Muhammad Syawal Azhad + Muhammad Syawal Adham + Sarah Awatif Tasnim (gambar diambil ketika kami masih stayed kat Pontian lagi)

Tempat pertemuan anda dan suami utk pertama kalinya …
Hikhik...nak jawab segan jugak laa coz cerita aku ni ada unsur2 gelojoh sket....!! Hahahaha!! Aku jumpa asben kat IRC dalnet channel surau!!! Hikhikhik....Siapa sangka dari situ leh beranak pinah dah haku nih!! Wakakaka!!! Nama nick aku dalam tu AWEKJELITA. Asben aku plak TOMYAM. Hubby dok sapa aku dolu. Mmm pastinya dia tertarik dengan nama aku tu laa. Hahaha....Dalam bayangan dia aku pastinya jelita. Hikhikhik....Lawak2!!! Time tu cuti budak2 UIA memang tak sama ngan cuti uni lain. So time cuti tu aku memang lonely laaa. So layanz je laaa internet nih. Kebetulan hubby pun tengah tunggu konvokesyen dia sebelum balik Mesia .... jadi makin rancak laa hubungan kami day by day. Dari IRC ke telepon ... melarat ke surat 10 helai dan trus bertemu mata!! Huhuhu ...nostalgia plak aku rasa !! Indahnya time tuh !!!
Pandangan peribadi anda terhadap sikap atau ciri2 pada dirinya ketika mula2 berkenalan…
Pada pandangan aku dia time tu memang lelaki yang menepati janji, serius, memang nak cari teman hidup yang serius, jujur dan tak berlagak though bijaksana. Amat merendah diri hinggakan aku yang masih matrikulasi ni rasa sesuai @ boleh masuk dengan dia yang dah tamat study with flying colours...!! Pastu plak di mata aku dia ni ensem + macho bangat laaa. Yer laaa mana taknya dia email kat aku gambar oversea dia tuh...siap dengan jaket kulit itam dia...kasut boot....dah tu plak terserlah kulit putih merah dia tuh!!! Tapikan bila aku jumpa dia biasa laa plak....Hahahaha !!! Ensem jugak tapi tader laa vogue beno !! Kihkihkih....
Tempat ‘dating’ di mana dia meluahkan perasaan pada anda …
Yang ni lagi segan aku nak jawabnya!!! Jangan tak tahu kami dua orang ni chatting dalam IRC baru 3 hari dah story mori kisah kawin mawin nih. Tu yang aku kata tahap gelojoh tuh!!! Hahahaha...Kami memang online betul2 2 minggu. Pastu dia balik Mesia....mmm sambung plak dengan kisah surat setiap hari Rabu 10 helai !!! Serius cakap .... hubungan kami time memang gila smooth je .... Tatau laa apsal !! Mungkin dah jodoh kata orang kan ..... Semuanya dimudahkan .......
Jika anda masih ingat, ayat yg dia gunakan ketika meluahkan perasaannya …
Aiyoyo.... Ni kalau hubby baca mesti dia ngata aku!!! Wakakaka....Tu yang aku kata tu ....zaman bercinta bila kita kenang sakit perut jugak laa rasa nak ketawa!! Seingat aku dia kata yang dia rasa akulah wanita dicari selama ini. Aku ni pelengkap dia.... (ITU AYAT DOLU LAAA....SEKARANG WALLAHU'ALAM!!!) Cuma dia harap aku akan jadi isteri terbaik buat dia dan anak2 ...Dia tak mau aku jadi isteri macam kisah benar kat TV3....(aaa yang ni ada kelakar sket ... mmmm dia layanz jugak cerita kisah benar ek!!! hehehehe)
Berapa lama hubungan anda hingga ke jinjang pelamin?
Lama jugak ... start ujung 1998 kawin 1 mac 2003 .....
Berapa lama usia perkahwinan anda sekarang?
Mmm ada lah 6 tahun jugak .... tak kira exactly .....
Kejutan yg pernah dia buat pada anda …
Mmm tader kejutan tara mana. Coz hubby aku bab2 ni konservatif sket. Tapi ada lah jugak .... time baru2 kawin. Hari tu besday aku .... Mmmm cara dia nak bagi kad besday kat aku menarik jugak.... Ingatkan tak ingat!!! Rupanya before dia pi keje dia tinggalkan besday kad kat aku. Tapi tu laaa....amat laa strategik lokasinya!!! Atas rak kasut .... !! Wakakaka..... Tak kisah laaa tu... Yang itu pun aku dah rasa epi sangat laa. At least dia ingat !!! Terharu jugak.....
Ada lagi kejutan kelakar ..... Masa dia pi Australia dolu .... dia kata ada beli present kat aku... SURPRISE katanya !!! Okey aku tunggu.... Nak jadi ceritanya ...hubby beli banyak baju utk aku. Tapi yang specialnya dia beli untuk aku Tshirt girly kat aku. Memang cantik sangat!!! Tapi masalahnya tak MUAT laaa plak !!! Waakkakaka!!! Mmmm dari situ aku buat kesimpulan dia nak wife dia slim melim agaknya .... So workout ...jgn tak workout !!!
Perancangan anda dan dia dlm rumahtangga …
Mmmm macam2...Harap2 terlaksana hendaknya. Tapi apa yang penting moga jodoh kami berpanjangan dan sentiasa jadi orang yang beriman....Amin !!
Bagaimana dia melayani karenah anak2 ?
Mmmm anak3 semuanya manja ngan ayahnya. Bukan manja daaahhh tapi dah tahap mengada pun yer jugak. Mmm apa budak3 ni nak ayah tunaikan .... Nak buat macam ner ... Tak beli ngamuk terguling2...
Tapi ..sekali ayah naik angin semua takut... Baru laaa mama depa ni laku !!!
Hubungan suami anda dengan keluarga sebelah anda...
Beres je .... Okey ... Tader masalah ....
tq ila jwb tag. waaa... memang express kamu orang ye. baru 3 hari chatting dah stori psl kwen tuuu.. :)
ReplyDeletehehehe... tu laa pasal. tatau laa pasal apa ..ntah. kelakar pun ada. tak jumpa lagi tapi dah berangan mcm2. ekekee..sib baik jumpa org jujur. kalau juper mala'un mana mati laaa ila!! hikhik
ReplyDelete