AdAmTifSyah Family

AdAmTifSyah Family

Thursday, July 3, 2014

Beli Praventac, Gigi Ad Tercabut dan Iftor Puasa ke 5

Ahaaaaaaaaa!! 
Sejak sebulan lebih yang lalu, mak kena serangan jerawat kembali. 
Huh... 
Terlalu lama tak tumbuh jerawat kecik dan besar di seluruh muka hingga rasa berpasir je muka nih. 
Zaman remaja dolu2 yess ada la. 
Tapi sejak dah berumur ni jerawat hanya tumbuh bila nak datang bulan je. 
Ntah kenapa ia kembali wallahu'alam.... 


Apabila ada jerawat memang muka nampak sangat comot. 
Kadang2 rasa macam kucing jalanan comotnya. 
Lagi satu faktor nampak comot sebab mak suka  
*
*
*
*
Picit jerawat!! 
Hahahah... geram aku!! 


Walaupun tahu kita tak boleh picit jerawat, tapi, mak geram jugak. 
Hahahaha... 
Akibatnya muka bertanda la. 
Kulit dah la sensitif. Huhu. 

Mak memang blur punca jerawat ni. 
Mungkin panas yang melampau sekarang.... kurang minum air... kurang sayur.... banyak toksin ditambah pulak mak dah tak workout dan macam2 lagi. 
Ayah kata sebab mak suka tukar2 skincare. 
Tu yang kulit memberontak. 
Huhu... 
Mungkin juga la. 

Disebabkan mak dah tak tahan dan atas sokongan ayah..... 
Jadi mak pun order supplement jerawat. 
Ni pertama kali dalam hidup, mak amik supplement dengan tujuan hilangkan jerawat. 
Hahahahah.... 
Mak try PRAVENTAC yang memang purposely untuk jerawat. 
Manakala AG FACTOR yang berfungsi ala2 kolagen gitu.... 
Ngeeeeee!! 
Mak beli dari web praventac ni trus. 
Memang mahal ok. 
Tapi try la kot2 memang benar bagai dikata. 
So malam ni, mak pun start consume supplement ni. 
Then mak trus stop segala skin care harian. 
Mak hanya cuci je muka mak hari2..... 
Tujuannya adalah untuk memberi peluang untuk kulit muka mak berehat. 



Haaaa.... apa kesannya? 
Itu lagi 2-3 bulan baru boleh cerita ok. 

Petang mak macam biasa la..... 
Teman Azhad ulangkaji. 
Tengah2 mengulangkaji tu, Azhad tetiba je tunjuk gigi gerahamnya yang goyang. 
Dah 4 hari dah dia memang terganggu dengan gigi yang ni. 
Nak makan tak selesa.... dok rileks pun tak selesa katanya. 
Mmmmm..... 
Dah tunjuk kat mak, haaa apa lagi. 
Sekali tarik je, gigi geraham tu tercabut trus. 
Kihkihkih....... 
Dah memang renggang sangat pun. 
Azhad terkejut!! Langsung panik ke tandas untuk berkumur. 
Mak tanya kat dia sakit tak? 
Dia kata tak..... 
Ahaaaaaaaaaa...... mother is alwiz a gud dentist okeh. 
^_^ 
Selesai satu bab.... 


Cerita pasal iftar plak...... 
Tara 
*
*
*
*


Inilah keadaan anak4 mak di waktu petang sekitar jam 6 gitu....... 
Pakat2 bergelimpangan. Hahahaha.... 
Hanya yang tidak berpuasa iaitu Sarah Aisyah je yang mampu duduk.
 Lain2 tak larat. 
Hahahah.

Juadah hari ini, adalah bayam goreng dan ikan singgang frozen. 
Hohoho... ikan singgang ni makin lama kita simpan makin sedap. 
Makin terasa masin dan masamnya. 
Mmmm yummy!!


Ayah sampai di rumah awal sikit dari semalam. 
Jadi sempatlah kami berbuka bersama... 
Alhamdulillah. 

Tamat sudah satu hari dalam kenangan. 

No comments:

Post a Comment