Ke mana lagi si ila ni merendek semalam? Hahaha!! Actually aku tak sihat. Asal malam je rasa nak demam la. Huhuhu...Tapi bila makan panadol ok laa plak. Ekekeke!! Pagi semalam bangun tido coz tatau nak buat apa (nk pi pasar malas! nak kemas umah pun malas jgk!!) so aku pun chatting dengan best@baik fren di Pontian. Hehehe....Tahu2 dua jam berlalu. Lepas tu aku pun beres2kan rakyat3 ni mandi- manda dan sidai apa yang perlu disidai. Hikhik..... After aku siap rapi....mula laa otak aku dok pikir ke mana laaa nak jalan hari ni.!!! Mmmm kami sefamily akan kuar rumah though tatau ke mana nak pi. Hahaha!! Dah macam family hobby gitu....jalan2 naik keter ....sedekah duit kat tol!!! Kwang...kwang....hobby ni memang dari kami belum ada anak lagi tau. Tapi tak sangka plak dah anak tiga ni pun hobby bodoh ni ada lagi...tetap tak ilang!!! Sib baik anak3 pun sporting.
Mmmm suddenly teringin nak makan tepi laut!! So aku spoke out my gatol wish tu.....
"Mana laa plak tu?", kata Sarip my hubby.
"Jom pi jalan kedai ikan bakar yang bos hubby belanja kita dolu nak? Kat Tg Harapan tu!!", balas aku.
"O Ok.....jom!!!", balas hubby. My asben memang ikut je......
Setelah melabur dekat2 10 hengget kat tol...lastly kami pun sampai!!! Kwang..kwang...kwang!!! Dolu time kami makan tu waktu malam. Ni kira first time datang tengah hari....Ish....macam tak best laa plak. Nak dijadikan story kedai tu tutup!! Hahaha!!! Dia buka malam je kot!!! Mmm so aku yang terliur nak makan di tepi laut ni ..... kempunan laa. At last kami pun makan je kat warung kecik kat situ. Mostly yang makan di situ drebar2 kontena. Ekekekeke......Pasal aku lapar so dibedal aje!!! Tapi jika ada pilihan lain memang aku tak singgah situ. Sedap je makanan tu; cuma surroundingnya kureng sket. Hikhikhik.....
Sebelum balik.....tangkap2 gambar sat. Ramai gila orang dok fishing situ!! Tak kurang jugak yang bertenet. Ada yang gemuk...ada yang kurus....pakat2 layan perasaan di tepi laut tu!! Semoga percintaan korang hingga akhir hayat. Huhuhuhu...... So ni pic semalam. Jom layan. Cuba tgk betapa simplenya aku dan rakyat. Tak sangka nak berjalan sejauh itu. Sib baik mai sini je. Kalau pi Mid Valley attire gini....nampak sangat laaa wajah aku yang kesian tu. Ekekeke!!!
Dan selepas itu....kami pun pulang. Instead of ikut shapadu highway...NKVE....kami pusing ke pekan Port Klang....naik Pendamar....tembus KESAS. Drive hingga ke persimpangan Seafield.....masuk plak ke Elite.....dan tembus plak ke NKVE.....dan exit di Kota Damansara. Mmm begitu laa story aku sefamily buat charity kat tol!!! Jika di sum up kan ada laa lebih kurang RM20 jugak kot.....Tak kira exactly. Huhuhu.....Dan malam tadi, aku demam kembali. Huhuhu......Kena makan panadol. Alhamdulillah sihat sket pagi ini.
Moral of the story:-
- Port Klang is not suitable place to live. (Mmm aku dolu dok sana smpai drjah 3..ekeke...dah besar2 ni berlagak la plak!!)
- Jika jumpa kedai makan ... pi je makan. Tak gerenti kedai kat depan tu buka. Esp hari Ahad.
- Sila merancang perjalanan anda. Mmm kalau nak merancang...nice place to visit is Pulau Manukan...Kota Kinabalu dan several Pulau there.... !! Haaa apa lagi....hubby rancang laa cepat!! Hikhikhik.....
No comments:
Post a Comment