Ni adalah siaran tertunda....
Cerita petang Ahad yang istimewa.
Tapi sebab workload mak petang itu sangat tinggi, so memang tak sempat lah nak jot down my sweet memories on that day.
Ahad hari tu - 8 /7/2012, kami sekeluarga menghadiri jamuan ulang tahun kelahiran anak sedara ayah yang pertama - Aisy Faheem.
Tarikh lahir dia 9/7 sebenarnya.
Tapi jamuannya dibuat awal sehari memandangkan 9/7 tu jatuh pada hari Isnin.
Jamuan hanya dihadiri oleh 2 keluarga kecil je.
Keluarga kami dan keluarga abg Zamree.
Aisyyh itu pun gamat sudah dengan hilai tawa dan jerit pekik kanak2 bergaduh.
Hihihi.....
Mak tak snap banyak gambar sebab mak segan dengan abg si Zam itu.
Hahaha....
Segan lah plak eh kan... ??
Leh caya ke?
Hihihi.
Ma Chik aka mak si Faheem jamu kami nasi kerabu yang sangat sedap.
Bukan dia yang masak....
Dia pun tak larat sudah sebab ada baby girl dalam rahimnya :))
So dia tempah dengan jirannya.
Mmmm serius sedap.
Juadah lain adalah pizza dominos, kek red velvet, lychee apa ntah tak ingat plak, air oren dan juga trifle yang mak bawak.
Sepanjang hari rasa perut kenyang gila ooo....
Ketat gitu....
Ekekeke....
To Faheem.....
Selamat Hari Jadi....
Semoga panjang umur dan murah rezeki.
Ni kira birthday terakhir sebagai anak tunggal la eh... hihihi....
Pas ni jadi abang sudah :))
Semoga menjadi anak yang soleh, beriman, berjaya dan baik.
Ma Ngah dan Pa Ngah doakan yang terbaik buat Faheem....
Amin!
Usai majlis hari jadi Faheem, kami langsung ke KL Sentral.
Tujuannya adalah untuk ke Malaysia Airlines untuk membeli tiket ayah ke Kota Kinabalu keesokan hari.
Mmm ni gara2 last minit notis lah nih....
Terkejut pokcik ooo!!
Ayah ada meeting dengan team Petronas....
Tak boleh engkar walaupun ayah macam malas nak pergi.
Mak kata pergi jek la.....
Esok2 kot2 lah berhenti Malakoff, tak merasa dah terbang free macam ni...
Hihihi.....
Nasib baik lah ada jugak tiket last minit tu....
Tapi rega memang pengsan la!!
Pergi balik rm1200++....
Jangan lupa claim udah la.
Hihihi......
Sementara ayah pergi ke ATM, mak snap gambar anak4 mak yang sangat excited mengunjungi MAS itu.... Keadaan anak mak time tu sangat2 huru hara gara2 mereka yang sememangnya teruja nak fly dengan MAS.... huhuhu. Sabar ye anak4....
Ni time tunggu giliran ayah nak beli tiket.....
Huhuhu....Macam2 ragam2!!
Ketika ayah membeli tiket, sempat lagi anak mak main..... Hahahaha.... Gila huru hara jakun. Riuh dengan deme ni jek la.... Sabo jek la.
Ayah pergi Kota Kinabalu jam 7 pagi dan pulang pada hari yang sama jam 650 petang.
Pergi bersama rakannya Encik Mokhtar.
Mmm meeting ayah start jam 2 petang.
Sementara nak tunggu jam 2 petang tu, sempat jugak ayah shopping.
Hihihihi.....
Jeng-jeng.....ayah belikan mama ikan masin terubuk 2 ekor wat makan sahur Ramadhan nanti.
Ekekeke...
Untuk anak2 ayah belikan sebungkus coklat nestle campuran.....
Sayang ayah !! :))
Okey la.....
Nanti2 sambung lagi......
Da da......
No comments:
Post a Comment