Malam ni dah malam kedua ayah outstation ke Indonesia...
Mak makin malas campur blur nak masak apa.
Huhuhu.
PMS pun ye jugak.
Letih jadi cikgu Patimah Leman pun yer jugak.
Akibatnya malas masak.
So mak pun ajak Azhad makan kat mamak je.
Bab makan-makan ni kena tanya dia.
Sebab dia yang agak memilih sikit hahaha.
Dia kata ok lepak mamak, tapi dari riak muka tu macam tak ok plak hahahaha.
Jemu dah kut.
Dan lagi satu, sebab perut pun bukanlah lapar tahap kronik.
So nak ke mamak pun malas.
Hahahah.
Ntah macam mana, Ad ajak buat piza gardenia.
Adham yang malas ke dapur tu pun punya la excited.
Nak buat jugak!
Kata depa, resepi tu dah belajar masa KRS di SKRT dulu.
Kihkih.....
Kebetulan semua barang ada.
So mak pun potong segala yang patut...
Then Ad dan Am buat pizza gardenia.
Mak just panaskan oven.
Dan basuh pinggan.
Yeehaaaa.
Cara nak buat memang sangat mudah.
Next time kita malas2 lagi, memang boleh lah buat pizza gardenia lagi.
Yeah.
Tq sons.
Licin dalam masa tak lebih 30 minit tau!
Laku ok.
Bahan-bahan yang diperlukan :-
Cheese mozarella
Cheddar cheese
Sosej
Cendawan tin
Bawang besar yang dimayang
Sos spagetthi prego
Roti Gardenia.
Cara-cara membuatkan :-
1) Sapu minyak atas pan oven.
2) Susun roti gardenia atas pan itu.
3) Ratakan sos prego atas roti itu.
4) Tabur sosej.
5) Tabur bawang, cheddar, cheese dan mozarella.
6) Masukkan dalam oven dan bakar selama 10 minit dengan api atas bawah 180 darjah celcius.
7) Nak rasa lebih kick.... jangan lupa mayonis dan sos cili ya.




No comments:
Post a Comment