Entry today tiada pic inserted ok.....
Seperti hari2 sebelumnya, aku mesti jot down what ever yang masuk dalam my big stomach ni :)
Agar mudah esok2 jika projek ni menemui jalan buntu, aku dan coach dapat tahu apakah puncanya.
Harapnya idak la FAIL.
Sebab aku sangat perlu untuk kurus sket....
Bukan kerana nak cun, tapi kerana aku perlu slim dan mahu lebih sihat.
Bila berat kita ideal, percentage utk terdedah kepala penyakit2 ni kurang....
Tu yang penting.
Lain2 benefit adalah BONUS ! :)
So hari ni rasanya hari yang aku banyak makan....
Adakah kerana faktor cuaca yang mendung dan sejuk??
Ekekeke.....
Makan banyak ok.... tapi make sure counter back denha aktiviti lasak..... jadi balance la balik :)
Pagi2 :-
Adam Hawa by Kak Ton satu sachet.....(ngabis stok jek nih eh)
30 minit later, CAPPUCINO SHAKE.
Kurma 2 bijik.
Tea mix sambil tgk internet.
Air 1 liter air suam.
(Cuci toilet Awatif dan toilet aku ----- so balance la fat keropok yang aku curi 5 keping jam 12 tadi)
Lagi 1 liter air suam.
Tengahari :-
1 liter air suam supaya tak makan banyak ya.
1/3 nasi beriyani Mahbub (nasi dan ayam madu...no dhal please....makin tgi kalori nnti kang)
(tak prefer ambil actually tapi kena ambil since hubby tapau tu - baki majlis kat opisnya. Lagipun tu nasi beriyani dari most femes restoran di Bangsar....rugi jugak kalau tak rasa :)).
Cucur badak 2 ketul.... (pakej skali nasi tu la!)
buah pear 3 potong.
Tea mix 1 mug.
Air suam 1 liter lagik.
Petang :-
Air suam 1 liter.
Perut masih kenyang ......
Malam :-
Herbalife Shake Cappucino
Air suam 1 liter
Kurma 2 bijik........
Jap lagi aku nak balik kampung till Jumaat..... Harap masih menten healthy calori intake..... Insyaallah tader masalah since my mom and dad mmg spesis makan ala kadar..... Jadi sangat2 membantu, Insyaallah.....
p/s - Bacaan aku hari ni -- from the book; weight loss from your own kitchen..... Jika nak tahu anda pear atau tidak, bahagikan ukur lilit pinggang anda dengan ukur lilit peha. Jika hasilnya lebih > 0.85 inch, anda adalah pear.....
Aku get around 1.23 something kalau tak silap..... aiya!! sah2 la pear gila!!! Huhuhu....
No comments:
Post a Comment