AdAmTifSyah Family

AdAmTifSyah Family

Thursday, August 6, 2009

Aku & zaman SMKASAS & matrik uiam

Dok layan facebook....suddenly aku rasa nostalgia plak kat zaman sekolah. Mmmm that is the best moment in my life I think!!! Yer laaa.....lama tu aku spent time kat situ. Zaman sekolah rendah pun best jugak....tapi time tu kita still tak matured. So lebih kepada kisah2 lucu @ kisah tak matured laa banyaknya!! Hahaha.....

Bagi aku zaman sekolah menengah memang ngetop...Yer laa macam2 benda happening. Hikhik.....Zaman form 4 & form 5 laaa yang paling best!! Yer laa teman udah senior. Prefect plak tu!!! Aku adalah prefect yang gang2 panggil GIPANG & SETAN KEMBAQ (refer tu Masrahha Adnan - bestfren aku lah ni. Setan kembaq tu gelaran yg diberi oleh budak laki yang anti kami.) Anehnya, aku ini at the same time perangai ala2 otai @ bagak laa jugak. Ekekeke....prep lambat, turun dorm lambat esp time aku tak duty laa. Only akan on time jika hari tu aku duty je. Ekekeke!!!! Jongoskan aku nih!!! Leh cerita sket2 je....kalau aku citer banyak kan, 5 pages pun tak genti abis. Wakaka!!!

Mmm aku masuk sekolah ni dari form 1. Plan nak keluar dari sekolah ni after PMR....tapi niat aku tu terpaksalah dibatolkan since result PMR aku memang tak leh apply SBP @ MRSM. Mmm aku dapat 7A 2B.....b untuk pendidikan islam dan sains. Huhuhu....tersangkut betul.....Jadinya menten situ aje sampai laaa SPM. Hikhik....Tapi okey laa jugak coz jadi antara top scorer kat situ. Eh aku zaman tu amatlah jiwa besi. Subhanallah. Kawan aku kata tension tengok aku zaman tu coz semangat terlebih utk study. Hahaha...Lawak2. Habis nak wat camno? Aku ni dilahirkan bukan genius. Aku perlu berusaha susah payah untuk make sure aku pandai. Tu la pasalnya. Hehehe.....Harap2 semangat besi aku tu akan membesi tak lama lagi!! Aku plan to do something which I can earn at least XXXX per month!! Apa dia itu??? Aku pun tatau lagi....tapi masih mencari...insyaallah will be discover next week. Hikhikhik.....

Sementara tu, aku sedang memaksa diri aku utk tingkatkan amal ibadat macam zaman aku kat sekolah dolu. 5 kali solat....5 kali quran. Al mathurat every asar..... Huhuhu....Eh zaman sekolah dolu tu kadang2 memang ada jugak aku ngelatnya tau!! Yer laaa sometimes malas jugak. Tapi bila dah tua2 ni, aku rasa tu laa yang perlu. No wonder laa zaman tu dolu apa yang kita nak insyaallah dapat je... Bila dah kawin2 ni...amalan berquran tu agak longgar. Aku pun dah tak solat on time. Tu yang rezki terbantut2 je. Hahaha!! Dolu zaman sekolah, waktu tak masuk lagi aku and the gang dah ada dalam musolla. Mmmm macam leh buat kesimpulan je kan.... untuk jadi orang berjaya dengan hati yang aman....kenalah berdampingan dengannya. Semoga aku leh paksa diri aku yang longgar @ lalai ini utk jadi seperti aku suatu masa lalu. Aminnnn!!! Cuma cabaran buat aku adalah nak istiqamah tu!!! Tapi tak per....aku akan try jugak....kuat semangat aku moga aku kuat!! Aminnnn.

Dalam dewan ni aku amik pmr & spm. Dan kat dalam ni jugak laa aku tertidoq time exam apa ntah...tak hengat. ekekeke!!

Zaman aku sekolah dolu, deko kat sini lain.....simple je.

Haaa ni gambar time form 5. Tapi kecik beno laaa ini gambar!! Si masrahha yang pakai kain itam tu. Aku no 7 dari kiri. Gila bolat je muka aku time tu. Spek mata pun bolat jgk. Nerd!! hahaha!!

Ni gambar form 4 agaknya. Aku pun tak ingat sangat. Aku dok row tengah....berdiri tepi sekali dari kiri. Hahaha.... Nerd jugak.

Yeehaaa!!! Ini zaman kat matrik uiam lembah pantai!! tahun 1998. aku yg dok no 3 dr kiri. Ni bergambar sempena Blok B sport carnival tak silap aku. Hikhik....

Haaaa....yang ni pun kat matrik jugak. Nak pi ronggeng kat sunway lagoon ni!! Hikhik. Ni dalam bas. Tengok aku .... time ni gilo slim je. Aku time ni masih tak kenal suami aku. 3 bulan pas ni baru la bermula segala yang indah lagi romantika. Hahaha!! Dan aku sejak tu more tu ladies wearer. Hikhik.....

3 comments:

  1. aisehh haku takleh ingat la zaman skull doluu...gilerrr sikittt punyer ramai memuja hakuu..kahhhhh ayat tak sedar diri nak mamposss....

    ReplyDelete
  2. hikhikhik...suci beno muka mu kok ila....kok let mcm budak2 jer...hikhikhik...kok leha mane?

    ReplyDelete
  3. ILA > TO Shila

    hahaha.... mana nak kena puja. ko tu lawa sgt. tu laa psl. tp rezki laki ko la dpt ko ek. hahaha!!

    ila > zura hassan

    hikhik....zaman tu semua spek mata beso. tu yg wajah suci tuh. kok leh ada je... cuba tgk btul2....dia dok blkg cikgu...

    ReplyDelete