Today aku kecapekkan bangat......!!! Plannya nak pi holiday ke Tiara Beach Resort Port Dickson. Teruja dengan kolamnya yang best itu!!! Sure anak3 aku menjerit seronok!!! So hubby pun membooking laa 1 unit last three days....Mmmm finally had been cancelled coz the bajetnya udah lari...udah lari ke bateri keter. Melayang rm220.....sama rega dengan bilik yang kami nak sewa situk. Padahal aku baru je 3 minggu lepas ganti bateri Perdana tu tau.....Tatau laa awat bateri keter tu kong!! Mungkin ada pintu yang tak rapat @ lampu tak tutup kot. Huhuhuhu!!!! Tatau laaa...lagipun keter tu pun dah tua. Ada laaa ragamnya sket2nya kan...Hikhik...Tapi hubby kata aku yang salah. Coz tak hati2. Mmm rasanya aku dah make sure tutup. Tatau laaa. Tahan je laaaa kena bebel ke apo!!
So, as usual kami mmg tak leh dok umah on Saturday. Hubby tukar plan holiday tak jadik tu ke car hunter. Pagi2 udah ke Kedai Manis di Jln Pudu. Serius itu absolute sangat cantik lagi menawan. Tapi udah di beli orang....So bergerak plak ke Naza di Kampung Baru. Ado laaa keter yang laki aku minat tuh!!! 2005 punya recond. Tapi next month ada yg 2006 akan masuk. La ni ada kat kapal......tengah tunggu turn nak settle apa2 yg patut kat Port Klang tuh. Tapi ramai yang booked jugak nampaknya. Mmm agaknya orang dok tukar keter sebab nak raya tak lama lagik ek.....Hikhik....Kayo laaa salesman itu nampaknya.
Aku tertarik untuk berurusan dengan si Naza Motor ni since warrantynya setahun. Kalau kat kedai lain seminggu. Ada jugak yang sebulan. Macam takut jugak laaa kan. Yer laaa kita nak labur duit banyak tu....pastinya takut jugak sedikit sebanyak!! Kata si salesman itu jika minat, leh laaa booking seribu dolu. Mmmm InsyaAllah the final decision will be determined on monday after the salesman confirm the unit left available. So before tu.....to my hubby better laa panjatkan petunjuk yang benar dari Allah swt sebelum decide any decision. Aku ni ngikut ajo.....Lagipun dia yang banyak pakai nanti kan....!!!! Apa2 pun aku sentiasa doa yang terbaik buat family aku nih.
After that, kami pun balik trus ke umah. Aku masak spagetti bolognaise aje. Kenyang perut....rehat sebentar.....dan keluar balik. Haaaa ke mana plak ek???? Hikhik....pi tengok umah baru laaaa plak. Nak pi bayar doit ke Sime Darby tu!!! Alih2 orang tader...udah balik. Esok plak laaa nampaknya. ! Best betul.....Tak sabar beno aku rasa nak pindah sana....Mulakan hidup baru...dengan suasana baru....with new hope & new spirit & new segala2nya....
P/S To Wiaam.....my neighbour.....nanti dok sana leh laa pi joging petang2 together2 yer....Joging sampai ke umah Cik mas dan Cikgu Anis. Trus bukak warung situk....Hahahahaha!!!! Berangan laaa plak...Ngeh..ngeh..ngeh.....!!! Okey laaa....dah ngarut2 nih..... nak roger dolu .... da .... daaaaa.
mesti xsabar nk pindah.. umah adik kat denai alam tuh pun ramai lagi xpindah.. maybe sbb jauh...kedai2 pun lum ader..sunyi jugak la..anak ira suka sgt g denai alam..coz playground die best
ReplyDeleteila > sahira
ReplyDeletemetul2...mmg tak sabo nk pindah. tu yg tader mood nk kemas2 umh skrg nih. huhuhu!!!
dok situ kena beli borong brg kat giant @ pasar ahad besar kat stadium tu seminggu sekali. sementara kedai tader lagi ni..hikhik....ila tak pernah lagi lepak playground situ coz maknya malas nk layan. hahaha....
bila nk msuk umh baru? bestnya....nanti leh gi joging together jgk. ila ni dok kumpul member reramai. hikhik
denai alam katne tu..bestnye na joging2..smoga dpt kereta yg diidamkn ye..amiinn..
ReplyDeleteila, kat mana keladi giant tu. akak ni mmg hari2 lalu jln tu tapi kdg2 mata tu ke lain. straight jer ke depan. :) meh la cepat pindah sini. bila ek umah ila siap..?
ReplyDeleteakak sukala tgk rumah D4. cantik sangat!
ila > suhida
ReplyDeletedenai alam tu kat sebelah bkit jelutong shah alam....depan higway guthrie corridor yang cekik darah tu. hikhik...sat2 byq tol..sat2 bayaq tol....
nnti aku nk guna khidmat hg naa...deko mendeko umh br itu. hikhik...jgn caj mahal2 ek...hikhik
ila > cik mas
hikhik...ni mesti skema bwk keter ni...pndg depan je :) daun keladi giant tu kat msuk2 denai alam tu. yang warna coklat besar tu....hikhik. teruja tgk...
ila pun tak sabo nk pindah. umh siap bulan 2 thn depan. kalau lagi awal lagi bgus. tp tu laaa si D4 tu tak dekat dgn denai sgt dah....huhuhu....tp umh ila tu dekat dgn anjung tinjau tu. cuma skrg ni dia tak bukak psl ada construction..leh laaa ngobrol ngan cik mas situ nnti..hikhik
salam,
ReplyDeletesy slalu gak baca blog ila..
diketemukan dgn blog ila pun dr denai alam la jugak..hehe..bole brjiran la nnt..tp umah sy siap 2taun lg-nerida phase 2..
apa2 pun salam perkenalan dr sy,, ;).
ila > rina
ReplyDeletesalam kenal rina... o phase2 yer. lagi dekat laa dgn umh ila jika dicompare dgn phase1 itu....
cannot reach ur blog since private. hehehe... taper sat je dua tahun tu....tapi pastinya tetap tak sabar nak tgu. tu laa yg ila rasa. huhuhu..... taper2...nanti ila dok sana leh laa gather2 dolu kat my hiuse, insyaallah. hikhik...
ila,
ReplyDeleteblog sy tu still in progress..hehe..masih baru n br je nak brjinak2 dgn blog..
sy cuma aktif kat fb n sy dah add awk...;).