AdAmTifSyah Family

AdAmTifSyah Family

Tuesday, September 29, 2009

Hari Raya Aidilfitri 2009, Perkahwinan Kak Nani & Cuti2 Kuantan.

Ahaksss...at last ada mood jugak aku nak upload gambar2 yang tak seberapa ini. Rasanya ni entry aku yang paling banyak gambar ler. Ekekeke!! Banyak sangat event happened last week. Huhuhu.....Really enjoy tapi amat laa capek sih!!! Tapi tak kisah laa setahun sekali je. So enjoy aje laa.

Kami balik kampung Kuala Kangsar on Saturday morning. Mmmm trafik agak hebat jugak nampaknya. Kami terpaksa keluar dari highway di susur keluar Behrang. Ingatkan ikut jalan biasa ni okey.....tapi sangkut jugak!!! Huhuhuh!! Abis nak buat macam ner....layan aje la. Punca utama jalan jem adalah lampu merah tu senirik. Sekejap sangat.....Huh!!! Masuk ke Bidor....straight to Teluk Intan....Kampung Gajah....Bota....Parit.....Manong.....Kuala Kangsar!! Sampai umah mama @ opah aku tu, drebar pun pengsan laaa hingga ke petang. Hakhakhak!!! Janji sampai ek....

Okey laa gang, kali ni malas nak membebel banyak. Biar gambar2 ni je yang story.......hehehe....Selamat Hari Raya laa yek!! Ekekeke!!!!

Gambar di pagi Syawal.....Aku tak siap lagi ni....tapi posing sat. Macam kelakar pun ada gambo ni....."keluarga rendang"....


Kali ni, my mum buat nasi berlauk aje. Lain dari tahun2 yang sebelumnya. Pagi2 raya kena goreng ikan masin. Hahaha!!! Tapi sangat laa menyelerakan......
Haaa , tu dia.....gulai nangka, keli masak taucu, agar2 & sambal. Semua bahan mentah hasil kebun mama & abah je. Jimat tul.....
Zoom sket gulai lemak nangka!!!
Lemang tepung yang hijau itu.....lemang biasa & rendang daging.
Bila sepupu sepapat datang menyerbu.....riuh gila. Bcoz of ni umah orang tua @ opah aku je yang masih ada, so umah ni memang menjadi tumpuan laa. Tak henti2 orang mai.....puas hati tul tengok depa makan nasi.


Ni anak sepupu aku.....baru 10 bulan tapi sangat laa gedeboknya dia!!!!

Azhad & sepupunya Ashraf on 2nd day raya.

Awatif & Adham di hari raya kedua. Ni tengah standby nak ke Ipoh .... beraya rumah family belah abah plak.

Yeehaaa......bila hubby beraksi. Ekekeke!!

Awatif yang letih beraya. Ni masih jalan2 di Ipoh.

Aaaa....nak merenyam sebentar di hari raya ke 2 !!! Hahahaha.....
Aaaaa yang ni plak koleksi gambar raya ketiga. Raya ketiga ni memang ditetapkan as travel day. Mmmm tukar kampung plak....dari Ipoh - Jerteh. Lalu ikut highway Grik - Jeli. Banyak kete sih!!! Jem gilos kat Kelate. Last2 pi benti makan sup kat Machang sat. Lapo!!!! Tu muka budak lapo campur bosan dok dalam keter lelama.

Adham yang lapar jugak!!!

Yang ni memang wajah sangat lapar!!! hahahaaha

Yang ni plak memang muka lapar sokmo. Hobi dia makan!!!

Aaaaa ni raya keempat malam!! Upacara akad nikah kakak ipar aku di Jerteh Terengganu. Dan rakyat is ready dengan baju melayu @ baju tido. Hahahaa!!!!

Ni wajah berdebar Kak Nani yang sedang menunggu suami tercinta.

Ni kroni adik beradik, sepupu hubby & mak sedara bergambar.

Selesai akad nikah.....sesi makan2 laa plak ek. Sila...silaa

Cheeeese.....aku & maknya Faheem, Mira

Yeehaaa....ni raya kelima. Hari ni hari persandingan Kak Nani. Sebelum pengantin rasmi, pengantin lapuk ni nak rasmi dolu. Ekekeke!!!! Tapi tak la comel macam dolu ..... dedolu anak dara....sekarang anak 3!!!!!

Pengantin is ready.....hikhik

Tu dia our new family member. Pa Long ni Kuantanese.......

Upacara "mengenal" keluarga sebelah lelaki. Salam je pengantin....kena laa huluq duit dalam bakul kuning tu. Ni adat orang pantai Timur.

Mira, Adham & Aku.....udah lotih .....

Tetiba plak aku nak bergambar ala2 merenyam!!! Hakhakhak

Aksi pengantin yang bertukar2 suapan..Nostalgia plak aku laki bini.....

This is our family......



Balik ke Kl on Saturday.....Tapi jem gila. So we decided to stay at Kuantan one night. Tido kat Holiday Villa, Cherating. Hehehe...Nostalgia zaman bercinta pun ada bila ngadap laut ni.....hehehehe.......

Seronok btul bebudak ni eh......Dah nak magrib tu......

Aku pon nak bergambar jugak.....muka hubby muka orang tader perasaan daaa....Letih laa tu...memandu jauh....jem plak tu!!!! So tamat laaa koleksi gambar untuk entry kali ini. Bye2......

2 comments: