 12 pupils per class.
So tader yang dia tak layan..... (main reason kenapa aku hantar anak sini)
Masuk sini wajib speaking London :) Sib baik Am quite gud in English speaking.
So for the first time rasa2nya memang akan blur la jugak ... hehehe.





First day - baru pulang dari sekolah....masih di perkarangan dah nak tunjuk dapat baju t :)) sabo2.




Senyum sumbing.....
Mama tahu u are tired!!




Lokasi Azhad betul2 di bawah kipas...... :)




Dan ini kat kelas KAFA - AR RAHIMI.....
First day mama silap time table....ingatkan kol 730 :) rupanya kol 8 pg. hehehe......
Mana Ad?? Budak yang paling nerd tu lah :))


1 comment: