AdAmTifSyah Family

AdAmTifSyah Family

Saturday, October 8, 2016

Riadhah family sempena hari sukan negara.


Yesss today is Saturday. 
I like..... 
Ayah ada rumah.... Anak2 pun ada rumah.... 
Tak perlu supir ke sekolah dan ke opis. 

Hari ini hari sukan negara. 
Pelbagai acara pecah peluh dan lemak diadakan sekitar Malaysia. 
Aktiviti begini memang akan dapat sambutan ramai. 
Nowadays, ramai orang dah sedar kepentingan bersenam dan riadhah. 
Tetapi ..... 
Kami sekeluarga spend pagi kami di atas katil aje hahahaha. 
Bila lagi kan.... 
Usai solat subuh, kami pun tido kembali. 
Sabo je la yek. 

Petang ni, anakanda bertiga ada karate di sekolah. 
Kedatangan hari ini diwajibkan sebab tournament is just around the corner. 
Yeah.... 
Tapi malangnya, hanya 5 daripada 13 orang je yang masih bertahan meneruskan perjuangan karate. 
Anak2 mak Ila menten semangat. 
Alhamdulillah. 
Zaman sekarang, martial art boleh dikatakan keperluan. 
Bukan sekadar nakkan sijil aktiviti sahaja, tetapi lebih kepada pengetahuan asas untuk protect diri sendiri jika ada apa2 perkara tak diingini berlaku. 
Kadar jenayah makin meningkat.... 
Dan ini memang membimbangkan. 

Tepat jam 5.45 petang, mak mengajak anak4 dan suami beriadhah ke taman. 
Ini ialah kesinambungan hujung minggu yang lepas. 
Hari tu, tak sempat nak pusing park kan.... so hari ni lah kita akan pusing ye anak2. 
Sarah Aisyah macam biasa, semangat diva terlebih. 
Nak ke park pun nak pakai sandal tinggi frozennya. 
Adehhhhh. 
Disebabkan dia tak nak pakai sport shoesnya, mak pujuk2 dia untuk pakai kasut sekolah lama kakak. 
Muat .... 
So perjalanan kami pun di mulakan...... 

Route hari ini, bermula dari rumah kami dengan berjalan kaki sahaja. 
Then menyusuri park anjung tinjau dan turun ke phase Nerida dan Jasmine. 
Yeah.... 
Then lalu depan guard Nerida phase terus ke park Denai Alam. 
Jalan balik pulak, kami menyusuri denai yang disediakan dari park menghala ke Mc Donald. 
Dan dari situ, kami lalu park sempadan Alstonia dan Nerida. 
Dan akhirnya sampai la depan umah kami... 
Hahaha. 

Suasana di park memang wahhhh meriahnya. 
Ramai orang riadhah. 
Ada yang jalan.... lari.... main kasut roda.... badminton dan main basikal. 
Eh fishing pun ada ok though dah tulis besar2 kat papan board fishing not allowed. 
Orang termenung pun ada. Hahahaha.... 
By the way, ini first time anak4 mak Ila riadhah di park ni. 
Dulu park ni agak menakutkan dan nampak berisiko bahaya. 
Sekarang, Sime Darby memang dah menten..... 
Memang cantik sangat. 
Mak Ila memang jogging di park ni setiap Isnin, Rabu dan Jumaat pagi bersama jiran2 tersayang. 
Okey, layan gambar. 

Ok dah sampai park. Tangkap gambo dulu ok anak2.

Hahahaha.... kayuhlah nak. Naik bukit memang penat ok.

Stretching sangat :)



Sekali kena dukung Aisyah hahahaha. Anakanda kaki melecet le pulak :)


Penat dah tu.... 2 round hahaha. Low stamina kome ni.


Okey, selpie dulu hahahaha.


Ad Am Tif Syah in action :)








Okey, nanti kita riadhah lagi. Jom balik...... 

No comments:

Post a Comment