AdAmTifSyah Family

AdAmTifSyah Family

Sunday, July 13, 2014

15 Ramadhan 2014 - Jalan2 Mydin Ipoh


Kami masih di Ipoh; umah opah and tok. 
Hari ini kami ke Mydin Ipoh. 
Yeee yee.... 
Opah ngan tok ikut sekali sebab nak merasa naik car fofi yang baru :) 

Mak amik kesempatan memborong kuih raya kat mydin. 
Mak pernah rasa dolu..... memang sedap!! 
Tengok harga start dari rm 10.90 dan paling mahal adalah 15.90 gitu. 
Haaaa apa lagi?? 
Amik la mana2 yang rasa sedap dan cun..... 
Kihkih.... 
Opah beli sket je kuih raya. 
Opah banyak beli barang dapur untuk dipakai sehari2. 


Mydin Ipoh memang ramai orang okeh! 
Kami sampai sekitar jam 11 pagi..... car parking dah hampir separuh jugak. 
Usai membayar, kami jamu mata di sekitar kedai2 di mydin mall tu. 
Mmm, tup2 Aicah kenan kat kasut pink plak kat kedai kasut MyCity. 
Owhhhhh trus dia nak jugak kasut tuh!! 
Ayah belikan aje. 
Then kakak Awatif pun nak jugak..... 
Ayah kata beli je yang mana2 depa nak.... 
Kasut Aicah rm 29.90.... kasut Awatiff rm 49.90. 
Adehhh laaa... kalah kasut mama!
Huh. 
Dan warna pilihan girls, tak lain tak bukan, pink la...... 
Hahahaha. 


Settle beli2, sebelum balik tu, mak singgah kat kiosk aidijuma. 
Yeehaaaaa.... 
Sebenarnya, ini lag tujuan utama mak ajak ayah ke sini. 


Dah lama tak beli hadiah kat adik badik ipar mak. 
Jadi sempena raya ni, mak dan ayah nak bagi. 
Bagi tudung aidijuma ..... 
Tapi sorang satu jek la. 
Hihihi.... 


Mak beli ikut jenis yang dah dipilih ma chik..... 
Tapi ada satu je tiada. 
Jadi mak tibai je la mengikut pilihan mak..... 
Nasib le. 
So total hadiah tudung ni rm 195. 
Tq ayah ^_^
Moga rezeki ayah lebih melimpah ruah..... 
Hihii. 

Sebelum zohor, kami dah sampai kat rumah. 
Mak sekeluarga berehat dan buat apa yang patut2..... 
Girls plak tak sudah2 dok testing kasut raya. 
Hahahaha....... 
Pakai bukak ... tahu2 dah terlelap dengan kasut2nya!!  


Hahahaha..... lucu anak mak nih! 
Hari ni mak ke param lagi.... 
Kali ni ke param yang betul2 param. 
Param silibin. 
Jauh la sket, tapi ok la. 
Kat Silibin, lebih banyak pilihan dan nampak menyelerakan semuanya. 
Mak beli murtabak, kuih cara, popia basah, keladi asam, kari daging, air soya dan ayam bako pusing. 
Alhamdulillah sedap2 semuanya. 
Baru puas hati. 

Kami pulang ke Denai selepas berbuka. 
Opah ngan tok nampak ok je..... 
Ok la tu, 1 kali sahur dan 2 kali berbuka bersama. 
Bagi orang tua, mak rasa, itu dah cukup buat mereka gembira. 
Kami bertolak lebih kurang jam 8.20 malam dan selamat sampai jam 10.30 malam.
Mata mak bertahan sampai Behrang je. 
Lepas tu memang tidok!! 
Hahahaha... 

Sampai2 umah mak mandi2 dan sambung tidok semula. 
Letih betul la rasanya. 
Huhuhu.... 
Ayah tidok jam berapa pun mak tak tahu. 
Sedar2 dah ada dalam bilik je. 
Hihihi..... 

No comments:

Post a Comment