2 hari dah tak wat entry....
2 hari dah tau mak melayan hari bermalas-malasan....seiring dengan cuaca yang mendung2 ini.
Mood malas tahap kronik :) Huhuhu....sabo jek la aihh! Tak tahu la kenapa!!
Pagi ni baru tersedar handphone asben mak @ pokcik is missing :(
Huhuhu.... handphone yang tak sampai setahun hilang ke mana, wallahu'alam.
Mak sangat sedih ok....
Risau pun ado.
Risau ia hilang ke tangan orang yang tak bertanggungjawab. Tapi mujurlah tak de gambar2 pelik dalam tu.
Pokcik pun dah mintak admin opisnya untuk banned line tu...
Harapnya selamat la semua hendaknya.
Redho jek la.
Entry hari ni adalah aktiviti minggu lepas.
Minggu lepas kan mak mertua @ nenek sekeluarga datang melawat kami di Shah Alam.
Meriah sangat!! :)
Nenek, aki dan adik bongsu - Mat A sampai pagi Jumaat.
Tak ketinggalan pengantin baru, Mok de dan Pok de.
Haaaa penuh rumah... betul2 memecah kesunyian dengan borak2 dan ketawa kami anak beranak :)
Malam plak datang si Mok Chik dan Pok Chik serta Faheem comel yang kini sedang lasak...ekeke...
Lagi la happening!!
Dengan kerenah anak sedara, anak sendiri .... terasa seronoknya berkumpul setelah sekian lama tak berkumpul.
Esoknya kami jalan2 Melaka.
Destinasi pertama adalah Menara Taming Sari.
Mmmm tapi sayang sebab gambar semuanya berada di dalam handphone hubby yanag hilang itu! So tiada la jejak kenangan kami semua kat situ.
Mak naik tau Menara tu bersama-sama adik2 ipar mak dan biras.
Suami mak memilih untuk take care anak3 di bawah ditemani ibu dan bapanya.
Takut ooooo.....
Tapi bila dah naik eh best plak though gayat jugak sebenarnya :)
Dari atas menara, kelihatan bandar melaka yang sangat terancang pembangunannya.
Cantik!!
Then, kami bergerak makan di shopping mall sebelah Menara Taming Sari itu....
Kami makan nasi ayam di salah sebuah kedai di food court itu.
Rasa leh tahan la... lagipun dah memang perut pun lapar....
Layan jek la :)
Syawal Adham and Sarah Awatif.... Do we look alike? :)
Sarah Aisyah while waiting for nasi ayam :)
Syawal Azhad yang lapar ...
Aisy Faheem yang excited..... tak benti2 cakap sepanjang perjalanan dari Shah Alam - Melaka. :)
Hubby and Pok Chik selaku waiter of the family sedang queue untuk membeli nasi ayam :)
Usai makan.... apa lagi ke Kota A famosa plak :)
Semua gambar ni in candid mode. Sebab macam payah jek mak nak suh anak4 posing.... hihi.
Dah ramai memang macam ni :)
Suit kuning - Mok de. Suit oren - Mok Chik. Suit ungu nak pink2 - nenek dan ayah su. Suit biru - aki dan semua anak mak :))
Usai A Famosa, kami ke Muzium Sultan Melaka plak :)
Hihihi.....
Tu dia rombongan cik sarip :))
Hari ini seperti belajar sejarah..... :)
Selepas tu kami pun pulang.....
Kereta mak kena saman rm30 ok..... Huhuhu.
Melaka ni hari ahad pun parking tetap kena bayar yek.
Sabo jek la.
Sebelum balik ke Shah Alam, Mok Chik belanja kami di restoran arab terkenal di Cyberjaya.....
Ni dia......
Thank You mak chik...
Malam tu pakat2 tido lena....sebab letih :)
Nanti kita jalan lagi ya.....
















No comments:
Post a Comment