Mak rasa entry ni entry desparado!!
Huhuhu.
Desperate to become slim wife, mama, etc....
Hahaha.
7 hari diet detoks sudah pun berlalu.....
Alhamdulillah.
Maka start lah rest day buat mak 3 hari sebelum meneruskan diet dengan mana2 program diet yang banyak di Internet.
Hihihi.
Hasilnya, within 7 days mendetokskan diri, berat mak menten hilang 3.3kg jek.
Jika dalam percentage, sekitar 4.9%.
Jika dalam percentage, sekitar 4.9%.
Tak sampai pun 5 - 8 kg as said in the artikel.
Mak tak tahu kenapa tak sampai 5 kilo tu....
Tapi instinct mak sangat merasakan yang mak kurang minum air last 3 days.
Awal2 program memang tak dinafikan mak minum 10 gelas.
Bila dah hujung2 tu mak macam ngelat.....
Hihihi.
Umum pun tahu yang air adalah elemen penting dalam diet detoks ni.
Jika tidak cukup air, fat burn atau toxin tak mampu ditolak keluar 100% dari badan.
Tu la dia.....
Jap jap jap.....
Kenapa mak rasa cara mak bercakap macam seorang pakar je??!!!
Hahahaha....
It is fact ok.... Bukan merapu.
:))
Tak caya try le.
Mak tak tahu kenapa tak sampai 5 kilo tu....
Tapi instinct mak sangat merasakan yang mak kurang minum air last 3 days.
Awal2 program memang tak dinafikan mak minum 10 gelas.
Bila dah hujung2 tu mak macam ngelat.....
Hihihi.
Umum pun tahu yang air adalah elemen penting dalam diet detoks ni.
Jika tidak cukup air, fat burn atau toxin tak mampu ditolak keluar 100% dari badan.
Tu la dia.....
Jap jap jap.....
Kenapa mak rasa cara mak bercakap macam seorang pakar je??!!!
Hahahaha....
It is fact ok.... Bukan merapu.
:))
Tak caya try le.
Tapikan....
Walaupun tak achieved macam yang diperkatakan itu, mak tetap puas hati sebab ada penurunan jugak.
Ini lebih baik dari mak tak ambil tahu dan tak jaga pemakanan langsung kan.
Tiba2 teringat akan coach herbalife mak dolu.....
Jika berat tak turun as target expexted, dia selalu cakap..... mungkin tak nampak kat perubahan berat tapi body figure for sure berubah.
Hahaha.
Jadi mak rasa, mak nak pakai teori dia la sekarang ni supaya mak lebih semangat.
Maka boleh disimpulkan la yang konon2nya berat mak hanya turun 3.3kg sahaja dan the best part is figure badan mak mengecil.
Hahahaha.....
Mak pun tak tahu yer ke idak!!!
Sebab tak amik pusing.
Ekekeke.
Layan jek la janji puas hati.
Apa yang pasti dan mak yakin.....
Mak memang perlu workout at least 100 calorie burn per day jugak untuk burn more calorie.
Sebab berat mak sekarang kini di takuk sempadan antara ok dan overweight.
Jadi rasanya dengan jaga pemakanan sahaja memang tak cukup jugak kot.
Harap mak kuat semangat la hendaknya.
Yang penting, usaha lagi dan jangan berhenti.
Kerana diet untuk loss weight ni something yang perlu keep going on.
Once berhenti..... tu la punca kegagalan.
So kena start back dari awal.....
Mmmm terpaksa susah payah kembali....
Kali ni mak nak berusaha betul2.....
Hingga berat mak duduk di zon selesa baru rasa puas hati.
Amin.....
Tapi satu jek.....
Diet detoks ni mengajar mak yang kita mampu hidup tanpa ambil nasi dan apa2 gantian nasi tiap2 hari pun.
Okey jek pun.....
So long ur mind set kuat pendiriannya.
Jangan sedih2.....
Jangan tension2....
Happy and enjoy hari2 mendatang.
Dan yang paling penting doa banyak2....
Sebab dia yang menentukan hasrat anak adam itu tercapai ke tidak...
Amin.
kak ila,
ReplyDeletehari ni sy hari ke 5 diet...setakat ni penurunan hanya 2kg :D
tp betol la kene exercise...baru la turun seperti yang di nyatakan...eceh...
lg 1...sy surrender kak...seksa perut menahan pedih...pastu dah mcm nk gastrik...pastu badan lemah...wawawa..
pasni sy diet cara betol la...jaga makan n senam...detox sy surrender ekekeke
ok lah tu.... 2 kg. bukan senang jgk tu nk turun. hihi
ReplyDeletesian kat ko emy. pedih perut. tp kawan akak pun report kena gitu jgk. perut tak tahan dengan kejutan yg tuan badan beri....lalu memberontak.
bab lemah bdn tu yer jgk kot. sebab lau ikut yg org US ni dia tak suh posa. yg kita ni buat time posa. tu la giler namanya. hahaha....
btul2.... nnti kita jg mkn btul2... senaman.... kan? :) akak cycle two ni, nk fikir dolu. lau jd, akak start hr selasa depan kot. sebab nk blk kg ipoh dolu.