AdAmTifSyah Family

AdAmTifSyah Family

Wednesday, May 27, 2009

Jalan-jalan 22 Mei 2009 - Lumut

Hahahahaa!!! Lama gila cik Ila tak mengarut @ membebel dalam blog kesayangannya nih!!! Tatau laa awat....wallahu'alam. Aku banyak spend masa dengan review artikel tentang biz online je banyaknya. Mmm al kononnya nak mantopkan strategi niaga aku ni laaa. Tapi ntah laaa... Biasa je aku tengok!! Hahahaha....Taper take time nak absorb semua ilmu yang aku belajar tuh.

Last week aku ngeko hubby pi outstation ke Lumut. We stayed at Orient Star since training anak buah hubby dibuat kat situ. Mmm kesempatan yang ada tu aku pun apa lagi ...balik kampung aku laa!! Tu pasal aku ikut. Selalunya malas !! Hehehe... Dah lama tak balik kampung aku di Kuala Kangsar. Kat Lumut hubby aku diarahkan bosnya untuk bagi hadiah kat gang2 yang attend training tu. So sekejap je laaa....

Kami sampai petang Khamis.....Petang tu anak3 aku tak sabar nak jalan2 sekitar Lumut Beach. Depa excited nak tgk laut...kapal...dan nak snap gambar!! Heheheehe.... Aaaaarggh area tu area nostalgia kat aku!!! Kat situ dulu aku pernah spend banyak kenangan manis dengan kawan2 seperjuangan !! Cuma suasana Lumut dulu dan sekarang memang berbeza. Lumut nowadays best .... nampak benar majunya !!! Yer laaa situkan antara tarikan pelancong ke Perak. Malam tu kami makan kat restoran Ikan Bakar Lumut. Sedap laa jugak .... Hehehehe.... Balik tu tengok Keliwon - "PULANGKAN BADAN AKU!!" Hahaha...Takut jugak kan!!! Pastu trus tido pasal dah letih dengan journey siang tadi....

Around 10 am Jumaat tu duty hubby pun settled. Trus chow ke kampung halaman aku!!! Okey ni koleksi gambo yang sempat disnap....

Dekat swimming pool Orient Star Lumut.


Near parking lot hotel tu laa...Nak jalan2 pekan Lumut.
Esplanade playground. Dah semak laaa. Dolu best !!

In front new jetty to Pulau Pangkor.

Apa punya posing daaa Azhad. Nak fly like birds agaknya !!

Scenery kat Lumut Waterfront......

Replika Ikan yang diconteng oleh orang yang goblok!!! Huhuhu..



Ni hall gang2 opis hubby training 2 minggu ....


Pas training ada big exam. Aaaa tengok depa study macam nak exam SPM. Wakakaka!!! Pass ni upgrade la skill ....


Tengok abang-abang ni dok khusyuk jawab exam ..Hahahaha...Memang tak leh tiru sungguh !!!

2 comments:

  1. oooOO..jalan2 ke lumut rupenye..
    padan la datang umah xdak org lama dah.hihihii..ila..syiok la imah tgk anak2 ila..membesar sekali jer. bila la leh merasa ada anak ni...huhuhuhu

    ReplyDelete
  2. hikhikhik...sorry imah . tuan rumah dok merendek jalan2. hahahaha...

    imah, better anak satu ...satu ... ila rasa naik sekali gedeguk gini letih beno laa. seronok tu yer tp time nak ngajo dua2 nak perhatian mak dia serentak...mentak jgk aku!! hahaha....

    taper...insyaallah ada rezki tu tak lama lagi. tingkatkan usaha dan doa pada Allah lebih lagi. Ada hikmahnya tu .... Allah nak bg pahala lebih kat Imah coz sabar lalui ujian drNYA.

    Ada ke pekasam tu? hehehe...nak suh pos. tingin laaa.....

    ReplyDelete