Lama mokcik tak bersiaran. Sebabnya aku sekarang dok sakan membaca buku yang baru kubeli dari bookcafe.com. Mmmm best jugak. Nanti laa....pasti aku akan up the book's sinopsis. So today, nak jawab tag dari Imah Perlis dan Suhida. Mmmm lama jugak laa tader tag2 ni. Tag2 ni memang bermusim. Bila ada, banyaknya sampai tak larat nak buat. Bila tader tu....tader trus. Ekekeke...!!! Tag yang sinonim dengan bazar Ramadhan pon ada. Apa lagi tentang masak2 dan makan2 ler.....Hahahaha!! Ni laa dia :-
1. Suka memasak ?
Sangat suka. Akan masak apa sahaja bila mood aku sangat baik @ rajin. Tapi bila mood tader, sorry laa nak basuh pinggan sebijik pun aku toksir....Hahaha!!!
2. Masakan istimewa anda untuk yg tersayang adalah...(2 jenis)
Alamak, ni tak sure laaa apa dia. Sebab hubby itu makan je apa aku masak. Tader banyak songeh. Ekekeke....Tapi yang nampak istimewa mungkin SIAKAP STIM dan NASI AYAM laa kot. Hikhik
Alamak, ni tak sure laaa apa dia. Sebab hubby itu makan je apa aku masak. Tader banyak songeh. Ekekeke....Tapi yang nampak istimewa mungkin SIAKAP STIM dan NASI AYAM laa kot. Hikhik
3.Makanan istimewa yang anda suke waktu Raya? kenapa?(2 jenis)
Ketupat Daun Palas & Ketupat Nasi..... Ketupat Palas tu hidangan istimewa ibu mertua aku....ketupat nasi tu plak mama aku. Tapi sejak aku kawin ni, mama macam malas nak buat ketupat dah...Huhuhu.....Aku suka kedua2 tu sebab proses nak buat kedua2nya amatlah renyah dan letih. Tu laa penyebab kenapa kedua2 juadah ni istimewa. Aku malas nak buat....tapi makannya aku suka laa. hehehe
4. Kuih Raya Kegemaran anda dan si dia?
Mmmm yang ni pun aku tak sure coz rasanya dia makan je semua. Tapi selalunya kuih yang dia ulang selalu, Corn Flakes Madu la kot. Hikhik....
5. Tayang sikit gambar masakan dari anda...hehe.
JENG JENG JENG!!!Sila telan air liur yeee.....though ini gambar ulang tayang. Mokcik malas nak snap gambar daaa.... Ekekeke!!!
No comments:
Post a Comment