Wah cuaca yang sangat cerah hari ni......!! Semalam punya laa mandom!!! Jerebu, ujan semua ada....!! Dengan aku2 sekali mandom tak da mood. Tapi ilang mood tahap biasa laaa tak laa kronik macam hari tu. Hikhik....
Ni nak story kisah pokok!!! Aku teruja tengok kangkung si igloo mama dan pokok kak Hana di Jepun itu!!! Mmmm tgk depa dok menanam rasa syiok laa plak! Yer laaa dok Arab & Jepun semangat nanam...inikan kita di Mesia yang sah2 kalau tanam pokok akan segar-bugar. So kebetulan mak mertua aku mai hari tu, aku pun order laaa benih2 sayur2an dari nenek Sarip. Mmm nenek dia ni tokey benih di pasar Jerteh. Korang jangan tak tahu....umuq nenek ni dah 80 thn tp masih gagah untuk berniaga macam orang muda gitu. Sebut aje benih apa yang kita nak...semuanya ada!!! Tapi tu laa...aku seniri tak tahu pokok apa yang dah grow tu.... Pasalnya benih bercampur. Jadi Ad just tabur ikut dan dia laa....Hikhik.....
Dan yang paling menariknya...semai 2 hari udah tumbuh!!! Haaaaa tu yang best tu. Lagi teruja anak3 aku laa. Pasal ni projek depa sebenarnya. Hikhik....
Ni nak story kisah pokok!!! Aku teruja tengok kangkung si igloo mama dan pokok kak Hana di Jepun itu!!! Mmmm tgk depa dok menanam rasa syiok laa plak! Yer laaa dok Arab & Jepun semangat nanam...inikan kita di Mesia yang sah2 kalau tanam pokok akan segar-bugar. So kebetulan mak mertua aku mai hari tu, aku pun order laaa benih2 sayur2an dari nenek Sarip. Mmm nenek dia ni tokey benih di pasar Jerteh. Korang jangan tak tahu....umuq nenek ni dah 80 thn tp masih gagah untuk berniaga macam orang muda gitu. Sebut aje benih apa yang kita nak...semuanya ada!!! Tapi tu laa...aku seniri tak tahu pokok apa yang dah grow tu.... Pasalnya benih bercampur. Jadi Ad just tabur ikut dan dia laa....Hikhik.....
Dan yang paling menariknya...semai 2 hari udah tumbuh!!! Haaaaa tu yang best tu. Lagi teruja anak3 aku laa. Pasal ni projek depa sebenarnya. Hikhik....
Azhad kata " Ooo my plant is already growing today! I want to water my plant".....
Eh eh dia ni speaking laa plak!! Tapi ayat tu macam biasa kedengar laaa. Owh...itu ayat mickey mouse. Hahahaha!!! Menyerap jugak. So jika anak kita suka tengok kartun....biar je laaa. Dari kartun depa leh belajar jugak. Tapi kena pilih kartun yang membantu laa. Kalau kartun yang lawan2 tu no point jugak. Hehehehe......
Okey, ni several pic plant projek si Azhad tu. Meh laa tengok!!!
Okey, ni several pic plant projek si Azhad tu. Meh laa tengok!!!
huiyyooo..semangat nk menghijaukan bumi..go chaiyokk....
ReplyDeletetu laa psl kak obai oi...tp best jugak laa sebenonya. rasa aman gitu tau
ReplyDelete