Semalam 18 April aku sit for the DPLI exam for the second time. First time dulu amik kat UTM. Kami pun masih menetap di Pontian Johor lagi. Mmm masih kuingat lagi time tu; aku sedang sarat pregnant Awatif. Itu adalah tahun pertama intake DPLI. Mmm mesti best giler kalau dapat... yer laa first batch. Tapi aku fail je exam tu. Wakakaka!! Aku pun tak kisah laa coz aku dapat rezeki yang lebih dari itu....anak perempuan aku yang busuk nih!!! Hehehehe.....
Last year aku tak apply pun DPLI since tader offer pun untuk my course. Jadi tak yah laa buang masa dan duit. Hehehehe.... Cuma terpanggil nak apply tahun ni apabila ada projek kerajaan satu guru = 20 murid. Mmm so macam nak rekrut ramai teachers nampaknya tu. Jadi tak salah laa aku cuba. Exam DPLI ni sejam aje. Start dari kol 9 dan abis kol 10 pagi. Mmm soalan much more tu personality. Soalan yang repeat dua tiga kali tu.... nak tengok "constant" ke tak. Aku exam kat UIAM.
Bestnya bila dapat jejak kaki kat U lama. Terbayang2 kawan2 lama. Mmm UIAM nowadays redup sangat!! Pokok pun dah besar... Best betul laaa!!! Arghhhh aku rasa amat2 rindu kat kawan2 aku ..... Suriani, Milah, Leha, Lin, Zety, Jid .... RINDUNYA !!!!! Aku pergi dengan asben dan anak3 aku. Depa dok excited nak merasa datang ke "school" mama. Hehehehe.... Time aku exam depa dok posing depan camera. Akibatnya time aku nak posing plak ... bateri dah abis. Huhuhu....
p/s Pokok yang besar dan rendang depan kolej Hafsa (tempat aku selalu tunggu Sarip; my hubby tu dah ditebang. Nostalgia btul laaa aku tengok area tu hari tu.... Mmmm makin bertambah teringat kat gang2 bila terpandang jambatan depan Sport Complek dan Hafsa...... Terbayang-bayang wajah gang2 ramai2 berjalan kaki pulang dari kuliah... Argghhh rindunya ya Allah!!!!
Tatau laa depa ni dok posing kat mana.. Macam kat kat Architecture Faculty je ...
Ni laaa budak busuk yang garang!!
aku pon lama tak jejak UIA..hm..pulak dah dok jauh dari Gombak..hmmm
ReplyDeletenostalgia tuu.. hensem2la anak2 ila ni. mesti besar jadi rebutan nih.. :)
ReplyDeleteila to sheffa
ReplyDeletemmm one day ko should go. very nostalgic!! rasa nak pi amik master situ je bila dtg sana!! Haiii aku rindu betul laaa!!!
ila to cik mas...
ReplyDeletememang entry yg ni buat ila nostalgia. hehehe
hehehe...anak2 ila ni lebih kepada fotogenik. jupa live biasa je. tak caya nnti kita jupe ..akak tgk. wakakaka... aminn laa kalau benar jd rebutan. cuma doa jd rebutan wanita beriman. Kalau tak kepala mok dia laa migraine. ekekeke
kak ila...sampei jgk hg kat iium tu....aku jgk tak jejak2 lg...mesti kena g gak satu hari nnt....winduuuu wooooooo
ReplyDeleteade mase leh le ke ayuexora.blogspot.com tau..aku jual perfume and mekap-MAC klu ko nak...